رکورد ماشین برقی شیائومی

شیائومی با له کردن تسلا، رکورد فروش را در چین زد

با آغاز فروش رسمی خودرو برقی شیائومی SU7 که رقیب تسلا مدل 3 در چین محسوب می‌شود، چینی‌ها یک رکورد جذاب را شکستند و ماشین الکتریکی ایلان ماسک را به زیر کشیدند.

ساخت خودرو برقی شیائومی SU7، در حضور پرچمدارانی مثل تسلا مدل 3 و زیکر 001 در چین، از همان ابتدا هم حواشی زیادی به دنبال داشت. طی روزهای گذشته، خودرو برقی شیائومی SU7 با قیمت رقابتی و ارزان‌تر از رقیب‌های خود به میدان آمد و نسخه پایه را با قیمت 29 هزار دلار، یعنی 4100 دلار ارزان‌تر از مدل استاندارد تسلا مدل 3 به فروش گذاشت. همین موضوع در کنار چند دلیل دیگر، باعث شد تا شیائومی یک رکورد جذاب را در دنیای فروش به ثبت برساند که در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ آن خواهیم رفت.

رکورد شیائومی در فروش خودرو برقی

لی جون، مدیرعامل شرکت شیائومی در ابتدای مراسم معرفی رسمی SU7 از ساخت 150 هزار نسخه در فاز اول و 300 هزار در فاز دوم سخن گفت اما به نظر می‌رسد که اشتیاق چینی‌ها، خیلی بالاتر باشد. چرا که خودرو برقی شیائومی تنها در 24 ساعت، تمام شد!

فروش شیائومی SU7 با هجوم چینی‌ها، در 24 ساعت تمام شد!

رکورد ماشین برقی شیائومی

به گفته منابع رسمی، شیائومی در 24 ساعت آغازین فروش، دقیقا 88 هزار و 898 سفارش را برای خودرو برقی SU7 به ثبت رسانده است. یعنی با هجوم خریداران، فروش این خودرو در سال 2024 به پایان رسیده است و فعلا باید منتظر افزایش تولید یا برنامه‌های جدید شیائومی در سال 2025 باشیم.

دلیل رکورد فروش شیائومی SU7 در چین

رکورد فروش خودرو برقی شیائومی SU7

خودرو برقی شیائومی SU7 نسبت به تسلا مدل 3 تقریبا 4 هزار دلار ارزان‌تر است و در عین حال، مشخصات فنی بهتری دارد. یعنی باتری‌های 73.6 کیلو وات ساعتی با شعاع حرکت 700 کیلومتر در برابر باتری‌های 60 کیلو وات ساعتی با رنج حرکت 606 کیلومتر. اما این تنها دلیل ماجرا نیست. اگر زیکر 001 را ملاک قرار دهیم، این خودرو از SU7 هم قیمت کمتری دارد، هم باتری‌ها و موتور قوی‌تری را در کنار طراحی زیباتر به مشتریان ارائه می‌دهد. پس ماجرا چیست؟

رکورد فروش خودرو برقی شیائومی SU7

برند شیائومی در حال حاضر، سلطان بی‌رقیب بازار موبایل در چین است و همین موضوع، اعتماد خریداران را دوچندان می‌کند. همچنین شیائومی به تازگی از ساخت یک کراس اوور برقی جدید خبر داده است که همین موضوع، خریداران SU7 را دلگرم‌تر می‌کند.