ماتریکس 5

از فیلم ماتریکس 5 چه می‌دانیم؟

کمپانی برادران وارنر چندی پیش به‌طور رسمی از آغاز مراحل پیش‌توسعه فیلم ماتریکس 5 – The Matrix 5 خبر داد. از این فیلم پر سر و صدا چه می‌دانیم؟

سال 1999، فیلم سینمایی «ماتریکس» روی پرده‌های سینما اکران شده  و به یک پدیده تاریخی در سرتاسر دنیا تبدیل شد. این فرنچایز ماتریکس در ادامه در سال‌های 2002 و 2003 پذیرای دو دنباله تحت نام‌های The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions شد که هردوی آن‌ها با استقبال‌هایی فوق‌العاده روبرو شدند. با این وجود پس از گذشت دو دهه، نسخه چهارم این فرنچایز، The Matrix Resurrections در سال 2021 اکران شده و خیلی سریع به عنوانی شکست خورده تبدیل شد.

نسخه چهارم می‌توانست پایان‌بخش فرنچایز ماتریکس باشد. با این وجود کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که نسخه پنجمی از این فیلم در حال ساخت بوده و در آینده به اکران سینماها درخواهد آمد. در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به جزئیاتی که از این فیلم فاش شده است.

آیا تیم اولیه بازیگران ماتریکس در نسخه پنجم هم حاضر خواهند بود؟

در حال حاضر در خصوص تیم بازیگران نسخه پنجم The Matrix اطلاعات چندانی در اختیارمان نیست؛ چراکه برادران وارنر به‌طور خاص اعلام نکرده که آیا ماتریکس 5 دنبال ماجرای نسخه چهارم خواهد بود یا داستانی جداگانه را روایت خواهد کرد. اگر نسخه چهارم را تماشا کرده باشید حتما در جریان هستید که «کیانور ریوز» و «کری آن ماس» که در سه‌گانه ماتریکس نقش نئو و ترینیتی را ایفا کردند، در نسخه چهارم به زندگی بازگردانده شدند. در عین حال لارنس فیشبرن و هوگو ویوینگ که به‌ترتیب ایفاگر نقش‌های مورفیوس و مامور اسمیت در سه‌گانه اصلی بودند در این نسخه حاضر نشدند.

کیانو ریوز

در عوض در نسخه چهارم مورفیوس در نقش یک برنامه کامپیوتری به تصویر کشیده شده بود که «یحیی عبدالمتین» ایفاگر نقش او بود. همچنین «جاناتان گراف» نیز نقش آخرین نسخه از مامور اسمیت را در ماتریکس 4 ایفا کرد. از سوی دیگر، «جیدا پینکت اسمیت» هم حضوری کوتاه در نسخه چهارم داشت و نقش نایوبی پا به سن گذاشته را ایفا نمود. بسته به این که داستان نسخه پنجم دنباله نسخه چهارم باشد یا روایتگر ماجرایی جدید، می‌توان انتظار داشت هریک از این کاراکترهای قدیمی به همراه شخصیت‌های جدیدی که در نسخه چهارم فیلم معرفی شدند، در آن حاضر باشند!

آیا وارچوفسکی‌ها برای نسخه پنجم بازخواهند گشت؟

ماتریکس 5

به‌طور مستقیم خیر! لانا وارچوفسکی که نسخه چهارم فرنچایز را کارگردانی کرد، در نقش تهیه‌کننده نسخه پنجم در این فیلم حضور خواهد داشت. از سوی دیگر لیلی وارچوفسکی که پیش‌تر پیشنهاد حضور در نسخه چهارم را رد کرده بود اعلام کرده که هیچ دخالتی در نسخه پنجم فیلم هم نخواهد داشت.

چه کسی ماتریکس 5 را کارگردانی خواهد کرد؟

درو گدارد (Drew Goddard)، سازنده سریال Daredevil برای دنیای سینمایی مارول وظیفه نویسندگی و کارگردانی نسخه پنجم ماتریکس را بر عهده خواهد داشت. او تجربه فراوانی در ژانر علمی و تخیلی داشته و پیش‌تر در ساخت آثار ماندگاری چون  Buffy the Vampire Slayer، Angel، Alias و Lost دست داشته است. به جز سریال‌های نامبرده، گدارد وظیفه نویسندگی فیلم‌های سینمایی چون Cloverfield، World War Z و The Martian را نیز عهده‌دار بوده و نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های The Cabin in the Woods و Bad Times at the El Royale را نیز بر عهده داشته است.

درو گدارد

کمپانی برادران وارنر با انتشار بیانیه‌ای ضمن تشکر از تلاش‌های 25 ساله خواهران وارچوفسکی در ساخت و به اعتلا رساندن فرنچایز ماتریکس، دلیل انتخاب گدارد را دید بسیار جامع و خاص او نسبت به فضای دنیای ماتریکس و کاراکترهای این فرنچایز اعلام کرد و در خصوص موفقیت این مسیر جدید در ادامه مسیر ساخت مجموعه The Matrix ابراز خوش‌بینی کرد.

The Matrix 5 چه زمانی اکران خواهد شد؟

ماتریکس 5

در حال حاضر ماتریکس 5 در مراحل اولیه توسعه خود به سر می‌برد. بنابراین هیچ بازه زمانی برای اکران فیلم یا حتی مکانی برای ضبط صحنه‌های آن در نظر گرفته نشده است. علاوه بر این هنوز هیچ بازیگر یا عوامل دیگری برای این فیلم تعیین نشده و می‌توان انتظار داشت تا شروع فیلمبرداری آن حداقل یک یا دو سال زمان مورد نیاز باشد. بنابراین اصلا نباید انتظار داشت که نسخه پنجم ماتریکس به این زودی روی پرده‌های سینما اکران شود.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ نکته ظریف و جالب در فیلم رستاخیزهای ماتریکس که متوجه آن‌ها نشده‌اید خبر بد کیانو ریوز برای آنها که منتظر فیلم ماتریکس ۵ هستند ۵ تئوری جذاب درباره ماتریکس ۴ که متعجب‌تان خواهند کرد