ویوو ایکس 3 فولد پرو

ویوو ایکس فولد 3 پرو با این مشخصات قدرتمندترین گوشی تاشو دنیا خواهد بود

مشخصات فنی لو رفته از ویوو ایکس 3 فولد پرو – Vivo X Fold 3 Pro نویدبخش ظهور قدرتمندترین و پرامکانات‌ترین گوشی تاشو تاریخ است.

مشخصات فنی احتمالی گوشی تاشو ویوو ایکس 3 فولد پرو حاکی از ظهور یک پرچمدار هستند که می‌تواند به‌راحتی عنوان قدرتمندترین گوشی تاشو تاریخ را از آن خود کند. این اخبار جدید توسط افشاگر سرشناس چینی، Digital Chat Station، منتشر شده و ضمن نمایش رندرهایی از این گوشی تاشو، مشخصات فنی آن را نیز به‌طور تقریبا کامل در اختیارمان قرار می‌دهد. در کنار اخبار و اطلاعات مربوط به ویوو ایکس فولد 3 پرو، این افشاگر همچنین تصاویری از گوشی ویوو فولد 3 را هم به اشتراک گذاشته و جزئیات و مشخصات فنی آن را نیز پیش از رونمایی رسمی، منتشر نموده است.

Digital Chat Station ادعا کرده که ویوو ایکس 3 فولد پرو با ارائه مشخصات فنی پرچمدار و قابلیت‌های استثنایی می‌تواند تمامی رقبای سرشناس خود در بازار محصولات تاشو را کنار زده و خود به بهترین محصول در این کلاس تبدیل شود. این دستگاه همچنین احتمالا در ادامه ماه جاری رونمایی و معرفی خواهد شد. در ادامه به بررسی مختصر مشخصات فنی احتمالی این گوشی خواهیم پرداخت.

ویوو ایکس 3 فولد پرو؛ سلطان آینده گوشی های تاشو دنیا!

ویوو ایکس 3 فولد پرو

بر اساس اخبار موجود، Vivo X Fold 3 Pro احتمالا نخستین گوشی تاشو دنیا خواهد بود که به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز خواهد شد. از این طریق گوشی جدید ویوو می‌تواند قدرت بسیار بیشتری را در مقایسه با پرچمداران سال گذشته مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 داشته باشد. این گوشی همچنین احتمالا با 16 گیگ رم روانه بازار خواهد شد که از گلکسی زد فولد 5 و گوگل پیکسل فولد بالاتر بوده و هم‌تراز با وان پلاس اوپن خواهد بود.

بعلاوه، تجهیز به یک ترابایت حافظه داخلی هم از دیگر مشخصات فنی است که Digital Chat Station در گزارش خود در خصوص ویوو ایکس 3 فولد پرو به آن اشاره کرده است. با این وجود مشخص نیست که آیا این حافظه از نوع UFS 4.0 خواهد بود یا خیر. حافظه‌های UFS 4.0 سریعترین حافظه‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌روند.

صفحه نمایش داخلی این گوشی تاشو اندازه‌ای 8.03 اینچی خواهد داشت و از پانلی با رزولوشن 2480 در 2200 پیکسل بهره خواهد برد که در مقایسه با نسل قبل بزرگتر و باکیفیت‌تر است. علاوه بر این، صفحه نمایش بیرونی این دستگاه هم 6.53 اینچی بوده و با ارائه رزولوشن 2748 در 1172 پیکسل پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با سال گذشته به شمار خواهد رفت.‌ هر دو صفحه نمایش داخلی و بیرونی ایکس فولد 3 از پانل‌های امولد LTPO بهره برده و نرخ رفرش 120 هرتزی خواهند داشت.‌ علاوه بر این، پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و دالبی ویژن هم از سایر قابلیت‌های صفحه نمایش جذاب این گوشی تاشو خواهند بود.

علاوه بر این، باتری‌های دو گوشی ویوو ایکس 3 فولد پرو و ویوو ایکس فولد 3 به ترتیب ظرفیت‌های 5800 و 5550 میلی آمپر ساعتی خواهند داشت که در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو بازار عالی به شمار می‌روند. به‌طور خاص، باتری مدل Pro بیشترین ظرفیت را در میان تمامی گوشی‌های تاشو در بازار در اختیار خواهد داشت. در این میان همچنین شارژ با توان 120 وات سیمی و 50 واتی بیسیم نیز سریعترین عملکرد را در شارژ سریع برای پرچمداران تاشو ویوو به ارمغان خواهند آورد.

گوشی تاشو Vivo

در این میان شایعات همچنین حاکی از ضدآب بودن ویوو ایکس 3 فولد پرو هستند؛ هرچند که هیچ توضیحی در خصوص استاندارد IP و جزئیات آن منتشر نشده است. این گوشی همچنین به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و کنترل از راه دور مادون قرمز هم مجهز خواهد بود.

اطلاعات افشاشده اخیر Digital Chat Station همچنین به پیشرفت‌های قابل توجه در ماژول دوربین Vivo X Fold 3 Pro اشاره دارد. بر اساس این اطلاعات، دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی بوده و از حسگر OV50H بهره خواهد برد. علاوه بر این، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپ با بزرگنمایی سه برابری نیز این حسگر اصلی را همراهی خواهند کرد تا شاهد گام رو به جلوی بزرگی از سوی این گوشی‌ساز مطرح چینی در بخش دوربین باشیم. نسل قبلی این گوشی‌های تاشو از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در ماژول پشت بهره می‌بردند. دوربین ویوو ایکس 3 فولد پرو همچنین به لرزشگیر نوری هم مجهز بوده و قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. ویوو البته پیش تر مهارت خود در ساخت دوربین گوشی های موبایل را به رخ کشیده؛ به‌طوری که گوشی پرچمدار این کمپانی، ویوو ایکس 100 پرو توانسته گلکسی اس 24 اولترا را در تست دوربین شکست دهد.

مشخصات ظاهری و طراحی vivo X Fold 3 Pro

طراحی Vivo X Fold 3 Pro

به جز مشخصات فنی، Digital Chat Station همچنین جزئیاتی از طراحی ظاهری و ابعاد گوشی‌های تاشو جدید ویوو را نیز با علاقمندان به اشتراک گذاشت. بر اساس این تصاویر، ویوو در طراحی پرچمدار تاشو جدید خود ماجراجویی چندانی نکرده و سعی کرده از همان ظاهر مطمئن نسل قبلی بهره ببرد. بر این اساس بار دیگر شاهد همان طراحی آشنا با ماژول دایره‌ای دوربین و لنزهای سه‌گانه خواهیم بود که لوگوی Zeiss نیز همچنان در کنار آن‌ها قابل رویت است.

افشاکننده اطلاعات این گوشی آن را سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی هوشمند تاشو در دنیا خوانده است. بر این اساس باید انتظار داشت که پرچمدار تاشوی ویوو حتی از آنر مجیک V2 با ضخامت 47 میلیمتری هم باریک‌تر باشد. این مساله البته کاملا منطقی و قابل درک به نظر می‌رسد؛ چراکه گوشی‌سازان در یکی دو سال اخیر با سرعتی سرسام‌آور در مسیر طراحی باریک‌تر و سبک‌تر محصولات تاشوی خود قدم برداشته‌اند.

ویوو ایکس 3 فولد پرو

در صورتی که اطلاعات بالا صحیح باشند، ویوو ایکس 3 فولد پرو نه تنها محصولی به مراتب بهتر و پیشرفته‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود، بلکه می‌تواند تمامی رقبای سرشناسش اعم از گلکسی زد فولد، پیکسل فولد و وان پلاس اوپن را هم کنار زده و به بهترین گوشی تاشو سال 2024 تبدیل شود. با این وجود باید منتظر ماند و دید سامسونگ و سایر بازیگران مهم بازار تاشوها چه برنامه‌ای برای نسل بعدی محصولاتشان خواهند داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
نوبیا Flip 5G ، ارزان قیمت ترین گوشی تاشو جهان معرفی شد ۵ گوشی تاشوی اقتصادی و کاربردی که در سال ۲۰۲۴ می‌توانید گوشی تاشو میان رده سامسونگ با این قیمت هیجان‌انگیز در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*