تولید کننده گوشی های نوکیا تقلبی در ایران

دردسر بزرگ برای تولید کننده گوشی های نوکیا تقلبی در ایران

چندی است که پرونده تولید گوشی های نوکیا تقلبی در ایران رسانه‌ای شده و واکنش‌هایی نیز به‌دنبال داشته است. اما سرنوشت تولید کننده گوشی های نوکیا تقلبی در ایران چه خواهد شد؟

چندی پیش اسناد تولید نسخه‌های بدون مجوز یا تقلبی گوشی های نوکیا توسط یک شرکت ایرانی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد؛ موضوعی که البته به‌دلیل همزمانی با ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

این روزها اما با توجه به واکنش‌های صورت گرفته به این مسئله و اظهارات جدید برخی مسئولان، ماجرای تولید گوشی های تقلبی نوکیا در ایران وارد فاز جدیدی شده است. در همین خصوص، اخیرا معاون وزیر صمت جزئیات جدیدی از وضعیت پرونده تولیدکننده گوشی های تقلبی نوکیا در ایران ارائه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تولید کننده گوشی های تقلبی نوکیا در ایران دادگاهی می‌شود

بعد از افشای ماجرای تولید بدون مجوز گوشی های نوکیا در ایران، ابتدا سفیر فنلاند در این باره نامه‌ای به دولت ایران نوشت و از مقامات ایرانی درخواست کرد تا پیگیری حقوقی این پرونده با جدیت بیشتری انجام شود.

در دوم اسفندماه 1402 نیز، نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد که این شرکت غیر از نمایندگی رسمی‌اش، در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید گوشی های نوکیا یا امتیاز و اختیار تولید و فروش کالاهایی با برند این شرکت، به هیچ شرکت چینی یا ایرانی واگذار نکرده است.

نوکیا

با توجه به ادامه‌دار شدن ماجرا و اعتراض رسمی دولت فنلاند و شرکت نوکیا، به‌نظر می‌رسد که قوه قضاییه مجدانه پیگیر این پرونده باشد. در همین خصوص، معاون وزیر صمت در واکنش به آخرین وضعیت این پرونده، ضمن تاکید بر ممنوعیت تولید کالاهای غیرقانونی یا غیراصل، اعلام کرد که در مورد تولیدکننده نوکیا تقلبی در ایران نیز پرونده در دادگستری باز است و به سه مرجع نیز ارجاع داده شده است.

به گفته وی، نتیجه و تصمیم نهایی وزارت صمت، بعد از اعلام رای این سه مرجع مشخص خواهد شد.

پیشینه خبر:
گوشی های نوکیا بدون مجوز در ایران تولید می‌شوند! برخی از گوشی های سامسونگ و نوکیا در ایران تولید می‌شود! اعتراض رسمی سفیر فنلاند به ایران به دلیل تولید گوشی های تقلبی نوکیا در کشور