سمعک ایرپادز پرو

آپدیت iOS 18، ایرپادز پرو اپل را به یک سمعک شیک تبدیل می‌کند

اپل قصد دارد در آپدیت iOS 18 مد جدیدی تحت نام «مد سمعک» را به ایرپادز پرو اضافه کند که با تقویت صدای محیط به کاربران دارای محدودیت‌های شنیداری کمک کند.

اگر پیگیر اخبار آپدیت iOS 18 در گجت نیوز باشید حتما در جریان هستید که این سیستم عامل قرار است با قابلیت‌های جدید و جذابش به یکی از بهترین آپدیت‌های تاریخ آیفون تبدیل شود. در این بروزرسانی اپل تصمیم دارد رفته رفته قابلیت‌های هوش مصنوعی را به پلتفرم iOS اضافه کند و با قدم گذاشتن در مسیر ادغام AI با گوشی‌هایش رقابت جدیدی را با سامسونگ و سری گلکسی S24 این کمپانی آغاز نماید.

در عین حال پیشرفت‌ها و قابلیت‌های جدید iOS 18 فقط به هوش مصنوعی خلاصه نمی‌شود؛ چراکه شایعات و اخبار حاکی از افزوده شدن تعداد زیادی قابلیت‌های جدید و جذاب برای این سیستم عامل هستند. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که اخیرا اطلاعات مفیدی در خصوص آن منتشر شده، افزوده شدن مد سمعک (Hearing Aid Mode) به ایزبادز پرو است که همان‌طور که از نامش پیداست صدا را تقویت کرده و برای افرادی که با مشکلات شنیداری روبرو هستند بسیار مفید خواهد بود.

مد سمعک در ایرپادز پرو؛ ارمغان iOS 18 بدون نیاز به تغییرات سخت افزاری!

اپل Airpods Pro

بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، اپل قصد دارد با نسل بعدی سیستم عامل‌های موبایلش مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های توانبخشی پیشرفته را در اختیار کاربران با محدودیت‌های فیزیکی قرار دهد. هدف این کمپانی تعامل ساده‌تر همه کاربران با این سیستم عامل و به دست آوردن کنترل بهتر روی قابلیت‌های iOS است. در همین راستا، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده که کوپرتینویی‌ها قصد دارند با آپدیت iOS 18 یک مد جدید تحت نام «مد سمعک» را به ایرپادز پرو اضافه کنند!

گورمن اعتقاد دارد که برای برخورداری از این قابلیت نیازی به ارتقای سخت افزاری ایرپادز پرو یا هیچ‌گونه تغییرات فیزیکی در آن نخواهد بود؛ چراکه این ویژگی به‌طور کاملا نرم افزاری و از طریق برزورسانی آی او اس 18 در اختیار کاربران این ایربادها قرار خواهد گرفت. در حال حاضر اپل قابلیتی جذابی تحت نام «Live Listen» را روی ایرپادهای خود دارد که با اتصال به آیفون به شنیدن صدای اطراف کمک شایانی می‌کند. به واسطه این قابلیت، آیفون در نقش یک میکروفون محیطی عمل کرده و با دریافت صدای محیط آن را به صورت ریل‌تایم به ایرپاد منتقل می‌کند. با وجود عملکرد بسیار خوب این قابلیت به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های تقویت شنوایی کاربران داشته باشد.

تلاش‌های کمپانی کوپرتینویی مدتی بعد به افزوده شدن قابلیت «تقویت مکالمات» (Conversation Boost) برای ایرپاد پرو منجر شد؛ قابلیتی که با تقویت صدای دریافت شده توسط میکروفون ایرپاد پرو اپل به کاربران برای شنیدن صداهای محیط کمک می‌کرد. بر اساس تست‌های انجام شده، این قابلیت ایرپادز پرو عملکردی بسیار بهتر از سمعک‌های اختصاصی داشته و با قیمتی مناسب‌تر تقویت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌کرد.

سمعک ایرپادز پرو

در سال 2022 اتحادیه غذا و دارو آمریکا (FDA) استاندارد جدیدی را تعریف کرد که به موجب آن امکان خرید برخی ادوات تقویت شنوایی بدون نیاز به نسخه پزشک یا حتی معاینه پزشکی فراهم شده بود. به دنبال این اتفاق به نظر می‌رسد مد سمعک در ایرپادز پرو هم از همین استاندارد بهره خواهد برد.

همان‌طور که اشاره شد، اپل با سیستم عامل آی او اس 18 خود تمرکز فراوانی روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد داشت. مهم‌ترین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که احتمالا حضور پررنگی در این سیستم عامل خواهند داشت ابزارهای ویرایش متن و تصاویر خواهند بود. در این زمینه گزارشات موجود حاکی از آن هستند که احتمالا امکان ویرایش و تغییر کلی تصاویر یا حتی تبدیل کردن آن به انیمیشن از طریق iOS 18 در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. این کمپانی همچنین هوش مصنوعی را به‌طور کامل با قابلیت‌های مختلف سیستم عامل نظیر سیری یا جستجوی Spotlight ادغام خواهد کرد.

البته هنوز اطلاعات رسمی زیادی در خصوص تعبیه این قابلیت‌های هوش مصنوعی در آیفون‌های اپل در دست نیست. بنابراین به نظر می‌رسد باید منتظر نزدیک شدن به رویداد رونمایی از آی او اس 18 و انتشار اخبار بیشتر در این خصوص ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا حافظه رم گوشی های اندرویدی به ۱۸ گیگابایت رسیده اما آی او اس هنوز ۶ گیگابایتی است؟ اگر کاربر آیفون های قدیمی هستید، قید آپدیت iOS 18 را بزنید چگونه بدون استفاده از آیفون،‌ صدای ایرپادز پرو ۲ را کنترل کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*