ساندویچ پانل سقفی

پایداری و عایق بندی: مزایای ساندویچ پانل سقفی

از دیرباز تاکنون سازندگان و مهندسان به دنبال متریالی برای ساخت سازه‌های مختلف هستند که دو ویژگی مهم عایق بندی و پایداری را به‌طور همزمان برای ساختمان به‌همراه داشته باشد. مصالحی که بتواند در مقابل نفوذ آب و آتش پایداری خود را حفظ نموده و موجب افزایش طول عمر سازه شوند.

ساندویچ پنل متریالی پیش ساخته بوده که در دو نوع سقفی و دیواری تولید می‌شود و به دلیل ارائه ویژگی‌های بسیار جایگزین مصالح ساختمانی شده‌ است. در مقاله پیش رو مزایای ساندویچ پانل سقفی و نقش آن در افزایش دوام و کارایی ساختمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ساندویچ پانل سقفی و نقش آن در استحکام سازه

سقف مهم‌ترین بخش یک ساختمان بوده و نقش مهمی در افزایش ماندگاری و پایداری سازه دارد؛ به همین دلیل انتخاب مصالحی درست برای پوشش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ساندویچ پانل‌های سقفی به‌دلیل استفاده از لایه‌های فلزی در ساختار خود نقش مهمی در صنعت ساختمان یافته‌اند.

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر دوام سازه، عدم نفوذ آب به درون مصالح می‌باشد؛ چرا که ورود آب به داخل سازه یکی از اصلی‌ترین عوامل مخرب در تمامی مصالح ساختمانی به‌شمار می‌رود. در لایه‌های بیرونی ساختار این متریال پیش ساخته از دو ورق فولادی استفاده می‌شود که جنس آن می‌تواند از آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه باشد.

لایه‌های جانبی استفاده شده در ساندویچ پنل سقفی نقش مهمی در حفاظت از آن دارد. به‌کارگیری این متریال به خصوص در محیط‌های مرطوب می‌تواند موجب پایداری و استحکام بالای سازه شود؛ به همین دلیل در پروژه‌های انبوه سازی مسکن و ساخت ویلا کاربرد زیادی دارند.

بهینه‌ترین آلیاژی که به‌عنوان ورق بیرونی پانل ساندویچی می‌توان استفاده نمود، آلوزینک است؛ چرا که در کنار بهره‌مندی از خواص ورق آلومینیوم، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و در مقابل ضربه یا فشار نیز ویژگی‌های خود را از دست نمی‌دهد؛ بنابراین می‌توان با خیالی آسوده از آن در محیط‌های رطوبتی استفاده نمود.

ساندویچ پانل سقفی

بررسی پایداری پانل‌ها در جلوگیری از هدررفت انرژی

همواره فعالین حوزه ساخت و ساز در پی احداث سازه‌ای با کمترین میزان اتلاف انرژی هستند. امروزه این کار به واسطه ساندویچ پانل‌های عایق حرارتی ممکن شده و نوسانات دمایی از طریق این مصالح پیش ساخته قابل کنترل می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای پنل سقفی عایق بندی برای ساخت اتاق تمیز می‌باشد.

همچنین از دیگر کاربردهای آن نیز می‌توان به پوشش دیوار و سقف اتاق یخچالی اشاره نمود که با بهترین کیفیت در کارخانه ماموت ساخته و عرضه می‌گردد. عایق بندی یک ساختمان موجب می‌شود تا هزینه‌های مربوط به انرژی خصوصا در فصول تابستان و زمستان کاهش یافته و صرفه اقتصادی زیادی را به دنبال داشته باشند.

عایق بندی سازه در برابر آتش سوزی با پنل سقفی

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پانل‌های ساندویچی، مقاومتشان در برابر شعله‌های آتش است. درواقع می‌توان با انتخاب متریالی کارآمد و درست برای عنصر میانی و لایه‌های جانبی ساختار پانل، سازه را در برابر آتش ایمن نمود. ساندویچ پانل سقفی نقش ویژه‌ای در پوشش جداره‌های خارجی یک سازه بر عهده دارد؛ چراکه آسیب به این قسمت از ساختمان، می‌تواند باعث کاهش دوام سایر نقاط ساختمان گردد.

این موضوع سبب شده تا استفاده از متریال مناسب برای سقف به یک امر مهم در ساختمان سازی مبدل شود. از حوادث مخربی که همواره ساختمان‌ها را تهدید می‌کند، می‌توان به آتش سوزی اشاره کرد؛ لذا کارشناسان توصیه می‌کنند در سازه‌هایی که احتمال بروز حریق بالا می‌باشد، از ساندویچ پنل پلی اورتان نوع PIR استفاده شود.

این پانل به‌دلیل بهره‌مندی از فوم ایزوسیانورات که تحت عنوان عایق کندسوز نیز معرفی می‌شود، مقاومت بسیار بالایی در مقابل شعله‌های آتش دارد و در آتش سوزی‌های بزرگ ذوب نمی‌شود. این ویژگی موجب می‌شود تا خسارت‌های مالی و جانی ناشی از آتش سوزی به حداقل برسند.

ساندویچ پانل سقفی

پانل ساندویچی و نقش آن در عایق بندی صوتی

در دنیای امروز به دلیل افزایش صداهای اضافی در محیط، استفاده از متریالی که بتواند از نفوذ آلودگی صوتی به زندگی کاری و شخصی افراد جلوگیری نماید به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است. ساندویچ پنل دیواری و سقفی یک راهکار مناسب برای کاهش نفوذ سر و صدا به محیط داخلی بوده و کاربرد این مصالح در کاربری‌های مختلفی همچون سالن‌های آمفی تئاتر، استودیوها، سالن ضبط صدا، سینماها و… می‌باشد.

از این مصالح تحت عنوان ساندویچ پانل آکوستیک نام برده می‌شود که در حقیقت بازتاب و اصل صدا را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند. پنل‌های ساندویچی علاوه‌بر سقف یک ساختمان جهت پوشش دیوارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند تا میزان بازدهی و کنترلشان در جذب صداها بیشتر شود.

قیمت ساندویچ پنل سقفی

قیمت ساندویچ پانل و هزینه نهایی این مصالح به فاکتورهای متعددی همچون ابعاد پروژه، ضخامت ساندویچ پانل، رنگ پنل، نوع ورق ساندویچ پانل، عایق انتخابی، نوسانات نرخ ارز در بازار و… وابسته است. شرکت سازنده پس از در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر بر قیمت، صورت حساب نهایی را به مشتری تحویل خواهد داد.

تهیه ساندویچ پانل سقفی ماموت

اگر تمایل دارید از ساندویچ پانل جهت پوشش سقف سازه خود استفاده کنید، بهتر است یک شرکت معتبر را در این زمینه برگزینید تا از کیفیت متریال اولیه و محصول نهایی اطمینان خاطر داشته باشید. شرکت ماموت یکی از معتبرترین تولیدکنندگان ساندویچ پنل در دنیا بوده که به دلیل ارائه محصولات باکیفیت، تمامی مشتریان از آن رضایت داشته‌اند.

کارخانه ماموت با بهره‌مندی از تجهیزات به روز خود در کنار پرسنل مجربی که دارد، در ارائه محصولات باکیفیت سرآمد شرکت‌های تولیدکننده مختلف داخلی است. شما می‌توانید برای سفارش پنل سقفی خود با شماره‌های درج شده در وبسایت ماموت تماس بگیرید تا پس از دریافت مشاوره‌های لازم سفارش خود را ثبت نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*