اسنپدراگون 8s نسل 3

تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 با قابلیت هوش مصنوعی معرفی شد

شرکت کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون 8s نسل 3 رونمایی کرد. تراشه Snapdragon 8s Gen 3 می‌تواند قدرت پردازشی بالا را در کنار قابلیت‌‌های ویژه از جمله هوش مصنوعی ارائه دهد.

کوالکام می‌خواهد تا جایی که ممکن است مشتریان را به‌ چیپست‌های خود جلب کند. آنها به همین دلیل طیف گسترده‌ای از تراشه‌ ها را عرضه می‌کنند تا مشتریان دلیلی برای رفتن سراغ دیگر شرکت‌ها نداشته باشند. حالا نیز شاهد پرده‌برداری از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 هستیم. این تراشه می‌تواند برخی از بهترین ویژگی‌های تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 و 3 را با قیمتی پایین‌تر از آنها در اختیار کاربران قرار دهد.

تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3؛ ویژگی‌های جذاب با قیمت مناسب

پردازنده جدید کوالکام از لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره می‌برد. در دل تراشه نیز یک هسته کورتکس X4 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، چهار هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته کورتکس A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز قرار دارد. در لیست مشخصات اسنپدراگون 8s Gen 3 پشتیبانی از حداکثر ۲۴ گیگ رم LPDDR5x و حافظه UFS 4.0 دیده می‌شود. برای انتقال فایل نیز می‌توان از استاندارد USB 3.1 Gen 2 بر بستر USB-C استفاده کرد.

اسنپدراگون 8s نسل 3

تراشه جدید کوالکام صرفا نسخه ضعیف‌شده اسنپدراگون 8 نسل 3 نیست و ویژگی‌های خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال در این تراشه هسته‌ها ترکیب ۱+۴+۳ را ایجاد می‌کنند. در حالی که در بهترین تراشه کوالکام این ترکیب به‌صورت ۱+۵+۲ است. میزان رم پشتیبانی‌شده نیز بیشتر به نسل دوم اسنپدراگون 8 نزدیک است. همچنین به‌جای مودم جدید X75 5G از مدل X70 استفاده شده است. علاوه بر اینها، مدل اس از استاندارد وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از کمترین میزان تاخیر و پهنای باند بیشتر لذت ببرند.

بدین‌ترتیب می‌توان گفت که کوالکام گوشی‌هایی که بین مدل‌های پرچمدار و میان‌رده‌های قدرتمند هستند را هدف گرفته است. در ادامه نگاهی به‌ویژگی‌های خاص تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 داریم. جذاب‌ترین ویژگی این تراشه هوش مصنوعی مولد است که اخیرا توانسته محبوبیت زیادی را بین کاربران جلد کند. محصول جدید شرکت آمریکایی می‌تواند از مدل‌هایی همچون Llama 2، Baichuan-7B و Gemini Nano پشتیبانی کند.

اسنپدراگون 8s نسل 3

البته مدل S نمی‌تواند همچون تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد درخشانی در این عرصه داشته باشد، اما به‌خاطر پشتیبانی آفلاین از هوش مصنوعی نسبت به نسل 2 تراشه پرچمدار کوالکام برتری دارد. هرچند ویژگی‌های برتر این چیپست صرفا به هوش مصنوعی محدود نمی‌شود. این چیپست همچنین می‌خواهد تجربه عکاسی و گیمینگ را در حد بهترین گوشی‌های پرچمدار ارائه دهد.

به‌همین منظور شاهد یک ISP سه‌گانه ۱۸ بیت هستیم که در کنار واحد پردازش عصبی Hexagon قرار گرفته است. این موارد سبب شده‌اند که تراشه سرعت تشخیص چهره و اسکن کد QR را بالا ببرد. همچنین کیفیت تصاویر در نور کم بیشتر خواهد شد. تراشه جدید اسنپدراگون 8s نسل 3 می‌تواند از حداکثر رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل نیز برای عکاسی پشتیبانی کند.

علاوه بر این، تصاویر و ویدیوهای ۱۰ بیت HEIC و HEVC هم در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. هرچند که برای فیلم‌برداری شما به ویدیوهای 4K HDR تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه محدود خواهید شد. بدین‌ترتیب حالت فیلم‌برداری 8K و فیلم‌برداری 4K با نرخ 120 فریم‌برثانیه فقط در اختیار تراشه‌های گران‌تر خواهد بود.

اسنپدراگون 8s نسل 3

در بخش گیمینگ نیز پردازشگر گرافیکی آدرنو 735 می‌درخشد. این مدل از آدرنو از فناوری رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. همچنین موتو Frame Motion 2 می‌تواند بدون مصرف انرژی اضافی فریم‌ریت بازی را تا دو برابر افزایش دهد. فناوری Game Super Resolution اسنپدراگون نیز می‌تواند پیکسل‌های تصویر را بیشتر کند.

از دیگر ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن +QHD با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و یا کیفیت 4K با رزولوشن ۶۰ هرتز اشاره کرد. همچنین رفرش‌ریت متغیر نیز بین ۱ تا ۲۴۰ هرتز در اختیار کاربر خواهد بود. اگر هم به‌دنبال نمایشگری غیر از صفحه‌نمایش گوشی خود هستید، می‌توانید از یک نمونه 8K با رفرش‌ریت ۳۰ هرتز و یا یک نمونه 1080p با حداکثر نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتز استفاده کنید.

کوالکام همچنین اعلام کرد که شرکت‌هایی همچون آنر، iQOO، ریلمی و شیائومی قصد دارند از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 برای گوشی‌های خود استفاده کنند. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده مدل‌های جذابی وارد بازار شوند.

مطالب مرتبط:
تقابل بنچمارکی اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام از قدرت باورنکردنی آن خبر می‌دهد چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در بنچمارک گیگ بنچ، پشت تمام رقبا را به خاک مالید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*