عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان را در این تصاویر ببینید

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان در دل ابرها نهفته است و ساکنان قطب شمال توانسته‌اند تصاویر این پدیده را ثبت کنند. در ادامه جزئیات کامل را بخوانید.

ابرهای رنگین کمانی پدیده‌های بسیار زیبایی هستند که ساکنین قطب شمال گاهی اوقات با آن مواجه می‌شوند. ممکن است در ابتدا تصور کنید که عکس‌های این ابرها توسط هوش مصنوعی خلق شده‌اند اما این تصاویر واقعی هستند. پدید آمدن این ابرها به دلایل خاص جغرافیایی است که در این مطلب از سایت گجت نیوز به بررسی آن خواهیم پرداخت.

راز عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

شرایط محیطی و دمای بسیار پایین در قطب شمال از عوامل مهمی هستند که منجر به پدیده ابرهای رنگین کمانی شده‌اند.

علت پدید آمدن ابرهای رنگین کمانی

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

این ابرهای رنگین کمانی که با نام علمی ابرهای ناکروس شناخته شده و فقط در هوای بسیار سرد ظاهر می‌شوند. موج هوای بسیار سردی که اخیرا کل قطب شمال را در بر گرفته بود، باعث شد تا این ابرهای رنگین کمانی به‌وجود آیند. در واقع هوای سرد باعث می‌شود تا در ارتفاعات بالا تقریبا در لایه استراتوسفر کریستال‌های یخی تشکیل شوند که با پراکنده کردن نور خورشید، توانستند در پشت ابرها رنگین کمان شگفت‌انگیزی را خلق کنند.

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

بخارهای آب عامل اصلی این ابرها هستند که در اثر هوای سرد ارتفاعات بالاتر از ابرها شروع به یخ زدن کرده و به کریستال تبدیل می‌شوند. این رنگین کمان‌های زیبا تنها چند بار در سال رویت می‌شوند و اخیرا نیز در 18 تا 20 دسامبر 2023 دیده شدند.

مناطق تحت پوشش ابرهای رنگین کمانی

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

زیبایی وصف‌ناپذیر این ابرهای رنگین کمانی به‌خصوص در اوقات غروب بیشتر شده و تصاویر حیرت‌آوری ثبت شده‌اند.

این پدیده تقریبا تمام مناطق قطب شمال را در بر می‌گیرد و برای مثال می‌توان به کشورهایی مانند نروژ، سوئد، فنلاند، آلاسکا و حتی جنوب اسکاتلند اشاره کرد.

عجیب‌ترین رنگین کمان جهان

امیدواریم از دیدن تصاویر این پدیده زیبا لذت ببرید.

در گجت نیوز بخوانید:
تصاویر چشم‌نواز از ابرهای رنگین کمانی در قطب شمال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*