بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده ذر اینستاگرام

راهنمای بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده در اینستاگرام

از پاک کردن استوری پشیمان شده‌اید؟ این راهنما را برای بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده دنبال کنید.

اینستاگرام روند پاک کردن استوری یا پست را برای کاربران آسان کرده. بدین ترتیب کاربران می‌توانند به راحتی الگوی مورد نظر خودشان را برای طراحی ظاهری صفحه شخصی به اجرا درآورند. اما اگر نظرتان در این باره تغییر کرد چطور؟ این پلتفرم محبوب حالا یک قابلیت جدید به نام Recently Deleted اضافه کرده که کاربران را قادر می‌سازد به بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده خود در اینستاگرام اقدام کنند.

از زمانی که این قابلیت منتشر شده، پست‌های حذف شده شما در اینستاگرام به مدت 30 روز در پوشه‌ای به نام Recently Deleted نگهداری می‌شوند. پس از این مدت، پست‌های حذف شده برای همیشه از بین می‌روند. البته استوری از این قانون مستثنا است و تنها به مدت 24 ساعت پس از حذف اولیه در پوشه Recently Deleted باقی می‌ماند.

قابلیت Recently Deleted مخصوصا برای کاربرانی مناسب است که به چینش پست‌ها در صفحه اینستاگرام خود و طراحی ظاهری آن اهمیت می‌دهند. از طرفی هم این قابلیت آن‌قدر عمیق در زیر منوها قرار گرفته است که به راحتی در دسترس نیست و باید دنبالش بگردید. در این راهنما قصد داریم مراحل بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. همچنین در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید با یک ابزار مشابه دیگر پست‌ها را آرشیو کنید و برای همیشه از دست ندهید. پس با ما در گجت‌نیوز همراه شوید.

با طی کردن این مراحل می‌توانید Recently Deleted را در اینستاگرام پیدا و پست‌های حذف شده را بازیابی کنید.

بازیابی پست اینستاگرامی

بازیابی عکس، ویدیو و تصویر حذف شده در اینستاگرام با قابلیت Recently Deleted

در پوشه Recently Deleted می‌توانید محتوایی را که در مدت سی روز گذشته حذف کرده‌اید، مشاهده کنید. برای دسترسی یافتن به Recently Deleted این 5 مرحله را دنبال کنید.

1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

2. در سمت راست تصویر روی آیکون Profile بزنید.

3. حالا در بخش سمت راست روی منوی سه خطی ضربه بزنید.

4. گزینه Your Activity را انتخاب کنید.

5. به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Recently Added را بزنید.

چطور پست اینستاگرامی حذف شده را بازیابی کنیم؟

وقتی به پوشه Recently Added دسترسی پیدا کردید، می‌توانید پست‌های حذف شده اخیر را دوباره برگردانید. در این پوشه همچنین می‌توانید پست‌ اینستاگرامی را بدون نیاز به انتظار سی روزه برای همیشه دور بریزید.

1. روی آیکون Profile در گوشه سمت راست تصویر بزنید.

2. دوباره در سمت راست منوی سه خطی را انتخاب کنید.

3. تا پایین صفحه اسکرول کنید و Recently Added را بزنید.

4. عکس، ویدیو یا ریلز حذف شده مورد نظرتان را انتخاب کنید.

5. روی سه نقطه سمت راست پست بزنید.

6. گزینه Restore را بزنید.

در این مرحله، اینستاگرام از طریق ایمیل یا پیامک از شما می‌خواهد هویت خود را به عنوان دارنده حساب کاربری تایید کنید. این پلتفرم پیش از بازیابی یا حذف کامل پست‌ اینستاگرامی حتما تایید هویت را درخواست می‌کند.

بازیابی پست اینستاگرامی

راهنمای بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده قدیمی در اینستاگرام با ابزار Archive

متاسفانه اگر مدت 30 روزه برای پست‌ها و 24 ساعته برای استوری‌ها بگذرد، دیگر امکان دسترسی به آن‌ها را در پوشه Recently Deleted نخواهید داشت. البته اینستاگرام دو روش را برای حذف پست‌ها از فید صفحه کاربر ارائه کرده است. اگر از روش «حذف کردن» یا Delete استفاده کنید، پس از پایان مهلت 30 روزه دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بازگردانید. از طرفی اگر از ابزار Archive اینستاگرام بهره بگیرید، همیشه می‌توانید پست‌های قدیمی را مرور کنید یا بازگردانید.

این امکان تنها در صورتی وجود دارد که از «آرشیو کردن» به جای حذف کردن در همان مرحله اول استفاده کرده باشید. اگر به دنبال بازیابی یک پست از سال‌ها پیش هستید، بهتر است ابتدا بررسی کنید که در زمان حذف کردنش از چه روشی استفاده کرده‌اید. همچنین توصیه می‌کنیم که این روش را بیاموزید؛ چون ارزشش را دارد. دفعه بعد که خواستید یک پست اینستاگرامی یا تصویر را از فید صفحه خودتان برای مدتی حذف کنید، بیش از 30 روز فرصت برای بازیابی آن خواهید داشت.

اگر در همان لحظه حذف کردن تصور می‌کنید که شاید در آینده بخواهید آن را مرور یا بازیابی کنید، پس Archive بهترین گزینه خواهد بود. با ابزار Archive، پست‌ها برای همیشه در حساب کاربری شما باقی می‌مانند؛ اما فالوورهای اینستاگرام نمی‌توانند آن را ببینند. حتی اگر حساب شما عمومی باشد هم پست آرشیو شده از حالت نمایش خارج می‌شود.
برای آرشیو کردن پست اینستاگرامی باید:

1. به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید.

2. روی تصویری که می‌خواهید آرشیو کنید ضربه بزنید.

3. منوی سه نقطه را در گوشه سمت راست تصویر انتخاب کنید.

4. گزینه Archive را برگزینید.

اگر نظرتان درباره پست حذف شده عوض شد یا فقط خواستید به خاطرات آرشیو شده خود سری بزنید، باید این کارها را انجام دهید:

1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید.

2. روی آیکون منوی سه خطی در سمت راست تصویر بزنید.

3. حالا گزینه Archive را انتخاب کنید.

4. در این مرحله، اینستاگرام شما را به فید همه پست‎‌های آرشیو شده می‌برد. در بالای صفحه، روی گزینه Posts Archive ضربه بزنید. اگر می‌خواهید به ویدیوهای زنده “Live” یا استوری‌ها دسترسی پیدا کنید، باید از منوی ریزشی کمک بگیرید.

5. اگر می‌خواهید یک پست را برگردانید، روی آن ضربه بزنید.

6. روی آیکون Restore بزنید. این آیکون به شکل پیکان درون یک دایره و شبیه به آیکون رفرش در مرورگر اینترنت است.

بازیابی پست اینستاگرامی

پرسش‌های پرتکرار

کدام نوع پست اینستاگرامی حذف شده را می‌توانیم دوباره بازیابی کنیم؟

شما می‌توانید این محتواهای پاک شده را در مدت 30 روز از زمان حذف، دوباره از حساب اینستاگرامی خود بازیابی کنید:

  • عکس‌ها و ویدیوهای پروفایل اینستاگرام
  • عکس‌ها و ویدیوهای استوری
  • استوری‌های اینستاگرامی از هایلایت‌ها و آرشیو استوری‌ها
  • ریل‌ها (ریلز)

آیا پیام‌های اینستاگرام برای همیشه حذف می‌شوند؟

متاسفانه پیام‌های اینستاگرام به پوشه Recently Deleted منتقل نمی‌شوند. پاک کردن یک پیام در اینستاگرام کاملا دائمی بوده و نمی‌‌توانید آن را بازگردانید.

چرا استوری اینستاگرام من ناپدید شد؟

استوری‌ها در اینستاگرام فقط تا 24 ساعت پس از انتشار در دسترس هستند و این بخشی از طراحی اولیه آن‌ها است. البته اینستاگرام قابلیتی به نام Stories Highlights دارد که می‌توانید استوری را به کمک آن برای همیشه در پروفایل خود نگه دارید. این قابلیت پس از پایان مهلت 24 ساعته هم فعال می‌ماند و می‌توانید به استوری‌ها برای ذخیره سازی در هایلایت‌ها دسترسی پیدا کنید. برای این کار به صفحه اینستاگرام خود بروید. زیر Story highlights روی گزینه + بزنید تا هایلایت جدید تعریف شود. همچنین می‌توانید وارد یکی از هایلایت‌های فعلی شوید و استوری را به آن اضافه کنید. سپس استوری مورد نظرتان را انتخاب کنید و Next را بزنید.

امکان Story Highlights در واقع نوعی مجموعه استوری است که می‌توانید به کمک آن استوری‌های مرتبط را کنار هم و رشته‌ای در بالای پروفایل خود نگه دارید. پس از 14 ساعت، استوری دیگر در فید استوری‌های فالوورهای شما دیده نمی‌شود؛ اما همچنان محتوای آن در پروفایل شما و قسمت هایلایت‌ها باقی می‌ماند.

همچنین بخوانید:
آموزش ساخت استوری و ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی Meta AI اگر استوری های اینستاگرام برایتان نمایش داده نمی‌شود این روش‌ها را امتحان کنید از کجا بفهمیم چه کسی ما را در اینستاگرام آنفالو کرده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*