مذاکرات سایپا با شرکای خارجی؛ کیا، رنو، و سیتروئن

بعد از رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران، شرکای خودرو ساز برای ورود به بازار داخلی اقدام کردند. حال این سایپا است که در مذاکرات با غول های خودرو ساز جولان می‌دهد. مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن مشخص نمودن همکاری ها با شرکای خارجی جدید نظیر کیا، رنو، و سیتروئن، در مورد شایعات جدید توضیح می‌دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

مدیر عامل سایپا مهدی جمالی، شایعاتی که در خصوص تغییر  سمت مدیر عامل به وجود آمده بود را شفاف سازی کرد و گفت: “من اصلاً به این شایعات توجهی ندارم. هر کجا که رفته ام براساس یک برنامه مدون کار کرده ام. در سایپا هم برنامه‌های خود را شروع کرده‌ام.”

مهدی جمالی ، مدیر عامل سایپا

مهدی جمالی ، مدیر عامل سایپا

وی در بخشی در سخنانش در مورد مشکلات پیش روی سایپا توضیح داد و  ضمن عرض سرمایه در گردش به عنوان بزرگترین مشکل این گروه خودرو سازی اظهار داشت: “تا پایان سال گذشته بدهی این شرکت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما با مهندسی مالی انجام شده تا پایان سال جاری این موضوع حل خواهد شد.”

اما مهم ترین موضوع در سخنان وی به همکاری با شرکت های خارجی مربوط می‌شد؛ وی در خصوص  شایعاتی منتسب به همکاری با پژو گفت: “سایپا قرار نیست با پژو همکاری کند بلکه امروز در حال مذاکره با سیتروئن هستیم علاوه بر آن مذاکره با “کیا” نیز آغاز شده است.”

مدیر عامل سایپا  همچنین در رابطه با سومین شریک سایپا بیان کرد: “علاوه بر این دو شرکت، با رنو نیز در حال مذاکره هستیم، البته رنو در تولید مشترک قرار نیست با ایران خودرو همکاری کند.”

این سه شرکت نام برده شده یعنی کیا، رنو و سیتروئن از شرکای قدیمی سایپا به حساب می‌آید که اکنون با توجه به اظهارات مهدی جمالی به نظر می‌رسد همکاری ها با این سه شرکت بیشتر خواهد شد.

منبع: persiankhodro

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط حرف حرف حرف…عمل کنین مسوولان :Disapproval: