اوپو R9 و R9 Plus در TENNA؛ خبری از اسنپدراگون ۸۲۰ نیست!

کمپانی Oppo در حال آماده کردن خود برای رونمایی از گوشی‌های جدید R9 و R9 Plus در هفدهم مارس (بیست و هفتم اسفند) است. گوشی‌هایی که در سری میان‌رده‌های کمپانی قرار می‌گیرند. به تازگی نیز اخباری منتشر شده مبنی بر این که دو گوشی جدید کمپانی چینی توانسته‌اند مجوز TENNA کسب کنند. همچنین تصاویر رندر و مشخصات سخت افزاری دو گوشی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد خبری از اسنپدراگون ۸۲۰ و رزولوشن ۲k در این موبایل‌ها نخواهد بود. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

طبق اطلاعات درج شده در وب سایت TENNA هر دو گوشی جدید Oppo فاقد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بوده و خبری نیز از صفحه‌ای با رزولوشن ۲K نخواهد بود، همچنین رندرهایی که قبلا از گوشی منتشر شده بودند نیز صحت ندارند.

دو گوشی جدید Oppo که کاملا مشخص است از طراحی آیفون ۶ ( iPhone 6 ) در ساخت آن‌ها الهام گرفته شده دارای قاب فلزی هستند و گوشه‌های مدور دارند. مدل R9 دارای ضخامت ۶.۵ میلی‌متر و مدل R9 Plus نیز از ضخامت ۷.۴ میلی‌متر بهره می‌برد. همچنین یک سنسور اسکنر اثر انگشت نیز بر روی دکمه‌ی خانه سوار شده.

R9 دارای صفحه‌ی ۵.۵ اینچی بوده و R9 Plus نیز از صفحه‌ی ۶ اینچی بهره می‌برد. هر دو گوشی از پنل AMOLED استفاده کرده و دارای رزولوشن ۱۰۸۰p هستند. R9 از یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند که به احتمال زیاد باید تراشه‌ی مدیاتک هلیو X10 باشد. مدل بزرگ‌تر نیز از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد که گمان می‌رود در این گوشی یک تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون سری ۶۰۰ استفاده شده باشد. با این حساب از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ خبری نخواهد بود.

محصولات جدید Oppo هر یک دارای ۴ گیگابایت رم خواهند بود و از فضای‌ ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی بهره خواهند برد. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و درگاه سیم کارت دوگانه نیز در گوشی‌ها یافت می‌شود. هرچند، مدل R9 دارای باتری با ظرفیت ۲,۸۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و مدل بزرگ‌تر نیز از باتری با ظرفیت ۴,۱۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده خواهد کرد. البته هر دو گوشی دارای قابلیت شارژ سریع VOOC هستند، اما خبری از سنسور جدید لرزشگیر تصویر که Oppo در MWC 2016 معرفی کرده بود نخواهد بود.

به طور حتم کمپانی چینی در رویداد خود که قرار است از دو گوشی جدید R9 و R9 Plus رونمایی کند زمان و قیمت عرضه‌ی گوشی‌ها را اعلام خواهد کرد، هرچند گمان می‌رود مانند دیگر موبایل‌های سری R شاهد قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشیم.

منبع: Phonearena