قیمت ماشین های قدیمی

معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید

با آغاز سال ۱۴۰۳ خورشیدی، قیمت ماشین های قدیمی مثل ژیان و فولکس واگن قورباغه ای نیز با افزایش همراه بوده و آگهی‌های فروش متفاوتی از این خودروها منتشر شده است.

طبق رسم نانوشته، هر سال با ورود به سال جدید شاهد افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. اما انگار این تورم بیش از همه روی ماشین های قدیمی تاثیر گذاشته و طبق آخرین اخبار خودرو شاهد قیمت‌گذاری عجیب و غریب این دسته از خودروها هستیم.

قیمت گذاری عجیب مالکان ماشین های قدیمی

طبق آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار و سایر پلتفرم‌ها، دو خودرو قدیمی جمع و جور و پرطرفدار کلاسیک یعنی ژیان و فولکس واگن قورباغه ای با رشد قیمت زیادی همراه بوده‌اند و برخی مالکان برای فروش آنها بهای یکسان با یک خودرو صفرکیلومتر ایرانی مانند ساینا، کوییک و حتی پژو ۲۰۶ را طلب کرده‌اند.

به‌عنوان مثال در یک آگهی، فروشنده برای خودرو ژیان مدل ۱۳۵۹، قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. در آگهی دیگری شاهد قیمت‌گذاری ژیان با همین مدل، اما با قیمت ۳۷۰ میلیون تومانی هستیم.

در سوی دیگر مالکان فولکس واگن قورباغه ای یا همان بیتل کلاسیک نیز برای مدل ۱۹۷۳ این خودرو بسته به تمیزی یا کارکرد، قیمت نجومی ۶۱۰ الی ۶۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

البته این نکته را نیز یادآور می‌شویم که ماشین های قدیمی و کلاسیک بیشتر جنبه کلکسیونی یا نمایشگاهی دارند و حتی اگر از نظر فنی سالم باشند توانایی‌های یک خودرو هم قیمت یا صفر کیلومتر ایرانی را نیز ندارند؛ اما شاید روزی نیاز به استفاده از آنها توسط مالکان باشد. پس باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای این نوع قیمت‌گذاری وجود ندارد.

همچنین بخوانید:
مروری بر تغییرات قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو با افزایش قیمت ۶ محصول خود، سال ۱۴۰۳ را آغاز کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*