ظرفیت باتری آیفون 16

ظرفیت باتری مدل های مختلف آیفون 16 لو رفت

بر اساس اطلاعات جدید، ظرفیت باتری سه مدل از آیفون 16 در مقایسه با نسل قبل افزایش می‌یابد؛ درحالیکه یک مدل از باتری کوچک‌تری بهره خواهد برد.

یکی از افشاگران شبکه اجتماعی وایبو در چین به‌تازگی ظرفیت باتری مدل‌های مختلف آیفون 16 و افزایش ظرفیت آن‌ها نسبت به نسل‌های قبل را بررسی کرده است. بر اساس این اطلاعات، ظرفیت باتری تمامی مدل‌های iPhone 16 به جز یک مدل در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

به‌طور خاص، مدل‌های استاندارد، پرو و پرو مکس آیفون 16 با افزایش ظرفیتی بین 2 تا 6 درصدی در مقایسه با نسل قبلی خود روبرو خواهند شد؛ درحالیکه آیفون 16 پلاس به یک باتری 4006 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که در مقایسه با باتری 4383 میلی آمپر ساعتی نسل قبل به‌طور قابل ملاحظه‌ای کوچکتر خواهد بود.

ظرفیت باتری مدل‌های آیفون 16 در مقایسه با نسل قبل چه تغییراتی کرده است؟

جدول زیر میزان افزایش ظرفیت باتری مدل‌های مختلف iPhone 16 در مقایسه با نسل بعد را به نمایش درمی‌آورد:

مدل آیفونآیفون 15آیفون 16درصد تفاوت
استاندارد3349 میلی آمپر ساعت3561 میلی آمپر ساعت6%+
پلاس4383 میلی آمپر ساعت4006 میلی آمپر ساعت9%-
پرو3274 میلی آمپر ساعت3355 میلی آمپر ساعت2%+
پرو مکس4422 میلی آمپر ساعت4676 میلی آمپر ساعت5%+

همان‌طور که در این جدول پیداست، تمام مدل‌های آیفون 16 به جز مدل پلاس از افزایش ظرفیت‌های قابل قبولی در بخش باتری برخوردار خواهند شد. البته جای تاسف دارد که نسخه پلاس نتوانسته از این افزایش ظرفیت برخوردار شود؛ چراکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، آیفون 15 پلاس بالاترین شارژدهی را در مقایسه با تمام مدل‌های iPhone 15 ارائه می‌کرد. بنابراین امیدواریم که این گوشی حتی با این ظرفیت کوچکتر باتری هم قادر به بهبود شارژدهی باتری در مقایسه با نسل قبل باشد.

ظرفیت باتری آیفون 16

البته علیرغم این باتری‌های بزرگتر مدل‌های پرو و پرو مکس و تجهیز شدن احتمالی به تراشه قدرتمندتر و بهینه‌تر A18 Pro نمی‌توان انتظار شارژدهی بسیار بالاتر باتری را از این مدل‌ها داشت. دلیل این امر افزایش اندازه صفحه نمایش است که شایعات فراوانی به آن اشاره کرده‌اند. بر اساس اخبار موجود، اندازه صفحه نمایش مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 پس از چهار نسل از 6.1 و 6.7 اینچ به 6.3 و 6.9 اینچ افزایش خواهد یافت. این مساله طبیعتا باعث افزایش مصرف انرژی نمایشگر خواهد شد.

تمامی این شایعات به همراه دیگر اخبار موجود در خصوص خانواده آیفون 16 در ماه سپتامبر و رویداد رونمایی این گوشی‌ها به تایید رسمی اپل خواهند رسید. بنابراین لازم است تا آن موقع برای آگاهی از مشخصات فنی خانواده iPhone 16 منتظر بمانید.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون 16 پرو اپل و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار؛ از تراشه A18 Pro تا دوربین تله فوتو جدید آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟ امتیاز بنچمارک آیفون 16 پرو لو رفت؛ آیا تراشه A18 پرو قادر به رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*