گلکسی آ 55 و آ 35

معرفی گلکسی آ 55 و آ 35 (Galaxy A55, A35) از زبان سامسونگ

گوشی های گلکسی آ 55 و آ 35 سامسونگ معرفی شدند. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های جدید Galaxy A55 5G و Galaxy A35 5G آشنا می‌شویم.

شرکت سامسونگ از دو گوشی گلکسی آ 55 و گلکسی آ 35 در نسخه 5G پرده برداشت. این گوشی های جدید سامسونگ به‌خوبی تعهد مداوم سامسونگ برای ارائه بهترین نوآوری‌های حوزه موبایل به تمام مردم را نشان می‌دهند. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های گوشی های جدید سامسونگ Galaxy A55 5G و Galaxy A35 5G آشنا خواهیم شد.

معرفی گلکسی آ 55 و گلکسی آ 35 

هر دو گوشی جدید سامسونگ به راهکارهای امنیتی گسترده‌ای نظیر Knox Vault و قابلیت‌های جدید عکاسی با الهام از نوآوری‌های دوربین پرچمدار سامسونگ مجهز شدند. سامسونگ برای گلکسی ای 55 و گلکسی ای 35 قابلیت Vision Booste را در نظر گرفته که باعث سازگاری گوشی با محیط اطراف کاربران خواهد شد.

گلکسی آ 55

تی ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل شرکت سامسونگ در خصوص معرفی این دو گوشی عنوان کرد سری گلکسی ای باعث می‌شوند تا آخرین فناوری‌های خود را به مخاطبان وسیع‌تری ارائه دهیم تا افراد بیشتری به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنند. ما در سال جاری می‌توانیم امکانات بیشتری را در سری گلکسی آ به کاربران ارائه دهیم که برایمان بسیار خوشحال‌کننده است. برای مثال، استفاده از فناوری امنیتی Samsung Knox Vault برای اولین بار در این سری جدید عرضه می‌شود. همچنین سامسونگ از این‌که کاربران سری گلکسی ای می‌توانند با خیال آسوده و اطمینان کامل از دستگاه‌های سامسونگ استفاده کنند، به خود افتخار می‌کند.

دوربین و نمایشگر خیره‌کننده

گلکسی آ 55 با قابلیت ارتقا یافته عکاسی در شب به نام Nightography می‌تواند تصاویری واضح‌تر و زنده‌تری را در شرایط نوری ضعیف ثبت کند. از این رو کاربران می‌توانند تصاویری فراتر از تصورات خود را به ثبت برسانند. سامسونگ فناوری پیشرفته پردازش سیگنال تصویر (ISP) را به هوش مصنوعی مجهز کرده تا بتوان در نور کم نیز تصاویر خیره‌کننده‌ای را ثبت کرد؛ کیفیتی که قبلا در گوشی های سری گلکسی ای سامسونگ وجود نداشت.

گلکسی آ 55

علاوه بر این‌که اکنون می‌توان تصاویری شگفت‌انگیز از مناظر را ثبت کرد، حالت پرتره شب یا Night Portrait به‌همراه ویدیوهای 12 بیتی HDR باعث شده تا بتوان تصاویری با کیفیت عالی از افراد و اشیا را نیز به ثبت رساند. از این رو با گلکسی ای 55 می‌توان خاطرات خود با دوستان و خانواده را با کیفیت بسیار بالایی ثبت کرد و دیگر به نورپردازی عالی نیازی نداشت.

هر دو گوشی گلکسی آ 55 و گلکسی آ 35 به قابیت‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای مجهز شدند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر تصویر دیجیتال ویدیو (VDIS) اشاره کرد که باعث می‌شوند عکس‌ها و ویدیوها بدون لرزش و با کیفیت بالا حتی در زمان فیلم‌برداری در حال حرکت ثبت شوند.

گلکسی آ 55

کاربران گوشی های جدید سری گلکسی ای می‌توانند در نمایشگرهای Super AMOLED، جدیدترین محتواها را با وضوح شگفت‌انگیز مشاهده کنند و همچنین به وب‌گردی بپردازند. ضمن این‌که قابلیت Vision Booster در این نمایشگرهای 6.6 اینچی باعث شده تا کاربران بتوانند در شرایط نوری مختلف نیز به‌خوبی صفحه نمایش گوشی را ببینند.

نوآوری‌های امنیتی سامسونگ

سامسونگ برای نخستین بار سری گلکسی A خود را به یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های امنیتی پرچمداران خود مجهز کرد. سیستم Samsung Knox Vault یک راهکار امنیتی غیر قابل نفوذ بر پایه سخت‌افزار محسوب می‌شود که در بخش جداگانه‌ای از پردازنده و حافظه اصلی سیستم قرار دارد و یک دیوار ایمنی را در مقابل حملات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به وجود می‌آورد. این راهکار باعث می‌شود مهم‌ترین داده‌های روی گوشی نظیر مجوزهای صفحه قفل شامل پین‌کدها، گذرواژه‌ها و الگوها ایمن بمانند.

سیستم Samsung Knox Vault با رمزگذاری اطلاعات خصوصی ذخیره شده روی گوشی باعث می‌شود تا کلیدهای رمزگذاری نیز ایمن باشند. از این رو در صورت گم یا دزیده شدن دستگاه نیز فقط کاربر دارای مجوز صحیح صفحه قفل می‌تواند به داده‌های خود دسترسی پیدا کند.

Galaxy A35 5G

گوشی های جدید سامسونگ یعنی گلکسی ای 55 و گلکسی ای 35 نیز به Samsung Knox مجهز شدند که یک پلتفرم امنیتی چند لایه محسوب می‌شود. Samsung Knox یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم‌های امنیتی در جهان بوده که سامسونگ آن را برای حفاظت از اطلاعات مهم و آسیب‌پذیری‌های دستگاه طراحی کرده و در کل اکوسیستم گلکسی نیز رویکرد جامعی دارد. این سیستم با سخت‌افزار ایمن سراسری، قابلیت شناسایی در لحظه تهدیدها و حفاظت مشترک می‌تواند دستگاه کاربر را ایمن نگه دارد.

همچنین سری گلکسی ای سامسونگ به مجموعه اختیاری ابزارهای امنیتی Auto Blocker مجهز شده تا سطح ایمنی دستگاه‌ها را ارتقا دهد. در صورت فعال بودن Auto Blocker، نصب برنامه‌ها از منابع غیر مجاز مسدود می‌شود و می‌تواند با اسکن آنها نیز بدافزارهای بالقوه را شناسایی کند. ضمن این‌که در زمان اتصال دستگاه به کابل USB نیز مانع نصب نرم‌افزارها و دستورات مخرب احتمالی روی دستگاه خواهد شد.

در حال حاضر کاربران سری جدید گلکسی آ سامسونگ نیز به داشبورد امنیت و حریم خصوصی گلکسی دسترسی پیدا کردند. آنها قادر به رصد اطلاعات خود خواهند بود و در صورت تمایل می‌توانند مجوزهای دسترسی را لغو کنند. ضمن این‌که قابلیت اشتراک‌گذاری خصوصی (Private Sharing) نیز به‌عنوان بخشی از قابلیت «اشتراک‌گذاری سریع» (Quick Share) در دسترس این کاربران قرار گرفته است. این قابلیت، امکان اشتراک‌گذاری امن و رمزگذاری شده فایل‌های خصوصی شامل اطلاعات مهم شخصی یا مالی را به‌همراه دارد. کاربران با کنترل مجوزهای دسترسی گیرنده و تاریخ انقضای فایل می‌توانند فایل‌ها را ایمن نگه دارند. همچنین گزینه محدود کردن اسکرین‌شات‌ها یا دانلود‌ها نیز وجود دارد.

سری جدید گوشی های گلکسی A سامسونگ بیانگر تعهد این شرکت به تضمین امنیت و به‌روزرسانی طولانی‌تر دستگاه‌های گلکسی هستند. برای کاربران گلکسی آ 55 و گلکسی آ 35 تا 4 نسل مزایای آپدیت نرم افزاری سیستم عامل اندروید و رابط کاربری One UI به‌همراه 5 سال به‌روزرسانی امنیتی در نظر گرفته شده است. از این رو جدیدترین قابلیت‌های مربوط به اندروید و گلکسی باعث شده تا چرخه عمر این گوشی‌ها نیز بهینه‌تر از قبل شود.

اتصال یکپارچه با اکوسیستم گلکسی 

گوشی گلکسی ای 55 و گلکسی ای 35 به‌شکل کامل، سازگار با اکوسیستم گلکسی سامسونگ هستند و می‌توانند تجربه‌ای روان و یکپارچه را به‌همراه داشته باشند. کاربران می‌توانند مچ بند هوشمند گلکسی Fit3 یا ساعت Watch6 را به گوشی های سری گلکسی آ متصل کنند و روی اهداف و برنامه‌های تناسب اندام خود نظارت داشته باشند. ضمن این‌که قابلیت جابه‌جایی خودکار (Auto Switch) باعث خواهد شد تا تماس‌های ورودی به‌شکل خودکار به هدفون‌های گلکسی بادز FE متصل شده و راحتی بیشتری را برای کاربران به‌همراه داشته باشند.

مشخصات فنی گوشی گلکسی آ 55 5G

Galaxy A55 5G
نمایشگر6.6 اینچ FHD+

نمایشگر Super AMOLED

نرخ به‌روزرسانی تا 120 هرتز

Vision Booster

* اندازه صفحه نمایش با اندازه‌گیری به‌صورت مورب، 6.6 اینچ در مستطیل کامل و 6.4 اینچ با احتساب گوشه‌های گرد است. سطح قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه‌های گرد بدنه و حفره دوربین کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن161.1 در 77.4 در 8.2 میلی‌متر، 213 گرم
*وزن دستگاه ممکن است بر اساس بازار متفاوت باشد.
دوربیندوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی

• F2.2

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی

• F1.8، AF، OIS

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی

• F2.4

دوربین جلو 32 مگاپیکسلی

• F2.2

حافظه و فضای ذخیره‌سازی8 گیگابایت + 128 گیگابایت

8 گیگابایت + 256 گیگابایت

12 گیگابایت + 256 گیگابایت

* گزینه‌های حافظه و فضای ذخیره‌سازی و در دسترس بودن مدل‌ها ممکن است بر اساس شرکت مخابراتی، بازار یا منطقه متفاوت باشد. میزان واقعی فضای ذخیره‌سازی در دسترس نیز می‌تواند با توجه به نرم افزارهای از پیش نصب شده روی گوشی متفاوت باشد.
باتری5,000 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)
* مقدار اسمی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار اسمی، مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960  است. ظرفیت اندازه‌گیری شده (حداقل) 4905 میلی‌آمپر بر ساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است با توجه به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.
سیستم عاملاندروید 14

One UI 6.1

امنیتSamsung Knox

مشخصات فنی گلکسی A35 5G 

Galaxy A35 5G
نمایشگر6.6 اینچ FHD+

نمایشگر Super AMOLED

نرخ به‌روزرسانی تا 120 هرتز

Vision Booster

* اندازه صفحه نمایش با اندازه‌گیری به‌صورت مورب، 6.6 اینچ در مستطیل کامل و 6.4 اینچ با احتساب گوشه‌های گرد است. سطح قابل مشاهده واقعی به‌دلیل گوشه‌های گرد بدنه و حفره دوربین کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن161.7 در 78.0 در 8.2 میلی‌متر، 209 گرم
* وزن دستگاه ممکن است بر اساس بازار متفاوت باشد.
دوربیندوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی

• F2.2

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی

• F1.8، AF، OIS

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی

• F2.4

دوربین جلو 13 مگاپیکسلی

• F2.2

حافظه و فضای ذخیره‌سازی6 گیگابایت + 128 گیگابایت

8 گیگابایت + 128 گیگابایت

8 گیگابایت + 256 گیگابایت

* گزینه‌های حافظه و فضای ذخیره‌سازی و در دسترس بودن مدل‌ها ممکن است بر اساس شرکت مخابراتی، بازار یا منطقه متفاوت باشد. میزان واقعی فضای ذخیره‌سازی در دسترس نیز می‌تواند با توجه به نرم افزارهای از پیش نصب شده روی گوشی متفاوت باشد.
باتری5,000 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)
*مقدار اسمی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار اسمی، مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960  است. ظرفیت اندازه‌گیری شده (حداقل) 4905 میلی‌آمپر بر ساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است با توجه به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.
سیستم عاملاندروید 14

One UI 6.1

امنیتSamsung Knox

با مراجعه به اتاق خبر سامسونگ، Samsung Mobile Press و Samsung.com می‌توانید در مورد گلکسی A55 5G و گلکسی A35 5G و همچنین سایر گوشی‌های هوشمند گلکسی اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*