مصرف ویتامین دی و تاثیر آن در سلامت استخوان‌ها

با مصرف این ویتامین، سلامت استخوان‌های خود را تضمین کنید

ویتامین D یک منبع کلیدی جذب کلسیم محسوب می‌شود که مصرف آن می‌تواند در سلامت استخوان‌های فرد نقشی کلیدی ایفا کند. اما منابع این ویتامین کدامند؟

ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است که نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان ایفا می‌کند. قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D محسوب می‌شوند، اما آن‌ها فقط در تامین ویتامین D2 کاربرد دارند.

این در حالی است که تامین ویتامین D3 به‌طور طبیعی و توسط بدن انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از بخش پزشکی و سلامت گجت نیوز، منابع دیگری برای تامین ویتامین D به شما معرفی می‌کنیم.

تضمین سلامت استخوان‌ها با مصرف ویتامین D

از آن‌جایی که ویتامین D نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند، باید با دیگر منابع تامین این ویتامین حیاتی نیز آشنا باشید. از جمله مهم‌ترین مواد خوراکی که منبع مهمی برای تامین ویتامین D محسوب می‌شود باید به آب پرتقال غنی شده با ویتامین D اشاره کرد.

آب پرتقال غنی‌شده با ویتامین D

استفاده از این نوشیدنی خوش‌طعم می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین دی را برای افرادی که زیاد از منزل بیرون نمی‌روند برطرف کند، اما همچنان باید به خاطر داشته باشید که بهترین منبع ویتامین D، خارج از خانه شما قرار دارد. پس به فکر سلامت استخوان‌های خود باشید و این ویتامین را مصرف کنید.

از دست ندهید:
۱۵ روش عالی برای کاهش وزن پیرترین مرد جهان بالاخره راز عمر طولانی خود را لو داد دانشمندان تصادفا به موش پا دادند! تصاویر خیره‌کننده مغز انسان در قوی‌ ترین دستگاه MRI جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*