قابلیت Private Space اندروید 15

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

قابلیت Private Space یا «فضای امن» که به سیستم عامل اندروید 15 اضافه شده، ویژگی جذابی به نظر می‌رسد! توانایی ایجاد یک پروفایل مجزا و محرمانه برای نصب اپلیکیشن‌ها و پنهان کردن آن در صورت نیاز، می‌تواند یک لایه امنیتی دیگر به تجربه کاربران در اندروید اضافه کند. این ویژگی در حال حاضر روی برخی گوشی‌های هوشمند مانند دستگاه‌های ساخت هوآوی هم وجود دارد؛ اما گوگل حالا امکان مذکور را در قالب یک قابلیت اندرویدی در دسترس همه کاربران خود قرار می‌دهد.

توصیه می‌شود کاربران برای استفاده از فضای امن Private Space یک حساب کاربری اختصاصی ایجاد کنند. این اقدام به منظور جداسازی پروفایل اصلی و فضای امن کاربر، هوشمندانه تلقی می‌شود. با این کار می‌توانید داده‌های شخصی را از استفاده اپلیکیشنی مجزا سازید و به این ترتیب یک لایه حفاظتی و امنیتی دیگر تعریف کنید. در حال حاضر چه جزئیات بیشتری درباره قابلیت جدید اکوسیستم گوگل به نام Private Space در دست داریم؟ با ما در گجت نیوز همراه باشید تا با این ویژگی جذاب اندروید 15 بیشتر آشنا شوید.

با دانستن این جزئیات می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه عملکرد قابلیت Private Space دست پیدا کنید. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که به عنوان کاربر اندروید 15 برای استفاده از فضای امن باید چه رویکردی را در پیش بگیرید. گوگل اپلیکیشن Play Store را به طور پیش فرض روی Private Space نصب کرده است تا بدین ترتیب روند دسترسی کاربر به اپلیکیشن‌های مورد نظرش را تسهیل ببخشد.

کاربران نمی‌توانند حساب Private Space خود را به دستگاه دیگری منتقل کنند

قابلیت Private Space اندروید 15

شما نمی‌توانید حساب کاربری Private Space خود را به دستگاه دیگری انتقال دهید و همین موضوع اهمیت تنظیمات اولیه آن را نشان می‌دهد! در تعریف حساب کاربری ویژه برای فضای امن اندروید 15 باید نیازهای بلند مدت را در نظر بگیرید و آن را روی دستگاه اصلی و مهم خود ایجاد کنید. محدودیت انتقال حساب همچنین نشان می‌دهد که اکوسیستم گوگل چقدر به ایجاد راهکار امنیتی محلی اهمیت می‌دهد و قابلیت Private Space را مخصوصا برای یک دستگاه واحد توسعه داده است.

اخطار دسترسی احتمالی به فضای امن به وسیله اتصال دستگاه به کامپیوتر شخصی یا نصب اپلیکیشن‌های خطرناک هم بر نیاز به هوشیاری کاربران نسبت به امنیت گوشی اندرویدی تاکید می‌کند. اگر هویت کاربر را هنگام اتصال به کامپیوتر یکبار دیگر تایید کنید، با این کار امنیت را در مقابل خطر دسترسی بدون اجازه بالا می‌برید.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که اکوسیستم گوگل بیش از پیش بر امنیت کاربر تمرکز کرده. درواقع اضافه شدن قابلیت Private Space به اندروید 15 گواه همین ادعا است. به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد کنترل بیشتری بر داده‌ها و اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران سیستم عامل محبوب خود بگذارد.

ایجاد حساب کاربری مخصوص برای قابلیت Private Space کمک می‌کند همه داده‌ها و فعالیت‌های کاربر کاملا مجزا از پروفایل اصلی باقی بمانند. این اقدام در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربر و پیشگیری از درز احتمالی داده‌ها به منابع خارجی، ضروری به نظر می‌رسد. با جداسازی برخی فعالیت‌ها و داده‌ها در فضای امن اکوسیستم گوگل، کاربران می‌توانند از حفظ امنیت شخصی خود اطمینان بیشتری حاصل کنند.

امنیت در قابلیت Private Space اندروید 15 چگونه است؟

امکان انتخاب صفحه قفل تازه در قابلیت Private Space یک لایه امنیتی اضافه ایجاد می‌کند. کاربران بدین ترتیب می‌توانند کنترل‌های دسترسی را با توجه به سلیقه و نیاز شخصی خود سفارشی سازی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با تعریف PIN، رمز عبور، اثر انگشت یا الگوی ورود، تنظیمات امنیتی خود را به منظور افزایش حفاظت در «فضای امن» تعیین کنند.

دسترسی به تنظیمات فضای امن اجازه می‌دهد رفتار و امکانات امنیتی را در اکوسیستم گوگل با الگوی استفاده خود همگام کنید. در ادامه گزینه‌های متنوع استفاده از این امکان جدید اندروید 15 را مرور می‌کنیم:

قابلیت Private Space اندروید 15

1. قفل خودکار: می‌توانید تعیین کنید که قابلیت Private Space چه زمانی به طور خودکار قفل شود تا امنیت و حفاظت آن را افزایش دهید.

2. تغییر صفحه قفل: روش باز کردن صفحه قفل را برای ورود به فضای امن اندروید 15 اصلاح و تنظیمات شخصی ویژه خود را در این بخش اعمال کنید.

3. پنهان سازی خودکار: کاری کنید وقتی از قابلیت Private Space استفاده نمی‌کنید، به طور خودکار از منوی اپلیکیشن‌ها هم پنهان شود. با این اقدام یک لایه حفاظتی بیشتر در گوشی خود به وجود می‌آورید.

4. نوتیفیکیشن‌های حساس: تعیین کنید که می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های حساس وقتی Private Space را باز می‌کنید روی صفحه قفل نمایش داده شوند یا خیر.

5. حذف Private Space: اگر دیگر به فضای امن اندروید 15 نیاز ندارید، می‌توانید آن را از دستگاه هوشمند خود حذف کنید.

کاربران با تعیین این تنظیمات در گوشی هوشمند، می‌توانند تجربه Private Space خود را با توجه به نیازهای امنیتی در فضای اکوسیستم گوگل شخصی سازی کنند. این تغییرات همچنین با عادت‌های کاربران در استفاده روزمره از اندروید و دستگاه هوشمند به طور یکپارچه اجرا می‌شوند.

کنترل‌های امنیتی که در فضای امن اندروید 15 ارائه می‌شوند

تنظیماتی مانند قفل خودکار و نوتیفیکیشن‌های حساس روی صفحه قفل، انعطاف پذیری و امنیت را در امکان فضای امن اندروید افزایش می‌دهند. این کنترل‌های تازه همچنین به کاربران برای دسترسی بیشتر به سفارشی سازی امنیت و حفاظت اطلاعات قدرت بیشتری می‌بخشند.

افزون بر این، ادغام با پیکسل لانچر از نصب سریع و مستقیم اپلیکیشن‌ها درون Private Space پشتیبانی می‌کند. این روند به ساده سازی کار با فضای امن و مدیریت پروفایل هم کمک می‌کند تا تجربه کاربری ساده و انتقال میان پروفایل اصلی و فضای امن یکپارچه‌تر شود. به همین ترتیب استفاده کاربر از ویژگی فضای امن در اکوسیستم گوگل بهینه‌تر خواهد شد.

ادغام ویژگی فضای امن با گوگل لانچر در نسخه بتا و پیش نمایش توسعه دهندگان وجود ندارد. از آن سو می‌توانیم پیش بینی کنیم که گوگل آن را با نسخه پایدار اندروید 15 در آینده عرضه کند.

قابلیت Private Space اندروید 15

مانند هر قابلیت دیگری، فضای امن هم هنوز در دست توسعه قرار دارد و نمی‌توانیم به طور قطعی درباره انتشار عمومی آن نظر دهیم. البته با توجه به کنترل‌های زیادی که در تنظیمات امنیتی فراهم می‌کند، امیدواریم که گوگل آن را برای همه دستگاه‌های اندرویدی منتشر کند. در این میان، دارندگان گوشی‌های پیکسل بیش از هر دستگاه دیگری می‌توانند به دریافت قابلیت Private Space در آینده نزدیک امیدوار باشند.

نتیجه گیری

قابلیت Private Space اندروید 15 می‌تواند افزونه جالب توجهی برای این به روز رسانی باشد. این ویژگی یک پروفایل مجزا برای استفاده از اپلیکیشن‌ها ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را در صورت لزوم پنهان کنید. فضای امن در ماهیت کلی مانند ویژگی دیگری به نظر می‌رسد که در گوشی‌های هوآوی هم وجود دارد؛ اما می‌تواند حساب کاربری اختصاصی و جداگانه گوگل هم داشته باشد. جزئیات اولیه درباره این امکان، از روند تنظیمات بدون پیچیدگی و دسترسی به گوگل پلی استور پیش فرض خبر می‌دهند. وجود گزینه قفل صفحه مجزا در فضای امن، به تاکید گوگل بر افزایش امنیت کاربران و هشدار درباره خطرات احتمالی اشاره می‌کند. در یک کلام، Private Space سمبل تمرکز گوگل بر کنترل‌های امنیتی کاربر برای حفاظت اطلاعات شخصی است.

از دست ندهید:
نسخه آزمایشی اندروید ١۵ گوگل برای عموم کاربران منتشر شد + ویژگی‌های جدید ویژگی خارق العاده آپدیت اندروید ۱۵ که دزدها را بیچاره می‌کند آپدیت اندروید ۱۵ برای این گوشی های سامسونگ منتشر می‌شود جذاب‌ترین ویژگی‌های آپدیت اندروید ۱۵ در اولین نسخه بتا

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*