گوشی شیائومی Civi 4 پرو

شیائومی Civi 4 پرو معرفی شد؛ قدرت و زیبایی در یک قاب

گوشی شیائومی Civi 4 پرو، شاهکار میان‌رده چینی‌ها با تلفیقی از قدرت و زیبایی به‌همراه سخت افزار بروز و توانمند رسما رونمایی شد.

کمپانی چینی شیائومی طبق برنامه، امروز از جدیدترین عضو خانواده Civi پرده برداشت. سری Civi که در ابتدا برای مخاطبان خانم طراحی شده بود، حالا با تلفیق ظاهری جذاب و سخت‌افزار قدرتمند، توجه طیف وسیع‌تری از کاربران را جلب می‌کند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های کلیدی شیائومی Civi 4 پرو می‌اندازیم.

طراحی و نمایشگر شیائومی Civi 4 پرو

سیوی ۴ پرو با حفظ المان‌های طراحی موفق سیوی ۳ ظاهری مدرن و چشم‌نواز ارائه می‌دهد. در قاب پشتی شاهد جزیره‌ای دایره‌ای شکل برای دوربین هستیم که سه لنز و یک فلش LED را در خود جای داده است. این جزیره با حلقه‌ای فلزی به رنگ بدنه دستگاه احاطه شده است.

طراحی و ظرافت شیائومی Civi 4 پرو

برای Civi 4 Pro چهار رنگ اصلی (به‌غیر از رنگ‌های ویژه‌ی نسخه‌های خاص) در نظر گرفته شده است: سبز بهاری، صورتی مه ملایم، آبی نسیم و مشکی. در میان این رنگ‌ها، سبز بهاری با روکش براق و طرح‌های پویای بهاری که با الهام از جریان آب و با استفاده از فرآیند «طلاندازی رنگی» منحصر به فرد ایجاد شده، بیشتر جلب توجه می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد در مدل سبز بهاری، از چرم مصنوعی با بافت خاصی برای قاب پشتی استفاده شده است.

طراحی و نمایشگر شیائومی Civi 4 پرو

لبه‌های دستگاه تخت بوده و برای خوش‌دست‌تر شدن، کمی انحنای ظریف در گوشه‌ها دیده می‌شود. در نمای روبرو، شاهد نمایشگر خمیده‌ای با حاشیه‌های فوق باریک هستیم. ضخامت این حاشیه‌ها به ترتیب برای بالا، کناره‌ها و پایین، 1.6، 1.44 و 2.02 میلی‌متر است. نمایشگر 6.55 اینچی Civi 4 Pro با رزولوشن 2750 در 1236 پیکسل، تراکم پیکسلی 460ppi را ارائه می‌دهد. این نمایشگر با پوشش کامل فضای رنگی DCI-P3، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 3000 نیت، تجربه‌ی بصری فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

گوشی شیائومی Civi 4 پرو

از دیگر ویژگی‌های نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از HDR10 پلاس، دالبی ویژن و قابلیت Wet Touch برای جلوگیری از لمس اشتباه در زمان خیس بودن صفحه اشاره کرد. همچنین بریدگی ناویی شکل در بالای نمایشگر، میزبان دو دوربین سلفی است. محافظت از این نمایشگر بر عهده‌ی گوریلا گلس ویکتوس 2 کورنینگ بوده و حسگر اثر انگشت نیز به صورت زیر نمایشگر تعبیه شده است. برای بخش صدا، سیوی ۴ پرو از سیستم اسپیکر استریو بهره می‌برد. ضخامت کلی دستگاه 7.45 میلی‌متر و وزن آن 179 گرم است.

عملکردی قدرتمند برای اجرای بی‌نقص برنامه‌ها

در قلب تپنده شیائومی Civi 4 پرو ، پردازنده قدرتمند و جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 حضور دارد. این تراشه که با فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته شده، از هسته‌ی مرکزی Cortex-X4 با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز بهره می‌برد. برای اجرای روان‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها، گوشی شیائومی به حداکثر 16 گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X و تا 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 مجهز شده است. طبق ادعای شیائومی، این دستگاه می‌تواند در اجرای 30 دقیقه‌ای بازی Genshin Impact، نرخ فریم متوسط 59.4 فریم بر ثانیه را به طور پایدار ارائه دهد. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 همچنین بهبود چشمگیری در اجرای امور مرتبط با هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد.

طراحی و نمایشگر شیائومی Civi 4 پرو

گوشی جدید شیائومی سیوی ۴ پرو از یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از فناوری شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. با این فناوری، شیائومی ادعا می‌کند که می‌توان باتری دستگاه را تنها در 40 دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.

برای خنک نگه داشتن دستگاه در هنگام اجرای بازی و پردازش‌های سنگین، سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه بخار (Vapor Chamber) با مساحت 4184 میلی‌متر مربع در نظر گرفته شده است. سیستم عامل Civi 4 Pro نسخه‌ی سفارشی شده‌ی شیائومی بر پایه‌ی اندروید 14 به نام HyperOS است.

گوشی شیائومی Civi 4 پرو

در بخش ارتباطات، این گوشی از شبکه‌ی 5G، وای‌فای 6 دو بانده، بلوتوث 5.4 با پشتیبانی از کدک‌های صوتی AAC/LDAC/LHDC بهره می‌برد. همچنین درگاه NFC و مادون قرمز برای Xiaomi Civi 4 Pro تعبیه شده است. برای مسیریابی نیز از فناوری‌های Beidou، GPS، گالیله، GLONASS، QZSS و AGNSS استفاده می‌شود.

عکاسی ارتقا یافته با همکاری لایکا

سیستم دوربین، یکی دیگر از بخش‌های کلیدی است که شیائومی در آن پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. سنسور اصلی Civi 4 Pro حسگر 50 مگاپیکسلی OmniVision Light Fusion 800 با لرزشگیر اپتیکال (OIS) است که پشت لنز باکیفیت Leica Summilux قرار گرفته است.

این گوشی همچنین از یک لنز دیگر با کاربری پرتره و تله‌فوتو بهره می‌برد که حسگر 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1 با دیافراگم f/1.98 و فوکوس خودکار دارد. سومین دوربین در قاب پشتی، حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 را در خود جای داده است.

در نمای روبرو، شاهد سیستم دو دوربينه‌ی قدرتمند برای ثبت عکس‌های سلفی بی‌نظیر هستیم. دوربین اصلی سلفی از حسگر 32 مگاپیکسلی با میدان دید 78 درجه، دیافراگم f/2.0، قابلیت زوم پرتره 2 برابر و فوکوس خودکار بهره می‌برد.

دوربین دوم سلفی نیز با حسگر 32 مگاپیکسلی فوق عریض، امکان ثبت تصاویر با زاویه دید 100 درجه، کیفیت فوق‌العاده‌ی 4K، الگوریتم اصلاح اعوجاج هوش مصنوعی، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) برای فیلم‌برداری را ارائه می‌دهد. تمامی دوربین‌های این دستگاه از تنظیمات اختصاصی لایکا و حالت‌های عکاسی ویژه این کمپانی بهره می‌برند که تجربه‌ای منحصربه‌فرد در حوزه‌ی عکاسی با موبایل را رقم می‌زند.

زمان عرضه و قیمت

شیائومی Civi 4 پرو قرار است از امروز در دسترس باشد و پیش‌فروش آن از تاریخ 26 مارس (5 روز دیگر) آغاز خواهد شد. فروش نهایی دستگاه نیز برای تاریخ 1 آوریل (11 روز دیگر) در نظر گرفته شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه‌های مختلف به شرح زیر است:

  • 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه: 2999 یوان (معادل 417 دلار آمریکا)
  • 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه: 3299 یوان (معادل 458 دلار آمریکا)
  • نسخه‌ی ویژه‌ی 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه: 3599 یوان (معادل 500 دلار آمریکا)

در حال حاضر، هیچ اطلاعات رسمی در مورد عرضه‌ی جهانی این گوشی هوشمند وجود ندارد. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که Civi 4 Pro ممکن است به زودی در بازار هند نیز در دسترس قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*