قرص جدید چاقی

این قرص جادویی جدید می‌تواند شما را از شر چاقی خلاص کند

افراد راه‌های مختلفی را برای درمان بیماری چاقی در پیش می‌گیرند. اما اخیرا یک قرص چاقی جدید معرفی شده است که می‌تواند عملکردی فوق‌العاده داشته و خیلی زود شما را از شر اضافه‌ وزن رها کند.

بیماری چاقی می‌تواند روی سلامت انسان تاثیر بسیار‌ بدی داشته باشد و در بلند‌مدت به‌ بیماری‌های مختلف منجر شود. البته تنها مشکلات فیزیکی نیستند که چاقی را به‌یک مسئله مهم تبدیل کرده‌اند. نداشتن تناسب اندام می‌تواند روی اعتماد‌به‌نفس فرد نیز تاثیر بگذارد و به آسیب‌های روانی منجر شود. همین موضوع سبب شده که افراد زیادی ورزش کردن یا استفاده از رژیم‌های خاص را دنبال کنند.

شرکت نوو نوردیسک

هرچند افراد زیادی نیز وجود دارند که به‌دلایل مختلف امکان انجام اینکار را ندارند. قرص چاقی بهترین گزینه برای این افراد است. شرکت دانمارکی Novo Nordisk یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دارویی در این زمینه به‌حساب می‌آید. آنها پیشتر نیز توانسته‌ بودند با محصولاتی همچون اوزمپیک و وگووی فروشی فوق‌العاده را تجربه کنند. حالا نیز می‌خواهند یک قرص چاقی جدید را ارائه کنند که عملکردی جادوئی دارد.

تاثیر باورنکردنی قرص جدید چاقی در آزمایش‌های اولیه

نتایج آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند که قرص جدید نسبت به نمونه‌های قبلی تا دو برابر بهتر عمل می‌کند. همین نیز سبب شده که ارزش سهام این شرکت رشدی بسیار زیاد را تجربه کند. این قرص جدید چاقی آمیکرتین نام دارد و توانست در مرحله اول آزمایش‌های بالینی در تنها ۳ ماه حدود ۱۳ درصد از وزن افراد را کم کند. این در حالی است که قرص‌های موفق بازار می‌توانستند در بهترین حالت حدود ۶ درصد از وزن فرد را در مدت سه‌ماه کاهش دهند.

قرص جدید چاقی

البته آمیکرتین هنوز آماده عرضه به‌بازار نیست؛ زیرا محققان باید آزمایش‌های بسیار بیشتری را روی آن انجام دهند. این روند برای آگاهی از عوارض جانبی و مشکلات احتمالی در طولانی‌مدت ضروری است. محبوبیت بالای نسل جدید داروها و قرص های چاقی (GLP-1) باعث شده که Novo Nordisk به‌ ارزشمند‌ترین شرکت اروپا تبدیل شود.

نمونه‌های موفق پیشین از جمله اوزمپیک، ویگووی و مونجارو باید به‌صورت هفتگی تزریق می‌شدند. اما راه‌حل جدید چاقی به‌صورت قرص مصرف می‌شود که راحت‌تر است. آمیکرتین نیز همانند داروهای اشاره شده از رویکردی مشابه هورمون کاهش اشتها GLP-1 برای حل مشکل استفاده می‌کند. هرچند برای تاثیرگذاری بهتر سازوکار هورمونی به‌نام آمیلین را نیز در‌ دستورکار خود قرار می‌دهد.

دارو و قرص جدید چاقی

در مرحله اول آزمایش‌های بالینی قرص جدید چاقی ۱۶ نفر شرکت داشتند و میانگین وزن آنها ۸۹ کیلوگرم بود. تعدادی از این افراد دارونما را دریافت کردند و به‌آنها گفته شد که یک قرص چاقی فوق‌العاده را آزمایش می‌کنند. در نهایت آنها تنها یک درصد از وزن خود را در طول ۱۲ هفته از دست دادند که در مقایسه با ۱۳ درصد رقم ناچیزی است.

شرکت سازنده قصد دارد در سال آینده این دارو را به‌صورت تزریقی نیز آزمایش کند و حتی تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. آنها گمان می‌کنند که قرص جدید چاقی همچون سایر گزینه‌های موجود در بازار ایمن باشد و عوارض جانبی خاصی نداشته باشد. این قرص همچنین می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی ناشی از چاقی را کاهش دهد. با وجود همه این موارد نمی‌توان از مشکلات داروهای چاقی چشم‌پوشی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که داروهای مبتنی بر آگونیست‌های GLP-1 باعث مشکلاتی در معده و روده می‌شوند. همچنین وقتی فرد مصرف دارو را متوقف می‌کند، بخش زیادی از وزن از دست‌رفته برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:
فاجعه جهانی: تعداد افراد چاق از ۱ میلیارد نفر هم بیشتر شد با مصرف این مواد غذایی، فرآیند پیری را به تعویق بیاندازید این نوشیدنی های سالم همچون قرص خواب عمل می‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*