تماشا کنید: نگاهی نزدیک به سخت افزار مقاوم در برابر نفوذ آب گلکسی S7

وقتی شما یک تلفن هوشمند خریداری می‌کنید، پس از روزهای اول که احتمالا خیلی به خط نیافتادن روی صفحه نمایش و ال‌سی‌دی آن اهمیت می‌دهید، ممکن است نگرانی جدیدی به سراغتان بیاید و گوشی ۷۰۰ دلاری شما را در کسری از ثانیه به هیچ تبدیل کند. عامل این نگرانی چیزی نیست جز نفوذ آب! خرابی ناشی از خیس شدن موبایل معمولا ارتباطی به این که چقدر شما مواظب باشید، ندارد زیاد اتفاق همیشه رخ می‌دهد؛ مثل ریختن لیوان آب روی میزی که تلفن شما آنجا قرار گرفته. بعضی از تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند تمهیداتی اندیشیده‌اند که پاسخگوی این مشکل باشد. سامسونگ یکی از پیشتازان است که خریداران گلکسی S7 و گلکسی S7 اج را با افزودن مدرک IP68 خرسند کرده. این مدرک چیزی نیست چون مقاوم بودن تلفن‌های سامسونگ در برابر آب و گرد و غبار. مقاوم ساختن تلفن‌های هوشمند در برابر آب کار آسانی نیست؛ اگر شما هم دوست دارید بدانید که این شرکت کره جنوبی چطور موفق به این کار شده، با گجت نیوز همراه باشید.

پنل شیشه‌ای محافظ اولیه است که یکی در پشت و یکی هم در جلوی گوشی قرار دارد. اگرچه، روزنه‌های دیگری نیز وجود دارند که باید پوشانده  شوند، مانند جای میکروفن، هدفون، دکمه‌ها و صد البته درگاه USB برای شارژ کردن گوشی.

محافظت کردن از دکمه‌ها کار آسانی است و سامسونگ با قرار دادن یک پلاستیک اطراف آنها، از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری به عمل آورده است. برای قسمت شارژر گوشی هم، قسمت داخلی آن به گونه‌ای طراحی شده که اجازه عبور آب نمی‌دهد و اگر تشخیص دهد که این قسمت خیس شده است، گوشی اصلا شارژ نمی‌شود.

در اطراف محل‌های اتصال نیز چسب پلاستیکی وجود دارد که مانع از ورود آب می‌شود. برای جک هدفون و محفظه سیم کارت نیز از راهکار مشابهی استفاده شده است. بنابراین، فقط روزنه مربوط به میکروفن باقی می‌ماند. می‌دانید که صدا برای آنکه بتواند در محیط منتقل شود به هوا احتیاج دارد. راه حلی که سامسونگ برای آن ارائه کرده بسیار جالب است. در برابر اسپیکر یک صفحه کوچیکی وجود دارد که هوا می‌تواند از آن عبور کند اما به دلیل کشش سطحی، آب نمی‌تواند رد شود. برای آنکه بهتر چگونگی این عمل را دریابید ویدیوی پایین را تماشا کنید.

مهم است بدانید که بین ضد آب بودن و مقاوم بودن در برابر آب تفاوت‌هایی وجود دارد. ضد آب بودن یعنی این که می‌توانید چیزی را در آب بیاندازید و آسیبی به آن وارد نشود اما مقاوم بودن در برابر آب یعنی تا حد معینی می‌تواند در برابر آب مقاومت کند. بر اساس آنچه سامسونگ اظهار داشته، گوشی سامسونگ گلکسی S7 را می‌توانید تا عمق ۱.۵ متری در آب فرو ببرید. بیشتر از این مقدار فشار آب بیشتر از مقاومت گوشی خواهد شد و آب از روزنه‌ها و شکاف‌ها وارد آن می‌شود.

دانلود

منبع: AndroidHeadlines