گوشی رول شونده تکنو

قدرت نمایی تکنو با گوشی رول شونده در نمایشگاه MWC 2024

گوشی رول شونده تکنو در رویداد MWC به نمایش درآمد. این گوشی منعطف با صفحه نمایش رول شونده می‌تواند انتظارها را از گوشی هوشمند بالا ببرد.


کمپانی تکنو سال گذشته یک گوشی مفهومی به نام Phantom Ultimate را به نمایش درآورد. این گوشی کاملا مفهومی فقط در قالب ویدیو ارائه شده بود؛ اما حالا سازنده در اقدامی جسورانه مدل آزمایشی آن را در نمایشگاه جهانی موبایل در معرض دید قرار داده است. برخی خبرنگاران توانستند در غرفه تکنو گوشی رول شونده فانتوم را در دست بگیرند و نظرات خود را به همراه تصاویر واقعی این گوشی خلاقانه گزارش کنند.

شاید گوشی رول شونده Phantom Ultimate هرگز به بازار راه پیدا نکند؛ اما تکنو حالا توانسته است یک پروتوتایپ زنده و فعال از ایده خلاقانه خود را بسازد. این گوشی جالب نمایشگر 6.55 اینچی دارد که از گوشه سمت چپ بدنه جمع می‌شود. صفحه نمایش منعطف می‌تواند با فشردن یک دکمه عریض شود و به قطر 7.11 اینچ (با نسبت نمایش متفاوت) برسد. گسترده شدن صفحه تا اندازه واقعی آن تنها 1.3 ثانیه زمان می‌برد.

همچنین یک “نمایشگر ثانویه” در پنل پشتی گوشی فانتوم وجود دارد. منظورمان از تاکید بر کلمه ثانویه این است که نمایشگر دوم در واقع همان نمایشگر اصلی محسوب می‌شود که به پشت بدنه هم کشیده می‌شود. در این حالت، نمایشگر از درون نوعی پنجره شیشه‌ای دیده می‌شود و از این جهت دیگر لازم نیست نگران آسیب رسیدن به پنل باشید. تکنو در این طراحی شیوه هوشمندانه‌ای برای استفاده بهینه در پیش گرفته است.

همچنین بخوانید:
گوشی جدید تکنو مانند کاغذ رول می‌شود + ویدیو گوشی تکنو فانتوم آلتیمت با این قابلیت شگفت‌انگیز، کنگره جهانی موبایل را به لرزه در می‌آورد + ویدیو

افزایش توسعه و عرضه گوشی‌های تاشو منعطف باعث شده است اندروید هم از نمایشگرها در جهت تغییر ناگهانی اندازه و نسبت نمایش بهتر پشتیبانی کند. گوشی رول شونده تکنو Phantom Ultimate نمونه خوبی از این تلاش اندروید به نظر می‌رسد. فعالان حوزه تکنولوژی که با این گوشی چند دقیقه‌ای در نمایشگاه موبایل تعامل داشته‌اند هم گفته‌اند که رابط کاربری و اپلیکیشن‌های گوشی مفهومی تکنو به خوبی با گستردن و جمع شدن نمایشگر همگام می‌شدند.

گوشی رول شونده تکنو با ضخامت بدنه 9.93 میلی متر طراحی شده که از بسیاری گوشی‌های منعطف امروزی باریک‌تر است. البته نباید فراموش کنیم که برخی از این مدل‌های تاشو به شکل افقی توانسته‌اند با ضخامت کمتر از 10 میلی متر هم عرضه شوند.
کمپانی تکنو هنوز در حال آزمون و خطا با مفهوم گوشی رول شونده است؛ اما در همین حال دو گوشی تاشو منعطف هم به نام‌های Phantom V Fold و V Flip در بازار عرضه کرده. مهندسان مشغول در این کمپانی رویاهای بزرگی در جهت بهبود بخشیدن به این مدل گوشی‌های هوشمند در سر دارند.

یکی از مواردی که توسعه دهندگان تکنو توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند، Borderless Foldable Main Screen نام دارد. همان طور که از اسمش هم برمی‌آید، این نمایشگر نوعی اصلاح و تغییر در چگونگی استفاده از Ultra Thin Glass (UTG) یا شیشه بسیار نازک برای چسباندن روی بدنه گوشی است که سازنده را قادر می‌سازد حاشیه‌های اطراف صفحه را به منظور بهبود نسبت صفحه به بدنه کاهش دهد.

تکنو در رویداد MWC سال گذشته از Chameleon Color Technology رونمایی کرد. این تکنولوژی اساسا یک پنل پشتی با قابلیت تغییر رنگ است که می‌تواند تمام طیف رنگی رنگین کمان را به وجود آورد. این تکنولوژی به کمک منشورهایی در اندازه زیر میکرونی به دست آمده که میدان مغناطیسی می‌تواند آن‌ها را حول محور خودشان بچرخاند.

اعمال این افکت رنگی به نور فراگیر محیط نیاز دارد؛ اما همچنین قدرت خیلی کمی برای اجرای آن (در حد میلی آمپر) لازم است. علاوه بر این، عملکرد تکنولوژی کملیون پرسرعت و ظرف مدت 0.03 ثانیه اجرا می‌شود تا از یک رنگ به دیگری تغییر پیدا کند. کمپانی تکنو می‌گوید تکنولوژی مذکور عمر خدمت رسانی بالایی دارد و لازم نیست کاربران در این باره نگران باشند.

از دست ندهید:
رونمایی تکنو از ۳ فناوری انقلابی در دوربین گوشی های هوشمند تاشوها را فراموش کنید، گوشی رول شونده سامسونگ در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*