هواپیمای جنگنده نسل 5 سوئد

سوئد هم به هواپیمای جنگنده نسل 5 مجهز می‌شود + عکس

وزارت دفاع سوئد اخیرا و در راستای برنامه تجهیز نیروی هوایی این کشور به هواپیمای جنگنده نسل 5، قراردادی با کمپانی ساب منعقد کرده است.

وزارت دفاع سوئد در نظر دارد تا در آینده نزدیک نیروی هوایی این کشور را به جنگنده نسل پنجمی بومی تجهیز کند. برای تداوم روند توسعه و تحقیق این پروژه، وزارت دفاع این کشور اخیرا قراردادی تا سال 2025 با کمپانی ساب منعقد کرده است. اما از جنگنده نسل پنج سوئد چه می‌دانیم؟

هواپیمای جنگنده نسل 5 سوئد توسط شرکت ساب ساخته می‌شود

پروژه جنگنده نسل پنجمی سوئد که با عنوان Generic Future Fighter یا GFF نیز شناخته می‌شود، علاوه بر طراحی در حالت پنهان‌کار، از قابلیت ابرکروز نیز برخوردار است که منجر به رسیدن به سرعت فراصوت بدون پس‌سوز می‌شود.

پروژه Generic Future Fighter سوئد

کمپانی سوئدی ساب البته به‌جز قرارداد توسعه جنگنده نسل پنج برای نیروی هوایی سوئد، در حال ارتقای جنگنده‌های سبک چندمنظوره ساب-39 گریپن C/D و تولید جنگنده جدید، پیشرفته و چندمنظوره ساب-39 گریپن E و آواکس پیشرفته GlobalEye نیز هست.

جنگنده نسل پنجمی سوئد

گفتی است که بر اساس تصویر گرافیکی که از پروژه FS2020 توسعه‌داده شده توسط ساب به انتشار رسیده، این شرکت جنگنده نسل پنجمی سوئد را بر اساس گریپن توسعه داده است. این محصول از طول 17 متری و سه دهلیز داخلی برخوردار است.

حتما بخوانید:
قدیمی ترین جنگنده در حال خدمت که هنوز هم پرواز می‌کند بمب افکن H-20 ؛ نگاهی دقیق به مرموزترین پرنده تاریخ چین این خودرو باگی ترسناک برای آخرالزمان ساخته شده است بزرگترین نقاط ضعف تانک آمریکایی ام۱ آبرامز