قیمت هیوندای توسان 2023

هیوندای توسان 2023 در ایران قیمت خورد؛ لو آپشن ترین نسخه توسان با قیمت نجومی

با آغاز پلاک‌ گذاری خودرو وارداتی هیوندای توسان 2023 در ایران، شاهد قیمت گذاری عجیب مالکان این خودرو برای فروش در بازار آزاد بوده‌ایم.

پس از آزادسازی محدود واردات خودرو به کشور و شماره‌گذاری تعدادی از خودروهای وارد شده، شاهد قیمت گذاری عجیبی از سوی مالکان این خودروها در بازار آزاد بودیم. مدتی است که خودروهای هیوندای توسان وارداتی نیز مراحل پلاک گذاری را طی کرده‌اند و تحویل مشتریان شده‌اند. با مراجعه به آگهی‌های فروشندگان این خودرو متوجه تفاوت فاحش قیمت هیوندای توسان 2023 در بازار آزاد با قیمت تمام شده آن برای مالکان شده‌ایم. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به مقایسه قیمت این خودرو و معرفی اجمالی آن می‌پردازیم.

قیمت نجومی هیوندای توسان 2023 در بازار

در مهر ماه سال جاری این خودرو با قیمت علی الحساب ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در سامانه یکپارچه برای خریداران عرضه شده بود و حالا پس از دریافت پلاک از سوی مالکان جدید قیمت نجومی ۶ میلیارد تومان برای آن نظر گرفته شده است.

با توجه به وضعیت فعلی بازار و واردات تعداد محدودی از این خودرو، پیش‌بینی قیمت واقعی توسان جدید کار سختی است؛ اما با یک تحلیل ساده و مقایسه قیمت عرضه این خودرو با قیمت تعیین شده از سوی مالکان، تنها می‌توان تاسف خورد؛ زیرا علاوه بر قیمت بسیار بالا و نامعقول، هیوندای توسان ۲۰۲۳ در لوآپشن‌ترین نسخه ممکن وارد ایران شده است. به‌نحوی که از نظر امکانات در رده یک خودرو متوسط چینی نیز قرار نمی‌گیرد.

معرفی اجمالی هیوندای توسان وارداتی

این خودرو با یک پیشرو ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر عرضه شده است. گیربکس هیوندای توسان وارداتی از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است که قدرت حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. حداکثر سرعت توسان جدید ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود ۸.۳ لیتر اعلام شده است.

امکانات هیوندای توسان ۲۰۲۳

از نظر امکانات، این خودرو در پایین‌ترین سطح وارد کشور شده است که شامل کروز کنترل، صندلی برقی راننده، انتخاب حالت رانندگی، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، سنسور پایش فشار باد تایرها، آینه‌های جانبی برقی، ترمز پارک برقی، سنسور و دوربین پارک عقب، نمایشگر لمسی ۸ اینچ کنسول مرکزی، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است.

در نهایت شما کاربران محترم سایت گجت نیوز بگویید که با توجه به این سطح از آپشن و امکانات، قیمت ۶ میلیاردی این خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا صرفا کره‌ای بودن و محصول هیوندای بودن این خودرو، عامل توجیه‌کننده‌ای برای این نوع قیمت‌گذاری از سوی مالکان است یا خیر؟

همچنین بخوانید:
کیا سلتوس وارداتی با این مشخصات و امکانات در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ این خودرو آمریکایی بهترین خودرو سال ۲۰۲۴ کره جنوبی شد