اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی برای تبدیل گوشی به بیسیم واکی تاکی

گوشی اندرویدی هم می‌تواند نقش بیسیم واکی تاکی را اجرا کند. برای این کار کافیست یکی از اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را نصب کنید.
بیسیم واکی تاکی راهکار جالب توجهی برای حفظ ارتباط به نظر می‌رسد، هرچند که گوشی‌های هوشمند امروزی روند ارتباطی را در سرتاسر جهان در دست گرفته‌اند. واکی تاکی‌ها علاوه بر این فعالیت‌های هیجان انگیز، همچنین در مواقعی مفید هستند که کارآمدی و سرعت حرف اول را می‌زند. فرقی ندارد که در چه موقعیتی از واکی تاکی استفاده می‌کنید؛ اگر برای فعالیت‌های خارج از منزل یا امور حراست سازمان از بیسیم کمک می‌گیرید یا در خلال برگزاری مراسمی خاص می‌خواهید به یاری آن طبق برنامه پیش بروید، می‌توانید بدون نیاز به خرید سخت افزار هم تنها با اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی خود را به بیسیم واکی تاکی تبدیل کنید.

در این مطلب قصد داریم سه اپلیکیشن کاربردی را برای تبدیل گوشی اندرویدی به بیسیم واکی تاکی معرفی کنیم. البته اپلیکیشن‌های کاربردی بسیاری برای این منظور وجود دارند، اما تلاش کرده‌ایم با در نظر گرفتن معیارهایی مانند قابلیت‌ها، قیمت، امنیت و سهولت استفاده سه مورد از بهترین‌ها را انتخاب کنیم. پس با ما در گجت‌نیوز همراه باشید.

برخی از اپلیکیشن‌ها علاوه بر ارسال سریع پیام صوتی همچنین برخی قابلیت‌های امنیتی پیام رسانی دیگر را با امکان رمزگذاری (مشابه استفاده از Google Messages) ارائه می‌دهند که در بیسیم واکی تاکی فیزیکی وجود ندارند. این اپلیکیشن‌ها شاید به افزایش سرعت گوشی کمک نکنند، اما زمانی که در پس زمینه دستگاه فعال هستند کاهش سرعت رخ نمی‌دهد. این نکته هم شایان ذکر است که همه برنامه‌ها مبتنی بر اینترنت هستند؛ در حالی که می‌دانیم واکی تاکی با فرکانس رادیویی کار می‌کند. به همین ترتیب، نرم افزارها در شرایط اورژانسی احتمالا دچار اختلال می‌شوند؛ چون ارتباط اینترنتی که بستر اجرای آن است هم در چنین شرایطی با مشکل مواجه می‌شود.

Zello PTT

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی

اپلیکیشن Zello PTT یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای واکی تاکی شناخته می‌شود که توانسته است از آزمون زمان هم سربلند بیرون بیاید. این نرم افزار برخلاف اغلب رقیبان خودش، رابط کاربری مدرن و امروزی دارد و تا به حال بیش از 100 میلیون بار در بازار اپلیکیشن گوگل پلی دانلود شده است. Zello چند پلتفرمی است؛ یعنی می‌توانید از آن روی ویندوز، مک، iOS و حتی سیستم عامل‌های ساعت هوشمند از جمله Google Wear OS و Apple Watch OS استفاده کنید.

یک آیکون بزرگ push to talk (فشار دهید و صحبت کنید) در صفحه اصلی اپلیکیشن Zello طراحی شده، اما کاربر همچنین می‌تواند در محیط آن پیام صوتی و تصویری ارسال کند. به عنوان کاربر می‌توانید در کانال‌های پخش که قبلا به وجود آمده‌اند عضو شوید یا کانالی تازه ایجاد کند. این کانال می‌تواند دسترسی عمومی یا خصوصی داشته باشد. برای سهولت بیشتر، قادر خواهید بود با Zello به طور مستقیم در ردیف نوتیفیکیشن‌ها تعامل برقرار کنید و نیازی به هر بار باز کردن نرم افزار نخواهد بود.

Zello همچنین یک حالت رانندگی (Driving Mode) با رابط کاربری ساده‌تر دارد. این حالت شامل دکمه‌های بزرگ‌تر، نشانگرهای رنگارنگ برای نمایش هرگاه پیامی از سوی شما در حال ضبط باشد و ژست‌های کشیدنی روی صفحه می‌شود تا بتوانید از هر کانال به دیگری بروید.

دسترسی به همه این امکانات به طور رایگان ارائه شده؛ اما Zello امکان عضویت ماهانه به حالت پرمیوم Zello Work را با هزینه 8 دلار فراهم کرده است. در این حالت همه گفتگوهای شما از رمزگذاری کامل مسیر برخوردار می‌شوند و جزئیات دیگر تنها در دسترس شما و اعضای تیم خودتان باقی می‌ماند.

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی Two Way

Two Way یکی اپلیکیشن مفید و ساده با رابط کاربری مینیمال است که حول محور کاربرد توسعه یافته. این اپلیکیشن جمع و جور هیچ قابلیت اضافه‌ای ندارد. به همین خاطر وقتی Two Way در پس زمینه گوشی اندرویدی شما فعال می‌ماند، به کمترین انرژی نیاز پیدا می‌کند.

بخش عمده در صفحه اصلی اپلیکیشن به دکمه بزرگ hold to talk اختصاص داده شده. شما می‌توانید بدون نیاز به ثبت‌نام از اپلیکیشن Two Way استفاده کنید. همین ویژگی کمک کرده است تا استفاده از این نرم افزار واکی تاکی مخصوصا برای افرادی دلچسب شود که تمایل ندارند اطلاعات شخصی و ارتباطی خودشان را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن اندرویدی Two Way از تعیین کننده کانال 6 عددی استفاده می‌کند که نظیر همان فرکانس مورد استفاده در سخت افزار بیسیم واکی تاکی است. تعداد نامحدودی کاربر می‌توانند با وارد کردن این عدد 6 رقمی به کانال راه پیدا کرده و صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی به سرعت ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از map view سایر پخش کنندگان را از هر نقطه جغرافیایی مد نظرتان پیدا کنید.

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی

همچنین بخوانید:
نگاهی به قابلیت جذاب واکی تاکی در گوشی یولفون آرمور 20WT + ویدیو ۱۰ برنامه رایگان که هر کاربر اندرویدی باید نصب کرده باشد

در اپلیکیشن Two Way تاریخچه یا لاگ از ارتباطات کاربران ذخیره نمی‌شود و تنها داده‌هایی از فهرست آخرین کانال‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید را در خود نگه می‌دارد. این تعامل‌ها رمزگذاری نمی‌شوند و هر کاربری که به کد 6 رقمی دسترسی داشته باشد، درست مثل بیسیم واکی تاکی می‌تواند به کانال بپیوندد و ارتباطات شما را گوش دهد. به همین خاطر بهتر است هیچ اطلاعات حساسی را در حال استفاده از Two Way به اشتراک نگذارید. علاوه بر این، برنامه مذکور تبلیغات نمایش می‌دهد که نمی‌توانید با پرداخت هم از دست آن‌ها خلاص شوید.

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی ProPTT2

دو اپلیکیشن قبلی که معرفی کردیم، بیشتر برای افرادی مناسب هستند که برای ارتباط واکی تاکی هیجان دارند و می‌خواهند از آن برای سرگرمی استفاده کنند. ProPTT2 برای کاربران جدی‌تر مناسب است و رابط کاربری آن هم با نمایی که از واکی تاکی‌های حرفه‌ای الهام گرفته، همین ادعا را تایید می‌کند. یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های ProPTT2، توانایی آن در ارسال ویدیوی سریع به روش push to talk است.

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی

این نرم افزار کاربر را قادر می‌سازد در کانال‌های خصوصی و عمومی متعددی عضو شود و از امکان دسترسی سریع به سه کانال در صفحه اصلی هم پشتیبانی می‌کند. موقعیت جغرافیایی شما به طور خودکار با هر پیام به اشتراک گذاشته می‌شود تا مکان یابی سریع در موارد استفاده صنعتی و فنی فراهم شود.

نرم افزار ProPTT2 قابلیت سفارشی سازی را برای تنظیمات دکمه‌های برنامه و همچنین کیفیت ویدیو و پیام صوتی ارائه می‌دهد. در این اپلیکیشن واکی تاکی می‌توانید حالت Vox را فعال کنید که پیام شما را در حال صحبت کردن به طور خودکار و در حالی که نرم افزار در پس زمینه فعال مانده، ارسال می‌کند.

اپلیکیشن ProPTT2 علاوه بر اندروید روی سیستم عامل iOS و ویندوز هم در دسترس کاربران قرار گرفته. اگر از اپلیکیشن اختصاصی سازنده استفاده کنید، حتی می‌توانید به تصاویر و ویدیوهای واقعی دسترسی پیدا کرده و با UHF یا VHF سیستم‌های رادیویی دو طرفه ارتباط برقرار کنید.

نسخه رایگان اپلیکیشن ProPTT2 شما را به تنها یک کانال و حداکثر 20 عضو محدود می‌کند. از طرفی با پرداخت ماهانه 4 دلار به نسخه پیشرفته با دسترسی تا 30 کانال با 500 عضو در هر کدام و کانال‌های یک بر یک ارتقا پیدا می‌کنید.

روش شناسی: چطور بهترین اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی را انتخاب کنیم؟

اپلیکیشن بیسیم واکی تاکی

سه اپلیکیشنی که معرفی کردیم، از میان تعداد زیادی نرم افزار مشابه و بر اساس چند معیار مشخص انتخاب شده‌اند. در ابتدا امتیاز کاربران و تعداد دانلودها در Google Play Store کمک کرد تا بهترین‌ها را برگزینیم؛ اما تعداد همچنان بالا بود و تصمیم گرفتیم انتخاب‌ها را به تعداد سه تا از بهترین‌ها محدود کنیم. ابتدا معیار سهولت استفاده را در نظر گرفتیم و اپلیکیشن‌های پیام رسانی که صرفا قابلیت push to talk داشتند، حذف کردیم. سعی کردیم گزینه‌هایی را برای این مطلب معرفی کنیم که رابط کاربری به دور از هرج و مرج داشتند و نرم افزارهایی را ترجیح دادیم که توسعه دهندگان به طور مستمر مشغول به روز رسانی آن‌ها بودند. به جای انتخاب موارد مشابه، به سمت برگزیدن سه مورد خاص حرکت کردیم تا به شما در روند انتخاب اپلیکیشن واکی تاکی برتر کمک کنیم.
در آخر، همچنین به قیمت در هزینه عضویت توجه کردیم. هر سه اپلیکیشن واکی تاکی که معرفی کردیم، نسخه رایگان با امکانات زیاد دارند؛ هرچند برای بهره گرفتن از همه امکانات باید نسخه پرمیوم را با پرداخت حق عضویت ماهانه خریداری کنید.

از دست ندهید:
این ۹ اپلیکیشن محبوب قاتل شارژ باتری گوشی اندرویدی شما هستند بهترین اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی سال ۲۰۲۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*