سگ رباتی شیائومی

سگ رباتی شیائومی پشتک می‌زند و اسکیت سواری می‌کند + ویدیو

شیائومی با سگ رباتی خود به کنگره جهانی موبایل آمده است. شیائومی سایبر داگ 2 جایگزین نسل اول Cyber Dog خواهد شد و می‌تواند کارهای مختلفی از جمله پشتک زدن و اسکیت‌سواری را انجام دهد.

از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ سونی هر سال نسل جدیدی از یک سگ رباتیک زیبا به نام آیبو را معرفی کرد که قرار بود جایگزین حیوانات خانگی شود. متاسفانه سونی به‌عرضه سگ دوست‌داشتنی خود ادامه نداد؛ اما شیائومی تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۱ در این مسیر گام بردارد. چینی‌ها سایبر داگ را به‌عنوان رقیبی برای بوستون داینامیکس اسپات معرفی کردند.

مشخصات و ویژگی‌های سگ رباتی شیائومی

سگ رباتی شیائومی

سگ رباتی شیائومی ظاهری ترسناک داشت و می‌توانست حتی در فیلم‌های تخیلی استفاده شود. جایی که ربات‌ ها توانسته‌اند کنترل انسان‌ها را در دست بگیرند و زمین را به‌ جهنم تبدیل کنند. حالا شاهد عرضه نسل جدید این سگ رباتیک هستیم. خوشبختانه مهندسان شیائومی طراحی سگ خود را کمی تغییر داده‌اند و حالا دیگر مثل گذشته ترسناک نیست. گوش‌ها کشیده‌تر شده‌اند و سر نیز به سر یک سگ واقعی شباهت بیشتری دارد.

البته شرکت چینی پیشتر از CyberDog 2 در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرده بود؛ اما به‌ دلایلی آنها تصمیم گرفته‌اند ربات جذاب خود را به رویداد MWC 2024 نیز بیاورند. شیائومی چندان به خبرنگاران اجازه نداد با سایبر داگ 2 کار کنند؛ ولی بر اساس ویدیو‌های منتشر شده این سگ می‌تواند کارهای مختلفی از جمله رقصیدن، پشتک‌زدن و اسکیت‌سواری را انجام دهد.

همچنین سایبر داگ 2 می‌تواند به‌صورت مستقل تصمیم‌گیری کند. این ربات به ۱۹ حسگر مختلف برای بینایی، لامسه و شنوایی مجهز شده است و طوری طراحی شده که بتواند حرکات، تعاملات و ظاهر یک سگ واقعی را تقلید کند. علاوه بر اینها شیائومی یک دوربین RGB، یک دوربین مجهز به هوش مصنوعی، چهار حسگر ToF، یک حسگر لایدار، یک دوربین سنجش عمق، یک حسگر اولتراسونیک، یک لنز چشم‌ماهی، یک حسگر نیرو و دو حسگر Ultra Wide Band را درون سگ خود قرار داده است.

سایبر داگ 2 به ۴ میکروفون نیز مجهز شده که با الگوریتم صوتی هوش مصنوعی شیائومی سازگار هستند. شیائومی تاکید ویژه‌ای روی توانایی‌های ذهنی این سگ رباتی دارد. در واقع به‌لطف پردازنده NX و دو پردازنده کمکی، سایبر داگ توانسته به قدرت محاسباتی ۲۱ تاپس برسد.

سگ رباتی شیائومی

شیائومی همچنین اعلام کرد که این سگ رباتی همانند نسل گذشته خود متن‌باز است که یعنی توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را برای آن ارائه دهند. از تغییرات سایبر داگ 2 نسبت به نسل قبل نیز می‌توان به سبک‌تر شدن (۸.۹ کیلوگرم) و کوتاه‌تر شدن (۳۶.۷ سانتی‌متر) اشاره کرد. این سگ رباتیک همچنین بسیار چابک‌تر شده است و می‌تواند حرکات پیچیده‌تری را انجام دهد. به‌عنوان مثال اکنون دیگر بلند‌شدن پس از افتادن مشکل نیست.

جالب اینجاست که شیائومی فکر می‌کند این سگ رباتی می‌تواند به‌زودی جایگزین سگ‌های واقعی شود. هرچند با وجود برچست قیمتی ۳۰۰۰ دلاری، بعید به‌نظر می‌رسد کسی چنین تصمیمی بگیرد. جالب است بدانید که شیائومی نسل گذشته سگ رباتی خود را با قیمت ۱۶۰۰ دلار به بازار عرضه کرده بود.

بیشتر بخوانید:
سگ رباتیک جدید کره‌ای‌ها، رکورد سرعت را شکست + ویدیو
کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024
رژه دیدنی ربات های انسان نمای تسلا را تماشا کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*