باتری های گران قیمت

آیا واقعا باتری های گران قیمت بهتر از باتری های ارزان هستند؟

هنگام خرید باتری باید به چه مواردی دقت می‌کنید؟ آیا باتری های گران قیمت از باتری‌های ارزان قیمت باکیفیت‌تر هستند؟

ما خیلی راحت باتری‌ها را نادیده می‌گیریم. احتمالا دور و بر همه‌ی ما چند بسته باتری نو وجود دارد که تا زمانی که نیاز نباشد، اصلا به آن‌ها فکر نمی‌کنیم. اگر به طور مرتب از باتری‌ها برای دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید یا به مصرف انرژی اهمیت می‌دهید، ممکن است برایتان سوال باشد که آیا تفاوتی بین باتری های گران قیمت و برندهای ارزان‌تر که در فروشگاه‌های معمولی پیدا می‌شوند، وجود دارد؟

مقایسه باتری های گران قیمت با باتری‌های ارزان قیمت

برندهای بزرگی مثل دورسل و انرجایزر ممکن است در دسته‌های خود به طور گسترده شناخته شده باشند، اما آیا عملکرد آن‌ها با یک برند ارزان‌تر یکسان است؟ به همین ترتیب، آیا پایین بودن قیمت باتری با عملکرد آن در طول زمان ارتباط دارد؟ بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که این نوع باتری‌ها را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک عملکرد بهتری دارند. بر اساس مطالعات مفصل انجام‌شده توسط متخصصان این صنعت، به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام باتری‌ها مناسب‌تر هستند و نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید بهترین بازدهی را دارند.

باتری های گران قیمت

کدام برند باتری بیشتر عمر می کند؟

جیمز وایت از کانال یوتیوب بررسی محصولات Freakin’ Reviews آزمایشی را برای کشف اینکه کدام برند باتری بیشتر عمر می‌کند، انجام داد. او سه برند ارزان باتری قلمی سان بیم High Drain، پاناسونیک و یک برند ژنریک سی وی اس را با سه گزینه گران‌تر دورسل، انرجایزر آلتیمیت لیتیوم و دورسل کوانتوم مقایسه کرد.

آزمایش ساده او شامل روشن کردن فن‌های دستی با حداکثر سرعت با استفاده از این باتری‌ها بود تا ببیند کدام یک دوام بیشتری دارند. وایت پس از چندین دور دریافت که پاناسونیک با میانگین 2 ساعت و 33 دقیقه، کمترین زمان را دارد، در حالی که انرجایزر با میانگین زمانی 7 ساعت و 10 دقیقه، بیشترین زمان را داشت.

در میان این‌ها، سان‌ بیم با 4 ساعت و 13 دقیقه، برند سی وی اس با 4 ساعت و 25 دقیقه، دورسل معمولی با 5 ساعت و 41 دقیقه و دورسل کوانتوم با 6 ساعت و 53 دقیقه قرار داشتند. شاید برایتان عجیب باشد، با آنکه باتری دورسل کوانتوم با قیمت 6.99 دلار گران‌ ترین باتری در میان آن‌ها بود، اما انرجایزر با قیمت 6.29 دلار عملکردی بهتری داشت.

آزمایش مشابهی توسط محققان دانشگاه تکنولوژی انتاریو در برنامه “Marketplace” شبکه CBC Gem انجام شد. آزمایش آن‌ها شامل انواع باتری‌های قلمی بود که در سناریوهای با مصرف زیاد، متوسط و کم مورد آزمایش قرار گرفتند تا عملکرد آن‌ها با دقت بیشتری تخمین زده شود. در حالی که دورسل و انرجایزر به طور غیرمنتظره‌ای در صدر قرار گرفتند، برند E-Circuit Dollar Tree با قیمت 1.25 دلار تقریباً به همان اندازه دوام داشت.

باتری های گران قیمت

کدام برند باتری از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است؟

احتمالا مهم‌ترین عامل در انتخاب برند باتری، قیمت نهایی آن است. اما شاید مهم‌تر از قیمت اولیه، این باشد که کاربران بدانند یک بسته باطری در یک بازه زمانی مشخص چقدر دوام دارد. شاید با خرید از فروشگاه‌های ارزان‌قیمت محلی، یک یا دو دلار کمتر هزینه کنید، اما اگر باتری‌ها زود تمام شوند، به این معنی است که در درازمدت با تعویض مکرر آن‌ها، پول بیشتری از جیب شما می‌رود.

آزمایش Freakin Reviews نشان داد که هر بسته باتری به ازای هر ساعت استفاده، چقدر هزینه در بر دارد. باتری‌های برند CVS با قیمت 4.99 دلار، با میانگین 28.3 سنت به ازای هر ساعت، در صدر لیست قرار گرفتند، در حالی که هر باتری به تنهایی 1.25 دلار قیمت دارد.

دورسل کوانتوم با هزینه 25.4 سنت به ازای هر ساعت و 1.75 دلار برای هر باتری در رتبه بعدی قرار گرفت. این کشف جالبی است، چون با در نظر گرفتن قیمت کل بسته (6.99 دلار) برای کوانتوم، نشان می‌دهد که چطور قیمت اولیه‌ی بالا می‌تواند در قضاوت عملکرد طولانی‌مدت باتری گمراه‌کننده باشد.

از طرف دیگر، آزمایش مذکور از دانشگاه تکنولوژی انتاریو نشان داد که باتری ارزان‌تر E-Circuit با عملکردی نزدیک به رقبای گران‌تر، بهترین گزینه‌ی مقرون به صرفه است. در حالیکه عملکرد این باتری مشابه رقبای آن است، تنها 0.31 دلار قیمت دارد.

باتری های گران قیمت

بهترین باتری بازار کدام است؟

همانطور که می‌بینید، انتخاب باتری فقط بر اساس قیمت، همیشه بهترین راه برای انتخاب آن‌ها نیست. خرید شما به جای توجه به برند و نحوه نگهداری آن‌ها به نیازهایتان بستگی دارد. پروفسور رِت آلین از دانشگاه جنوب شرقی لوئیزیانا یافته‌های خود را در این مورد در مجله Wired منتشر کرد. او با انجام آزمایش‌های عمیق و مقایسه یک باتری روی-زینک (zinc) از فروشگاه Dollar General، یک باتری آلکالاین دورسل و یک آلکالاین انرجایزر، به محاسبات و نمودارهای خاصی دست یافت.

او در ادامه افزود در حالی که برندهای Duracell و Energizer در صدر قرار گرفته‌اند، اما این باتری‌ها را برای همه موقعیت‌ها انتخاب نمی‌کند. آلین برای وسایلی مانند دستگاه‌های الکترونیکی که می‌توانند به طور جدی تحت تأثیر افت ولتاژ قرار بگیرند، باتری های گران‌ تری را توصیه می‌کند که به طور کلی عمر طولانی‌تری دارند. اما برای وسایل دیگر مانند اسباب‌بازی‌های کودکان یا چراغ قوه‌هایی که افت ولتاژ بر آن‌ها تأثیر زیادی نمی‌گذارد، می‌توانید با یک برند ارزان‌تر سر و کار داشته باشید، به شرطی که بدانید ممکن است مجبور شوید آن‌ها را زودتر و بیشتر تعویض کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
این گوشی انرجایزر بزرگ‌ترین باطری جهان را دارد! آموزش چک کردن درصد سلامت باتری گوشی موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*