ارز دیجیتال جسمی کوین

ارز دیجیتال جسمی کوین (JASMY) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پروژه JasmyCoin بر بستر بلاک چین اتریوم راه اندازی شده که در ادامه با ارز دیجیتال جسمی کوین و چشم اندازهای آن در آینده آشنا خواهیم شد.

بازار ارزهای دیجیتال همچون یک آهنربای مغناطیسی، معامله گران و سرمایه گذاران خرد و کلان را به سوی خود می‌کشد و آنها را ضمن سود بردن از فضای ایجاد شده با پروژه‌های بلاکچین و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا می‌کند. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده افراد مختلفی به دنیای کریپتو وارد شوند، فناوری Blockchain و کنترل اطلاعات شخصی است.

معرفی ارز دیجیتال جسمی کوین

امروزه فناوری‌های مختلف باعث تحول و دگرگونی زندگی انسان شده و آسایش و راحتی را به ارمغان آورده‌اند. اینترنت اشیاء که به اختصار IoT نامیده شده یکی از همین فناوری‌های سودمند است که توانسته ابعاد مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. پروژه جسمی کوین – JasmyCoin تلفیقی از دو تکنولوژی بلاک چین و اینترنت اشیاء است.

پروژه فوق یک پلتفرم بلاکیچین غیرمتمرکز است که سعی می‌کند مدیریت داده‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء را تسهیل کند. برای اینکه با این پروژه موفق و آینده‌نگر آشنا شوید، مطلب پیش رو از دست ندهید. همچنین می‌توانید پیش از مطالعه ماهیت این ارز دیجیتال با رمزارز فانتوم (FTM) و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

ماهیت ارز دیجیتال جسمی کوین

ارز دیجیتال جسمی کوین

شرکت Jasmy Incorporated که یکی از فعالان حوزه اینترنت اشیاء است، پروژه جسمی کوین را در آوریل 2016 میلادی راه اندازی کرد. از هم بنیان گذاران این پروژه می‌توان به کونیتاکه آندو، کازوماسا ساتو، ماسانوبو یوشیدا و هیروشی هارادا اشاره کرد. هدف این پروژه ایجاد زیرساختی برای کاربران است تا بتوانند با امنیت و راحتی هر چه تمام داده‌های خود را پردازش کنند.

به عبارت دیگر جسمی کوین معتقد به دموکراسی داده و ادغام آن با اینترنت اشیاء و بهره‌وری از راه حل‌های بلاک چینی است و قصد دارد با ایجاد محیطی مناسب، تبادل داده بین دستگاه‌های مختلف نظیر رایانه، تلفن و پروتکل‌های غیرمتمرکز را آسان کند. جسمی می‌خواهد به جای برقراری ارتباط بین شبکه دستگاه‌ها و داده‌ها از طریق سرورهای متمرکز، فرآیندها را به کمک محاسبات لبه‌ای و ذخیره سازی داده‌ها در سیستم فایل بین سیاره‌ای هماهنگ کند که روشی غیرمتمرکز به حساب می‌آید.

نحوه کار ارز دیجیتال جسمی کوین

پیرامون هدف این پروژه صحبت کردیم و گفتیم که جسمی کوین قصد دارد محیطی امن و دموکراتیک برای تبادل داده‌ها راه اندازی کند و این کار را با کمک فناوری بلاک چین و اینترنت اشیاء پیش می‌برد. در ادامه مطلب جنبه‌های کلیدی و اساسی این پروژه رمزارزی را بیان خواهیم کرد.

ارز دیجیتال جسمی کوین

1. عملکرد اصلی

باید توجه داشت که ارز دیجیتال JasmyCoin یک شبکه غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین است که سعی می‌کند وظیفه تبادل داده بین دستگاه‌های اینترنت اشیاء و پروتکل‌های غیرمتمرکز را بدون نیاز به اعتماد فراهم آورد. بنابراین هیچ نهاد مستقلی وظیفه کنترل و مدیریت داده‌ها را برعهده ندارد و هر کاربر موظف به مدیریت و کنترل داده‌های شخصی خود است. شفافیت و امنیت داده‌ها از نتایج یک پروژه غیرمتمرکز هستند.

یکی از مزایای این ارز دیجیتال، پردازش سریع و بدون تأخیر داده‌ها و بهینه‌سازی آنهاست. استفاده از محاسبات لبه‌ای به منظور افزایش سرعت پردازش و بهبود پاسخگویی دستگاه‌های اینترنت اشیاء جزو عملکردهای اصلی این پروژه محسوب می‌شود. علاوه بر این جسمی کوین رابط کاربرپسند و ساده‌ای دارد که بی‌شک مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. مدیریت و راه‌اندازی تعداد زیادی از دستگاه‌های اینترنت اشیاء در شبکه با این رابط کاربری آسان تر خواهد شد.

2. توکن جسمی

پروژه JasmyCoin یک توکن بومی به نام JASMY دارد که به عنوان توکنی کاربردی در اکوسیستم آن فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند برای انجام تراکنش‌های خود، پرداخت هزینه خدمات و محصولات مختلف در محیط آن و همچنین محافظت از داده‌های به ثبت رسیده در شبکه از این توکن بهره ببرند.

3. هدف کلی

شالوده اساسی این پروژه بلاک چینی، اعطای حق حاکمیت داده‌ها به افراد و سازمان‌ها و توانمندسازی آنهاست. به عبارت ساده تر، کاربران در اکوسیستم این ارز دیجیتال بر داده‌های خود تسلط کامل دارند و می‌توانند تعیین کنند که چه کسانی به آنها دسترسی داشته باشند و چه افرادی دچار محدودیت شوند. علاوه بر این وظیفه اشتراک گذاری امن داده‌ها بین نهادهای مختلف در شبکه و تسهیل فرآیند آن جزو اهداف کلی این پروژه است.

نگاهی به توکن جسمی

ارز دیجیتال جسمی کوین

تمام پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین یک توکن بومی دارند و جسمی کوین دارنده توکن JASMY است. این توکن که در دسته ERC-20 قرار می‌گیرد بر بستر بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. توسعه دهندگان برای کمک به ماهیت ضدتورمی این ارز دیجیتال از روش عرضه محدود و سوزاندن بخشی از توکن‌ها از طریق فعالیت‌های اکوسیستم بهره برده‌اند. موجودی کل رمزارز جسمی کوین 50 میلیارد واحد بوده که توزیع آن به شرح ذیل است:

  • 48 درصد برای اکوسیستم (توسعه پلتفرم، بازاریابی و مشارکت‌ها)
  • 27 درصد برای صندوق‌ها و سرمایه گذاران سازمانی و نهادی
  • 20 درصد برای مشارکت کنندگان و اعضای جامعه
  • 5 درصد برای برنامه‌های تشویقی

نحوه اخیر ارز دیجیتال جسمی و ذخیره آن

کارشناسان امیدوارند که نهایتا تا سال 2025 میلادی، توزیع تمام توکن‌های این پروژه بین گروه‌های مختلف تمام شود. این رمزارز را می‌توان از صرافی‌های معتبر و معروفی نظیر بایننس، کوین بیس، کوکوین و… معامله کرد.

گفتیم که ارز دیجیتال جسمی یک توکن مبتنی بر ERC-20 است و به همین خاطر می‌توان آن را با استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و سخت افزاری که توکن‌های اتریومی را پوشش می‌دهند خرید و فروش کرد. (از جمله تراست ولت، متامسک، لجر نانو ایکس و ترزور)

تاریخچه قیمت جسمی کوین

ارز دیجیتال JasmyCoin از سال 2016 به وجود آمد و داده‌های قیمت به دست آمده از چارت قیمتی آن برای سال 2021 هستند. پرایس اکشن (مجموعه تغییرات قیمتی یک رمزارز در طول سال‌های مختلف) این رمزارز نوسان زیادی را نشان می‌دهد. با توجه به سال 2021 می‌توان گفت که قیمت توکن جسمی از 1.29 دلار در 12 فوریه به 4.99 دلار در 16 فوریه رسیده است. (یک رشد 300 درصدی!)

ارز دیجیتال جسمی کوین

می‌بینیم که این پروژه موفقیت خوبی نصیبش شده اما متاسفانه نتوانسته شتاب قیمتی خود را حفظ کند و در کمتر از یک هفته وارد یک فاز اصلاحی 64 درصدی شده است. گر چه طی هفته‌های بعدی موفق شده اوج‌های محلی خود را به دست آورد اما در میان مدت روند نزولی به خود گرفته است.

سه ماهه آخر سال 2021 جزو بهترین ایام این ارز دیجیتال بوده چرا که رشد هزار درصدی کام سرمایه گذاران را شیرین کرد و قیمت را به 0.27 دلار در 2 نوامبر 2021 رساند. علت این رشد فوق العاده لیست شدن جسمی در صرافی کوین بیس بود. پس از این دستاورد جذاب، روند صعودی ادامه نیافت و یک رنج بلندمدت را شاهد هستیم.

پیش بینی تحلیلگران از رمزارز جسمی چیست؟

بازار دارایی‌های دیجیتال پرنوسان دنبال می‌شود و نمی‌توان در درازمدت قیمت یک رمزارز را پیش بینی کرد اما برخی از فعالان بازار و تحلیلگران به کمک پرایس اکشن و ابزارهای تکنیکال این کار خطیر را انجام می‌دهند. برای مثال گروهی از تحلیلگران معتقدند که بهای جسمی کوین در 2024 به 0.0425 دلار می‌رسد و سال بعد حداقل 0.0525 دلار معامله خواهد شد.

مزایا و معایب رمزارز JasmyCoin

هر پروژه رمزارزی یکسری مزایا و معایبی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. ارز دیجیتال JasmyCoin نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و در ادامه به معرفی مزایا و معایب آن می‌پردازیم:

مزایا
  • انطباق با قوانین: نخستین رمزارزی که به طور رسمی در آژانس خدمات مالی ژاپن به ثبت رسیده و با سخت گیرانه ترین مقررات جهان سازگار شده، جسمی کوین است. این مزیت باعث اعتماد سرمایه گذاران شده.
  • مشارکت‌های استراتژیک: یکی از مزایای مهم این پروژه همکاری با شرکت‌های بزرگ و مطرحی نظیر سونی و ان تی تی دیتا است. مشارکت با چنین کمپانی‌هایی باعث پذیرش بیشتر پلتفرم جسمی می‌شود.
  • اکوسیستم در حال رشد: خوشبختانه این شبکه در حال گسترش و توسعه است و پذیرای برنامه‌ها و خدمات مختلفی شده. چنین مزیتی می‌تواند باعث افزایش تقاضای توکن آن شود.
  • پیشرو بودن جسمی: جسمی اولین رمزارزی است که تحت نظارت ژاپن فعالیت می‌کند و این برتر بودن به عنوان مزیتی قابل توجه به حساب می‌آید.

ارز دیجیتال جسمی کوین

معایب
  • محدود بودن کاربرد: مشخص نیست در آینده نزدیک این پروژه چه برنامه‌هایی برای گسترش و توسعه خود دارد و در حال حاضر کاربرد محدودی دارد.
  • توکنومیک: متاسفانه توزیع توکن جسمی به صورت متمرکز بوده و بسیاری از آن تحت اختیار تیم بنیان گذار و مشاورانش قرار دارد. همین موضوع می‌تواند شائبه دستکاری قیمت را تقویت کرده و به نگرانی‌‌ها دامن بزند.
همچنین بخوانید:
آیا هجوم نهنگ های ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ) نشانه رالی صعودی بعدی است؟ آیا ارز دیجیتال بیت تنسور در آستانه انفجار قرار دارد؟ پیش بینی هیجان انگیز تحلیلگر معروف ارز دیجیتال از قیمت بیت کوین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*