آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

راهنمای دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

دسترسی به پسوردها در گوگل کروم بسیار آسان است. در ادامه روش پیدا کردن آن‌ها را در موبایل و دسکتاپ آموزش می‌دهیم.


با وجود راه‌های متعدد مانند روش‌های بیومتریک (اسکن اثر انگشت و تشخیص چهر) برای ورود به حساب کاربری و همچنین کلید گذرها، پسوردهای متنی همچنان محبوبیت بیشتری میان کاربران دارند. رمز عبور متنی در حال حاضر رایج‌ترین نوع تایید هویت شناخته می‌شود و محبوبیتش حداقل تا مدت‌ها در آینده همچنان پابرجا خواهد ماند. تا زمانی که کمپانی‌ها پسورد را به کلی حذف کنند، کاربران می‌توانند اقداماتی را در جهت افزایش امنیت رمز عبور خود اجرا کنند.

برای مثال، بهتر است از پسوردهای متفاوت برای سرویس‌های مختلف استفاده کنید و رمز عبور خود را به صورت ترکیبی از حروف و اعداد یا حتی به کمک اپلیکیشن مخصوص تعریف کنید.

گوگل هم یک ابزار مدیریت رمز عبور دارد که عملکرد امن و خوبی دارد و به طور خودکار رمز عبور کاربر را در وب‌سایت‌ها وارد می‌کند. ابزار مدیریت رمز عبور گوگل مانند یک دستیار شخصی در جهت حفظ و وارد کردن اطلاعات حساب کاربر عمل می‌کند. البته این دستیار دیجیتالی مصون از خطا نیست و گاهی اشتباهاتی از آن سر می‌زند. با ما در گجت‌نیوز همراه شوید تا شیوه دسترسی به پسوردها در گوگل کروم را به شما آموزش دهیم.

راهنمای دسترسی به پسوردها در گوگل کروم روی سیستم عامل اندروید

کروم در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر موبایلی شناخته می‌شود. اگر شما هم یکی از میلیاردها کاربری هستید که از گوگل کروم روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کند، این راهنما را به دقت دنبال کنید. در ادامه مراحل را به دقت دنبال کرده و پسوردها را از ابزار مدیریت رمز عبور گوگل استخراج کنید.

1. اپلیکیشن Chrome را روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

2. در گوشه بالا سمت راست تصویر روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید تا نوی ریزشی فعال شود.

3. حالا Settings و سپس Password Manager را انتخاب کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

4. میان پسوردهای ظاهر شده اسکرول کنید تا به حساب کاربری مد نظرتان برسید. همچنین می‌توانید در بخش جستجو به دنبال وب‌سایت مد نظرتان بگردید تا رمز را بیابید. سپس دستگاه از شما می‌خواهد تا هویت خود را تایید کنید.

5. حالا باید PIN را وارد کنید یا از روش بیومتریک تعریف شده در دستگاه استفاده کنید تا هویتتان را تایید و مجوز استفاده از گواهی حساب کاربری را صادر کند.

6. یک صفحه جدید با محتوای مرور کلی باز می‌شود که نام کاربری و رمز عبور در آن پنهان شده است. روی آیکون چشم ضربه بزنید تا پسورد را نشان دهد. همچنین با انتخاب آیکون کپی می‌توانید رمز عبور را کپی کنید. این عملکرد حتی با وجود پنهان ماندن رمز عبور هم امکان پذیر خواهد بود. می‌توانید روی دکمه Edit ضربه بزنید و گواهی حساب را به روز رسانی کنید یا با انتخاب گزینه Delete آن را دور بریزید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

7. روی نشانه بازگشت ضربه بزنید تا به صفحه اصلی Password Manager بازگردید.

حالا می‌توانید به پسوردهای ذخیره شده خود روی گوگل کروم دسترسی پیدا کنید. در قدم بعدی می‌خواهیم چگونگی دسترسی به پسوردها در کروم نسخه دسکتاپ را توضیح دهیم.

نکته: به تصاویری که از اپلیکیشن گوگل کروم نسخه اندروید گرفته‌ایم نگاه کنید. می‌توانید همین مراحل را روی سیستم عامل iOS هم اجرا کنید. گوگل کروم در اپ استور اپل هم در دسترس کاربران قرار گرفته است.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم روی دسکتاپ یا کروم بوک

دسترسی به پسوردها در گوگل کروم با استفاده از نسخه رومیزی یا وب این مرورگر هم آسان است. وقتی در ویندوز، مک یا کروم بوک فعال هستید، این مراحل را طی کنید:

1. کروم را باز کنید.

2. روی آیکون منوی سه نقطه در گوشه سمت راست تصویر کلیک کنید.

3. در پاپ آپ باز شده روی گزینه Google Password Manager کلیک کنید. همچنین می‌توانید در منوی تنظیمات کلی به Autofill Passwords و سپس Google Password Manager بروید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

4. حالا فهرستی از حساب‌های کاربری ذخیره شده را مشاهده می‌کنید. باید برای یافتن حساب مد نظرتان این صفحه را اسکرول کنید. در نسخه دسکتاپ هم مانند اپلیکیشن اندرویدی قادر خواهید بود با استفاده از نوار جستجو، مشخصات حساب کاربری مورد نظرتان را وارد و جستجو کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

5. روی حساب کاربری مورد نظرتان کلیک کنید. کروم از شما می‌خواهد پین یا پسورد Windows Hello خود را وارد کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

6. روی آیکون چشم کلیک کنید تا پسورد را برای شما نمایان کند. می‌توانید با کلیک روی آیکون کپی، رمز عبور را کپی کنید و جای دیگری نگه دارید. همچنین قادر خواهید بود از گزینه Edit یا Delete برای ویرایش یا حذف کلمه عبور فعال استفاده کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

همچنین بخوانید:
ذخیره کردن پسورد در مرورگرهای اینترنت یک اشتباه امنیتی بزرگ است. اما چرا؟ بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳ که در عرض یک ثانیه هک می‌شود!

به همین سادگی می‌توانید پسوردهای خود را در گوگل کروم پیدا کنید. با این دو روش کاربردی، فرقی ندارد از دستگاه همراه استفاده می‌کنید یا کروم نسخه دسکتاپ دارید. در هر دو صورت دسترسی به پسوردها در گوگل کروم امکان پذیر می‌شود.

راهنمای دسترسی به پسوردها در دستگاه اندرویدی بدون مرورگر کروم

گوگل اخیرا تغییری جزئی در خدمات خود ایجاد کرده است تا کاربران برای دسترسی به پسوردها دیگر به گوگل کروم نیاز نداشته باشند. این روند شامل ایجاد یک میانبر روی صفحه خانه می‌شود که شما را مستقیم به Password Manager گوگل می‌برد.

برای مدیریت پسوردها از صفحه خانه، این مراحل را باید دنبال کنید:

1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.

2. گزینه Passwords & Accounts را برگزینید.

3. در بخش Autofill Service متعلق به Google، گزینه Settings سمت راست را بزنید.

4. روی Passwords بزنید. همچنین به جای آن می‌توانید در نوار جستجو بالای صفحه اپلیکیشن تنظیمات به دنبال password manager بگردید.

5. در بخش Google Play Services روی Password Manager بزنید و ادامه دهید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

6. روی آیکون چرخ دنده settings در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

7. گزینه Add shortcut to your home screen را انتخاب کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

8. روی دکمه Add to home screen ضربه بزنید. همچنین می‌توانید انگشت خود را روی آیکون Passwords نگه دارید و آن را تا صفحه خانه دستگاه بکشید و سپس رها کنید.

9. با فشردن دکمه Home به صفحه خانه دستگاه خود بازگردید.

10. می‌توانید آیکون میانبر جدید به نام Passwords را مشاهده کنید. روی آیکون بزنید تا صفحه اصلی Password Manager باز شود. می‌توانید از آیکون میانبر را به موقعیتی دیگر هم منتقل کنید.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

این روند ممکن است در سایر دستگاه‌ها کمی متفاوت شود. در سامسونگ باید مسیر Settings، Google، Auto fill، Autofill with Google، Google Password Manager و Add Shortcut را به ترتیب طی کنید.

آیا از قابلیت رمزگذاری خود دستگاه برای پسوردها استفاده کنیم؟

قابلیت رمزگذاری دستگاهی در واقع با استفاده از یک کلید امنیتی یکتا همه پسوردهای ذخیره شده شما را در حساب کاربری گوگل قفل می‌کند. پس از فعال کردن این امکان، با حساب کاربری گوگل خود از دستگاه کلید امنیتی وارد شوید. سپس کنترل کامل پسوردها در دست شما خواهد بود. البته این کار خطرات احتمالی خودش را هم دارد. اگر کلید امنیتی را گم کنید، امکان دسترسی به پسوردها را هم از دست خواهید داد.

آموزش دسترسی به پسوردها در گوگل کروم

رمزگذاری دستگاهی یک گزینه جذاب برای کاربرانی است که می‌خواهند حفظ امنیت پسوردهای خود را به طور کامل در دست بگیرند. این حقیقت که گوگل امکان رمزگذاری دستگاهی را ارائه کرده، به خوبی نشان می‌دهد حفظ امنیت حساب کاربری چقدر نزد این غول تکنولوژی اهمیت دارد. به خوبی می‌دانیم که گوگل توانایی حفظ امنیت حساب کاربری و رمز عبور اکثر کاربران را دارد؛ اما با این کار تلاش کرده است به ما حق انتخاب هم بدهد. این امکان کاملا اختیاری است و توصیه می‌کنیم فقط کاربران سطح پیشرفته در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

دسترسی به رمز عبور  در گوگل کروم و تسهیل زندگی کاربران

در حالی که از مرور وب در گوشی، تبلت، کامپیوتر رومیزی خود لذت می‌برید، Password Manager کروم بخش عمده حفظ امنیت رمزهای عبور شما را بر عهده دارد. حتی اگر فهرست پسوردهای ذخیره شده هر روز طولانی‌ شود، توانایی گوگل در حفظ امنیت آن‌ها تغییری نمی‌کند.

توصیه می‌کنیم از Check Passwords هم بهره بگیرید تا متوجه شوید کدام رمزهای عبور شما تا به حال در معرض رخنه داده‌ای اپلیکیشن‌های شخص ثالث قرار گرفته‌اند. روی آیکون سه نقطه کلیک و مسیر Passwords and autofill، Google Password Manager، Check Passwords را به ترتیب طی کنید.

از دست ندهید:
ساخت پسوردهای قدرتمند با ایموجی! ۵ ترفند کاربردی که گوگل کروم را برای شما جذاب‌تر می‌کند چگونه پسورد اکانت گوگل خود را با پسکی جایگزین کنیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*