معرفی، مزایا و ویژگی های رولرلید - Roller Lid

رولرلید چیست و چرا تمام خودروهای پیکاپ باید یک Roller Lid داشته باشند؟

اگر پیکاپ سوارید، خرید رولرلید برای خودرویتان حتماً ضروری است؛ در ادامه ضمن معرفی Roller Lid، علت ضرورت آن برای وانت شما را شرح می‌دهیم.

آفرودرهای قدیمی برای نگهداری وسایل و تجهیزات مختلفشان در اتاق بار پیکاپ خود به سراغ سوپرلید می‌رفتند. سوپرلید محفظه‌ای مستحکم از جنس آهن بود که می‌توانست نگرانی رانندگان از بابت فضای امن جهت نگهداری وسایلشان را رفع کند. با این حال، سوپرلید معایبی از جمله ایجاد فشار روی محور عقب به‌خاطر وزن زیاد و ایجاد محدودیت فضای بار دارد و گذشته از این، شاید از دید عده بسیاری آراستگی ظاهر خودرو را به هم بزند. اینجا است که رولرلید به‌عنوان یک پوشش ضدآب آلومینیومی با مکانیزم کرکره‌ای می‌تواند با مزایای مختلف خود جایگزین سوپرلید شود.

دسترسی آسان به بخش های این مقاله:

رولرلید چیست؟

رولرلید نوعی پوشش کرکره‌ای ضدآب آلومینیومی در اتاق بار پیکاپ است که رانندگان می‌توانند با خیال راحت انواع و اقسام وسایلشان را داخل آن نگهداری کنند. رولرلید (Roller Lid) که در نسخه‌های دستی و برقی ساخته می‌شود، به دلایل متعددی می‌تواند جای سوپرلید را برای پیکاپ‌دارها بگیرد و حتی اگر معمولاً وسایل زیادی را در قسمت بار خودرویتان حمل نمی‌کنید، به‌خاطر مزایایی نظیر امنیت و جذابیت ظاهری بهتر است نگاهی به رولرلید داشته باشید. در ادامه بیشتر با ویژگی‌ها و نکات مثبت این وسیله جانبی آشنا می‌شوید.

ویدیوی معرفی رولرلید

مهمترین ویژگی‌های رولرلید

ظاهر شیک

قبل از هر چیز دیگری، رولرلید یک پوشش کرکره‌ای نسبتاً ظریف است که می‌تواند به راحتی با اتاق بار وانت شما ادغام شود و با پوشاندن این قسمت، نمای عقب خودرویتان را حتی جذاب‌تر کند. این به‌ویژه برای افرادی اهمیت دارد که به محفظه‌ای ویژه جهت نگهداری وسایل خود نیاز دارند، ولی نمی‌خواهند تغییر محسوسی در نمای کلی پیکاپ خود به وجود بیاورند. در نتیجه، Roller Lid هم نیازهای شما را برطرف می‌کند و هم می‌تواند جلوه‌ای شیک‌تر به پیکاپ شما ببخشد؛ به‌خصوص اگر از آن برای رفت و آمدهای روزانه داخل شهر هم استفاده می‌کنید.

جنس مقاوم ضدآب رولرلید

رولرلید بر خلاف سوپرلیدها که از آهن یا فایبرگلاس ساخته می‌شدند، از آلومینیوم با سطح مقاومت بالا ساخته می‌شود. این وسیله جانبی برای وانت همچنین از وسایل شما در برابر نفود آب محافظت می‌کند. در هر چهار طرف رولرلید لوله‌ای قرار می‌گیرد که در صورت بارندگی یا نفوذ آب به اتاق بار به هر شکل، آب را به زیر خودرو هدایت می‌کند.

دسترسی و مکانیزم آسان

مکانیزم کشویی باز و بسته شدن رولرلید کار را برای رانندگان آسان‌تر می‌کند. پیکاپ‌دارها می‌توانند بدون نیاز به اعمال فشار زیاد به راحتی این پوشش را تا انتها باز کنند و بعد از قرار دادن وسایل خود، با کمک کِش موجود در نهایت آن را ببندند. همین سادگی مکانیزم Roller Lid یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند خیلی از افراد را به سمت تهیه آن سوق بدهد؛ به هر حال، پیکاپ‌سواری را نمی‌توان پیدا کرد که از یک پوشش کاربردی برای اتاق بار پیکاپ خود با استفاده آسان استقبال نکند.

عدم ایجاد محدودیت در فضا

رولرلید به شکلی با اتاق بار وانت یکی می‌شود که محدودیتی از لحاظ فضا باقی نمی‌گذارد. یک مثال می‌تواند به درک هرچه بهتر این موضوع کمک کند: در قسمت بار وانت‌های دارای سوپرلید، از آنجا که درب سوپرلید تا ارتفاع مشخصی بالا می‌آید، نمی‌توان وسایل جاگیر مثل کمد، یخچال و… قرار داد. با وجود این، چنین مشکلی برای رولرلید صدق نمی‌کند و اگر بخواهید وسیله بزرگی در قسمت بار بگذارید، کافی است این پوشش کرکره‌ای را به‌صورت کامل باز کنید. این یعنی طراحی Roller Lid نه تنها از لحاظ ظاهری، بلکه از نظر کاربردی هم مزیت قابل توجهی دارد.

وزن پایین Roller Lid

رولرلید به دلیل جنس و همچنین ساختار باریک و ظریف خود، وزن نسبتاً پایینی دارد که معمولاً در محدوده 40 کیلوگرم، هم­‌وزن یک کودک قرار می‌گیرد. به همین دلیل، هیچ بار اضافی روی دوش محور عقب پیکاپ شما نمی‌گذارد و می‌توانید بدون نگرانی بابت تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت سواری پیکاپ خود از آن استفاده کنید.

تحمل وزن چشمگیر

این پوشش کرکره‌ای در عین ظاهر ظریف و وزن کم، کماکان در تحمل وزن عملکرد چشمگیری را از خود نشان می‌دهد. در واقع روی خود کرکره رولرلید هم می‌توان انواع و اقسام وسایل را قرار دارد و مقاومت آن تا 300 کیلوگرم تضمین شده است. پس در صورتی که بعد از پر شدن اتاق بار همچنان به فضای بیشتر برای نگهداری وسایل خود نیاز داشتید، توانایی قرار دادن وسیله روی Roller Lid را دارید.

قابلیت نصب تجهیزات اضافی روی رولرلید

اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل زیادی را در سفرهای طولانی‌تان حمل می‌کنید، قابلیت استفاده بیشتر از ظرفیت رولرلید را خواهید داشت. امکان نصب تجهیزات اضافی از جمله سبد، رک و استند دوچرخه روی این پوشش وجود دارد. سبد و استند در واقع روی رک رولرلید نصب می‌شوند تا بتوانید وسایل بیشتر، خصوصاً مواردی جاگیر مثل دوچرخه، تجهیزات کمپینگ و… را با خود حمل کنید.

امنیت قابل توجه Roller Lid

در نهایت، با رولرلید می‌توانید پیکاپ خود را با خیال راحت در طبیعت یا خیابان بگذارید؛ از آنجا که این پوشش آلومینیومی از قفلی مستحکم با دو کلید برخوردار است. در صورتی که قفل Roller Lid بسته باشد، حتی اگر راننده شاسی‌های درب عقب را باز کند، کماکان قفل آن باز نمی‌شود و امکان دسترسی به فضای بار وجود نخواهد داشت. البته باید اشاره کرد که رعایت جوانب احتیاط مثل پارک خودرو در محل‌های امن مثل همیشه ضروری است.

خرید رولرلید و لوازم جانبی آن از گروه JCS

اگر رولرلید با همه مزایای خود توجه شما را به خود جلب کرده است و قصد دارید یک نمونه از آن برای پیکاپ خود تهیه کنید، جی سی اس (JCS) فروشگاهی معتبر است که آن را در نسخه‌های دستی و برقی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‌رساند. علاوه بر این‌ها، گروه JCS لوازم یدکی رولرلید و تجهیزات جانبی مربوط به آن نظیر رک، سبد و استند دوچرخه را ارائه می‌کند. همه این محصولات برای پیکاپ‌های مختلف بازار نظیر کی ام سی T8، نسخه‌های روو و ویگو تویوتا هایلوکس، کلوت، فوتون تونلند، فوتون G7، کاپرا 1 و 2، نیسان پیکاپ، آمیکو آسنا و… موجود هستند.

برای خرید رولرلید و تجهیزات انواع پیکاپ به وب سایت jcs-group مراجعه کنید