نمایشگر کاغذی TCL روی گوشی‌های سری NxtPaper

نمایشگر کاغذی TCL؛ ایده جذابی که دوست داریم آن را در آیفون ۱۶ ببینیم

نمایشگر کاغذی TCL که روی گوشی‌های سری NxtPaper این برند استفاده می‌شود، یک فناوری نوآورانه است که دوست داریم آن را روی آیفون ۱۶ اپل ببینیم.

در نمایشگاه CES 2024 که اوایل سال جدید میلادی برگزار شد، TCL انبوهی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید با نسل سوم فناوری نمایشگر NxtPaper خود را معرفی کرد. بعد از اینکه این فناوری نمایشگر مبتکرانه را در نمایشگاه MWC 2024 ملاقات کردیم، هیجان زده‌ایم که رقبایی مانند اپل نیز به فکر استفاده از این فناوری ارتقا یافته باشند.

فناوری NxtPaper شرکت TCL اساساً راحتی و خوانایی نمایشگرهای E Ink (مانند آنچه در دستگاه‌های کتابخوان کیندل می‌بینید) را با رنگ، روشنایی و نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده روان نمایشگرهای LCD مدرن در گوشی‌های هوشمند ترکیب می‌کند. گوشی TCL 50 XL NxtPaper که به‌زودی راهی بازارهای جهانی از جمله بازار بزرگ ایالات متحده می‌شود هم به همین فناوری نمایشگر مجهز است.

نمایشگر کاغذی TCL روی گوشی‌های سری NxtPaper

این نمایشگر کاغذی امکان سوییچ بدون محدودیت بین رابط کاربری تک رنگ و تمام رنگی (با حالت «کاغذ رنگی» به‌عنوان یک حالت میانی) تجربه مشاهده در گوشی‌های هوشمند TCL را به طور چشم‌گیری بهبود می‌بخشد.

اپل در حال حاضر قابلیت نمایشگر همیشه روشن که در نسل‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی وجود داشته را به‌سبک خودش روی آیفون‌ها پیاده‌سازی کرده و عملکرد بسیار خوبی هم دارد؛ اما اکنون می‌بینیم که گوشی‌سازان اندرویدی، فناوری‌های بسیار نوآورانه دیگری را هم ارائه می‌کنند که جای خالی آن‌ها در آیفون دیده می‌شود.

به‌طور مثال می‌توان به قابلیت ضد انعکاس نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ اشاره کرد که فوق‌العاده است. یا فناوری‌هایی بسیار مناسب‌تر برای مطالعه بدون خدشه وارد کردن به کیفیت بالای تصاویر رنگی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز وجود دارد که خواسته هر کاربری هستند. سوال اینجاست که آیا اپل تصمیمی برای استفاده از این فناوری‌های نمایشگر نوآورانه در گوشی آیفون ۱۶ نگرفته است؟

نمایشگر آیفون

استفاده از نمایشگر کاغذی TCL برای اپل ارزان تمام می‌شود

گرچه فناوری نمایشگر NtxPaper به‌صورت انحصاری در اختیار شرکت TCL است و شرکت‌هایی مثل اپل برای استفاده از آن باید از سازنده مجوز بگیرند؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد هزینه‌های زیربنایی جهت استفاده از آن خیلی زیاد باشد. چرا که در حال حاضر گوشی های مجهز به نمایشگر کاغذی TCL نظیر TCL 50 XL NxtPaper و TCL 50 XE NxtPaper با قیمت فوق‌العاده مقرون به‌صرفه ۲۰۰ دلاری عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*