ورود تانک 300 به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان

تانک 300، غول آفرودی چینی به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان آمد

تانک 300 راهی سامانه خودروهای وارداتی جانبازان شد. Tank 300 یک شاسی بلند آفرودی دو دیفرانسیل از خودروساز چینی گریت وال موتورز است.

به‌دنبال آغاز طرح واردات خودرو توسط جانبازان، طی چند وقت اخیر محصولات مختلفی به بخش مخصوص جانبازان در سامانه یکپارچه فروش اضافه شده‌اند؛ مثلاً اوایل اسفند گلف GTI و فولکس واگن تیگوان به سامانه جانبازان افزوده شدند. حالا آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که تانک 300، شاسی بلند آفرودی ساخته خودروساز چینی گریت وال موتورز هم به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان راه پیدا کرده است.

ورود تانک 300 به بخش جانبازان سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

ورود تانک 300 به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان

تانک 300، یکی از محصولات سری آفرودی تانک (Tank) از شرکت چینی گریت وال موتورز (Great Wall Motors) است. گفتنی است که گریت وال موتورز، هاوال را هم تحت مالکیت دارد که در گذشته محصولات متعددی از آن در بازار ایران عرضه شده‌اند. تانک 300 در دسته شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد و در پیروی از ترند کنونی، با ترکیبی از المان‌های روز و مشخصه‌های اس یو وی‌های قدیمی طراحی شده است. به عبارتی دیگر، تانک 300 یک اس یو وی با سبک طراحی رترو به‌حساب می‌آید؛ هاوال بیگ داگ مدل ۲۰۲۴، جتور تراولر و تویوتا لندکروزر مدل 2024 برخی از نمونه‌ها با همین سبک طراحی‌اند.

حالا تانک 300 به‌صورت رسمی در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان بارگذاری شده و شتاب ران خودرو پرشیا به‌عنوان شرکت واردکننده آن قید شده است. شتاب ران خودرو شرکتی تازه‌تاسیس است که مدیران قبلی ماموت و مکث موتور، دو مورد از شرکت‌های شناخته­‌شده در سطح کشور اقدام به تاسیس آن کرده‌اند. آن‌ها برنامه دارند از طریق این شرکت جدید ماشین‌های متنوعی را در این دور از واردات به کشور بیاورند. باید منتظر ماند و دید در آینده چه محصولات دیگری از سوی این شرکت ارائه خواهد شد.

مشخصات و امکانات شاسی بلند وارداتی Tank 300

کابین تانک 300، محصول جدید سامانه خودروهای وارداتی جانبازان

بر اساس کاتالوگ رسمی قرار گرفته در سامانه یکپارچه، تانک 300 وارداتی به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین مجهز است. این موتور توانایی تولید قدرت 227 اسب بخار و گشتاور 387 نیوتن‌متر را دارد و نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF به هر چهار چرخ هدایت می‌کند.

حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن 9.3 ثانیه اعلام شده. همچنین ذکر شده است که در یک سیکل ترکیبی، 9.9 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. تعلیق این اس یو وی چینی را هم سیستم‌های دوبل جناقی و چند اتصالی یا مولتی لینک به‌ترتیب در قسمت‌های جلو و عقب تشکیل می‌دهند.

از جمله امکاناتی که برای Tank 300 در نظر گرفته شده است می‌توان به نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی، صفحه‌آمپر دیجیتال، تهویه خودکار دو کاناله، ترمز ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. البته مثل همیشه ممکن است نسخه وارداتی نهایی از لحاظ مشخصات و آپشن ها تفاوت‌هایی داشته باشد.

همچنین بخوانید:
گلوری ۵۰۰، نسخه جمع و جور لاماری ایما توسط آرین موتور عرضه می‌شود آئودی Q4 e-tron در ایران رونمایی شد + مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جذاب آلمانی سدان کوپه نتا GT توسط بی ام اسپیس، زیر شاخه جدید گروه بهمن به ایران می‌آید + عکس و مشخصات قیمت خودرو وارداتی هوندا وزل ۲۰۲۳ در ایران اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*