منابع نامحدود انرژی زمین گرمایی

دانشمندان در یک قدمی دستیابی به منابع نامحدود انرژی هستند

دانشمدان در پی تحقیقات خود موفق به یافتن مواردی شده‌اند که می‌تواند به آن‌ها در رسیدن منابع نامحدود انرژی کمک کند.

محققان برای رسیدن به منابه نامحدود انرژی، پیشنهاد کرده‌اند تا اولین سفر به مرکز زمین صورت بگیرد. آن‌ها می‌خواهند فرصت‌های بی‌پایان انرژی را از زیر پای انسان حفر کرده و پیدا کنند. در واقع دانشمندان قصد دارند تا استفاده از انرژی زمین گرمایی را توسعه داده و آن را به یک منبع بی‌نهایت انرژی تبدیل کنند. در این راستا فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

منابع نامحدود انرژی از مرکز زمین

طبق گزارشات منتشر شده، قرار است ایسلند سرزمین یخچال‌ها و آتشفشان‌ها در سال 2026 اولین تونل جهان به یک اتاقک ماگما را راه‌اندازی کند.

اولین اقدامات برای منابع نامحدود از سرزمین یخ و آتشمنابع نامحدود انرژی زمین گرمایی

طبق این گزارش دانشمندان پیشنهاد داده‌اند تا دو تونل به سمت یک مخزن سنگ مایع حفر کنند. یکی از آن‌ها اندازه‌گیری‌های مختلفی از ماگما را در اختیار خواهد گذاشت و با دیگری نیز می‌توان انرژی زمین گرمایی خارج شده را افزایش داد. این در واقع اولین سفر به مرکز زمین خواهد بود.

یافتن مخازن ماگما معمولا فعالیت دشواری است اما یک شرکت برق ایسلندی به طور عجیبی در سال 2009 به یکی از آتشفشان‌های فعال در جهان یعنی در سال 2009 به یکی از آتشفشان‌های فعال در جهان یعنی کرافلا در شمال شرقی ایسلند برخورد کرد. کرافلا تنها 2104 متر از سطح زمین فاصله دارد.

حفاری این تونل تا 2 سال دیگر آغاز خواهد شد. محققان باید در این مدت، حسگرها و تجهیزاتی را که بتوانند دما و فشار اتاقک ماگما را تحمل کنند را طراحی کنند. با عملی شدن این پروژه همچنین می‌توان بسیاری از آتشفشان‌ها را پیش‌بینی کرد.

انرژی زمین گرماییمنابع نامحدود انرژی زمین گرمایی

در واقع انرژی زمین گرمایی، یکی از منابع پاک و تجدید‌پذیری است که هزینه کمتری نیز در مقایسه با دیگر منابع انرژی دارد.

ایده حفاری برای رسیدن به اتاقک ماگما، پروژه جدیدی نیست و قبلا نیز چندین بار انجام شده که در بعضی از آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

با عملی شدن این پروژه، در آینده شاهد حفاری‌هایی خواهیم بود که می‌توانند هم برای تولید انرژی و هم حتی برای پیش‌بینی زمین‌لرزه مورد استفاده قرار بگیرند. به احتمال زیاد یکی از این مکان‌ها خط الراس میانی اقیانوس اطلس که یکی از مناطق شکاف اقیانوسی است، خواهد بود.

در واقع انرژی زمین گرمایی، غول عظیمی است که برای استفاده از آن باید یاد گرفت چگونه آن را مهار کرد. با مهار کردن این غول عظیم، به منابع نامحدود انرژی دست پیدا کرده‌ایم.

در گجت نیوز بخوانید:
عجیب‌ترین منابع انرژی تجدیدپذیر که دانشمندان در حال بررسی آنها هستند حفر عمیق‌ترین سوراخ کره زمین برای دستیابی به انرژی نامحدود با غیر منتظره‌ترین منابع انرژی‌ های تجدیدپذیر آشنا شوید چین در یک قدمی ساخت نیروگاه همجوشی هسته ای و دستیبابی به منابع بی‌پایان انرژی به زودی تمام انرژی مورد نیاز بشر از اعماق زمین تامین خواهد شد