خودرو آفرودی گریت وال تانک 300

خودرو آفرودی گریت وال تانک 300 وارد ایران شد + مشخصات، امکانات و قیمت

از اواخر سال گذشته، شایعاتی درباره واردات خودرو آفرودی گریت وال تانک 300 به ایران مطرح شده بود. حالا خبر از ورود اولین نسخه‌های این خودرو به ایران رسیده است.

در آخرین روزهای سال 1402، گریت وال تانک 300 به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای آفرودی چینی در سامانه یکپارچه جانبازان و به‌عنوان یکی از گزینه‌های واردات خودرو، رونمایی شد. بر اساس آخرین اخبار خودرو، این آفرودی قدرتمند را شرکت شتابران خودرو پرشیا به بازار کشور عرضه خواهد کرد. در ادامه با بررسی مشخصات و قیمت خودرو آفرودی تانک 300 با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات و قیمت خودرو آفرودی گریت وال تانک 300

اولین سری از شاسی بلندهای محبوب شرکت چینی گریت وال با نام تانک، اولین بار در سال 2020 رونمایی شدند. تمامی اعضای خانواده خودروهای تانک این شرکت از قابلیت آفرود برخوردارند و گزینه مورد بحث در این مطلب، یعنی تانک 300 نیز به‌عنوان یک شاسی بلند متوسط آفرودی، امکانات و مشخصات فنی قابل قبولی دارد.

خودرو آفرودی گریت وال تانک 300

تانک 300 به‌عنوان یک خودرو آفرودی از یک موتور توربوشارژ 2 لیتری با برخورداری از فناوری پاشش مستقیم سوخت برخوردار است که توان تولید قدرت 227 اسب بخار و گشتاور 387 نیوتن‌متر را دارد. قدرت تولید شده توسط این موتور را نیز یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتومات ZF به چهار چرخ خودرو می‌رساند.

بنا بر کاتالوگی معرفی که توسط شتابران خودرو پرشیا منتشر شده، این خودرو چینی از بیشینه سرعت 170 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه‌ای برخوردار است. در بحث مصرف سوخت، گریت وال تانک 300 با طی هر 100 کیلومتر مسافت در حالت ترکیبی، 9.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. خودرو مورد بحث در جلو از یک سیستم تعلیق دو جناقی و در عقب از سیستم تعلیق مولتی‌لینک برخوردار است.

فاصله خودرو از سطح زمین نیز در حالت عادی برابر با 224 میلی‌متر است. از دیگر مشخصات تانک 300 می‌توان به قفل دیفرانسیل عقب، زاویه ورود 36.3 درجه، زاویه خروج 37.2 درجه و قابلیت شیب‌نوردی 45 درجه اشاره کرد. تانک چینی همچنین از قابلیت حرکت در آب تا عمق 90 سانتی‌متری نیز برخوردار است؛ اما این مهم مشروط به افزایش ارتفاع سیستم تعلیق خودرو تا 96.5 میلی‌متر است.

گریت وال تانک 300

تانک 300 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز با برخورداری از قابلیت‌ها و تجهیزاتی مانند سیستم کنترل فرود از شیب، کروز کنترل تطبیقی، TPMS، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده، تابلوخوان، نمایشگر 12.3 اینچی برای کنترل سیستم سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، پکیج سیستم‌های ABS، EBD، ESP و HSA، گرم‌کن و سردکن برای صندلی‌های جلو، سانروف و غیره، وضعیت خوبی دارد.

با توجه به برچسب قیمت 30 هزار دلاری برای نسخه پایه گریت وال تانک 300، باید گفت که با یک خودرو لوکس و گران‌قیمت مواجه هستیم؛ اما هنوز قیمت این خودرو برای بازار ایران اعلام نشده است.

همچنین بخوانید:
حواله تانک چینی در ایران، ۴.۵ میلیارد تومان تانک ۳۳۰، آفرودر توانمند چینی معرفی شد + عکس و مشخصات شاسی بلند جذاب GAC GS4 MAX معرفی شد؛ منتظر ورود به ایران باشیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*