دوربین گلکسی اس 24

با 6 قابلیت نوآورانه دوربین گلکسی اس 24 سامسونگ آشنا شوید

دوربین گلکسی اس 24 سامسونگ به قابلیت‌های نوآورانه‌ای مجهز شده تا دنیای عکاسی با موبایل را دگرگون کند. در ادامه با 6 قابلیت نوآورانه دوربین Galaxy S24 آشنا می‌شویم.

گوشی های سری گلکسی اس 24 که به‌عنوان پرچمداران جدید سامسونگ شناخته می‌شوند به فناوری‌های جدیدی از جمله موتور ProVisual مجهز شدند تا بتوانند سوژه‌های مورد نظر کاربران را با بالاترین کیفیت به ثبت برسانند. در ادامه با 6 قابلیت نوآورانه دوربین Galaxy S24 آشنا می‌شویم.

6 قابلیت نوآورانه دوربین گلکسی اس 24 سامسونگ

سامسونگ موتور ProVisual را به‌گونه‌ای طراحی کرده که ابزارهای متعددی در بخش دوربین گوشی نظیر ویژگی‌ها و عملکردهای تنظیم‌کننده و ویرایشی‌ را به کاربر ارائه می‌کند تا بتوانند سطح جدیدی از عکاسی حرفه‌ای را تجربه کنند. این فناوری، امکانات متعددی را به‌همراه دارد و باعث آسان‌تر شدن عکاسی شده و کاربران را از اعمال تنظیمات دوربین در شرایط مختلف بی‌نیاز می‌سازد. همچنین برای ویرایش نهایی تصویر نیز به برنامه‌های پیچیده دیگری نیاز نخواهد بود. در ادامه با 6 قابلیت این موتور پیشرفته سامسونگ آشنا خواهیم شد.

1. ثبت تصویر متحرک (Motion Photo)

کاربران گوشی های گلکسی اس 24 سامسونگ می‌توانند با قابلیت Motion Photo تصاویری کاملا دقیق و شفاف را از صحنه‌های متحرک نظیر دویدن ورزشکاران به ثبت برسانند. این قابلیت امکان ضبط یک پیش‌نمایش کوتاه 3 ثانیه‌ای از حرکت را نیز به‌همراه دارد تا بتوان آن را به یک تصویر متحرک تبدیل کرد. از این رو می‌توان هر حرکتی را با جزئیات کامل آن به ثبت رساند.

دوربین گلکسی اس 24

در ادامه کاربران می‌توانند در برنامه ویرایش دوربین نیز یک فریم خاص از آن تصویر متحرک را انتخاب کرده و به‌شکل یک تصویر جداگانه آن را ذخیره کنند. پس از این‌که کاربر فریم را انتخاب کرد، آن فریم به‌شکل خودکار با استفاده از هوش مصنوعی (AI Upscalling) ارتقا پیدا خواهد کرد و به تصویری با وضوح بالا، برابر با 12 مگاپیکسل تبدیل خواهد شد. همچنین قابلیت Motion Photo با Super HDR می‌تواند تصاویر ثبت شده حتی در محیط‌های با نور پس‌زمینه را نیز به تصاویری واضح و با جزئیات دقیق تبدیل کند.

ضمن این‌که کاربران می‌توانند تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای خود را از طریق برنامه گالری به یک تصویر با نوردهی طولانی تبدیل کرده و یک عکس به‌شکل Long Exposure بسازند. با این قابلیت، امکان ثبت صحنه‌های پویا مانند نمایش آتش‌بازی، عکسی تماشایی با رنگ‌ها و نورهای کشیده نیز وجود خواهد داشت. همچنین با برنامه Enhance-X نیز می‌توان از سایر جلوه‌ها نظیر Single Take استفاده کرد.

2. سرعت شاتر سریع‌تر (Faster Shot-to-Shot Shutter Speed)

سامسونگ سرعت شاتر دوربین سری گلکسی اس 24 را نسبت به نسل قبلی آن 30 درصد افزایش داده است. از این رو کاربران می‌توانند سریع‌تر و بیشتر از سوژه مورد نظر عکس‌برداری کنند. همچنین این قابلیت امکانی را فراهم می‌کند تا در زمان ثبت تصاویر از سوژه‌هایی که به سرعت در حال حرکت هستند نیز بتوان لحظه‌ها را پشت سر هم و بدون تاخیر ثبت کرد.

۳. ثبت آنی حرکات آهسته (Instant Slow-mo)

کاربران با قابلیت ثبت آنی حرکات آهسته می‌توانند لحظاتی نظیر ثبت گل پیروزی در یک مسابقه فوتبال را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند. در واقع با این قابلیت می‌توان فیلم‌های اسلوموشن را بدون تنظیمات قبلی به‌آسانی به ثبت رساند. سری گوشی های گلکسی اس 24 سامسونگ با فناوری AI FRC می‌توانند ویدیوهای 24 فریم در ثانیه HD را به فیلم‌های آهسته 60 فریم در ثانیه UHD تبدیل کنند. ضمن این‌که این قابلیت باعث سریع شدن فیلم‌های اسلوموشن FHD با سرعت 240 فریم در ثانیه تا 120 فریم UHD خواهد شد.

دوربین گلکسی اس 24

قابلیت Instant Slow-mo می‌تواند فریم‌های میانی جدیدی را طبق ویدیوهای قبلی ایجاد کند تا ویدیوهای آهسته با جزئیات بالا به ثبت برسند. سامسونگ از اواخر ماه مارس، قابلیت Instant Slow-mo را گسترش داده تا از ویدیوهای 24 فریم در ثانیه 480×480 نیز پشتیبانی کند و کاربران بتوانند محتوای ویدیویی مناسبی را برای شبکه‌های اجتماعی بسازند.

گوشی های سری گلکسی اس 24 سامسونگ با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Frame Rate Conversion می‌توانند این جلوه‌های آهسته را خلق کنند.

4. ضبط دوگانه (Dual Recording)

کاربران با قابلیت ضبط دوگانه Dual Recording می‌توانند همزمان از دوربین جلو و عقب گوشی خود ویدیو ضبط کنند. در واقع با این قابلیت می‌توان از سوژه و هم از واکنش خود فیلم‌برداری کرد. ضمن این‌که این پرچمداران سامسونگ، امکان ضبط دوگانه و همزمان با دو دوربین پشتی را نیز به‌همراه دارند؛ یعنی می‌توان با لنز فوق عریض، دورنمایی دیدنی از سوژه و محیط را ثبت کرد و به‌شکل همزمان نیز به فیلم‌برداری از سوژه با قاب بسته و نزدیک پرداخت.

علاوه بر این، کاربران با قابلیت Preview Snap نیز می‌توانند یک عکس فوری را از ویدیو خود ایجاد کنند. پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته (ISP) نیز باعث کاهش نویز و افزایش دقیق روشنایی ویدیو خواهد شد.

5. فیلترهای ND

دوربین گلکسی اس 24

سامسونگ برای دوربین گوشی های سری گلکسی اس 2024 خود 10 نوع فیلتر کاهنده نور ND (Natural Density) در نظر گرفته است. این فیلترها باعث محدود کردن نور، کاهش نویز یا طولانی‌تر شدن نوردهی خواهند شد. عکس‌های ثبت شده با فیلترهای ND با ترکیب چندین فریم به‌شکل همزمان و تجزیه و تحلیل حرکت جسم باعث می‌شوند تا یک تصویر ثابت و زنده با حس حرکت نظیر امواج صاف یا آبشارهای روان ایجاد شود.

6. قابلیت Single Take

کابران گوشی های گلکسی اس 24 سامسونگ با قابلیت Single Take می‌توانند فقط با یک ضربه، چند نوع عکس را به ثبت برسانند. با این قابلیت، امکان ثبت 8 عکس مختلف از یک تصویر نیز وجود خواهد داشت که باعث صرفه‌جویی در انتخاب حالت و قاب مناسب عکاسی خواهد شد. برای مثال، هنگامی که قصد دارید از دوست خود در زمان باز کردن هدیه تولدش عکاسی کنید، این قابلیت 8 تصویر را در شرایط مختلف ثبت خواهد کرد.

سامسونگ با فناوری هوش مصنوعی، قابلیت Single Take را نیز ارتقا داده تا بتواند ژست‌ها و آناتومی‌های بیشتری را تشخیص دهد. سامسونگ در ابتدا این قابلیت را برای تجزیه و تحلیل حرکات انسان طراحی کرده بود، اما اکنون قادر به تشخیص اسکلت حیوانات خانگی هم هست. از این رو دوربین گوشی گلکسی اس 24 سامسونگ می‌تواند لحظه‌های بامزه و خاص را از حیوان خانگی شما به ثبت برساند. مثلا هنگام پرش حیوان خانگی، هوش مصنوعی با شناسایی بالاترین نقطه پرش، می‌تواند آن فریم را به‌عنوان تصویر ایده‌آل انتخاب کند. هوش مصنوعی در زمان عکاسی از حیوانات نیز قادر به تجزیه و تحلیل ژست‌های آنها خواهد بود تا بهترین لحظه به ثبت برسد.

به‌طور کلی موتور ProVisual با 6 قابلیت جذاب خود، به‌خوبی به تمام نیازهای کاربران برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای پاسخ می‌دهد. کاربران می‌توانند با دوربین گوشی های گلکسی اس 24 سامسونگ، سطح جدیدی از عکاسی و فیلم‌برداری را تجربه کنند و بهترین تصاویر را از لحظات زندگی خود به ثبت برسانند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.