نسخه آفرودی پیکاپ شورلت سیلورادو

آفرودبازها ببینند؛ این پیکاپ 700 اسب بخاری شورلت به هیچ مسیری نه نمی‌گوید!

از نسخه ویژه پیکاپ شورلت سیلورادو رونمایی شد؛ یک غول آفرودی با پیشرانه سوپرشارژ 700 اسب بخاری، سیستم تعلیق انعطاف‌پذیر و تریم فیبر کربن.

یکی از تحولاتی که صنعت خودرو طی چند سال گذشته تجربه کرد، ظهور پیکاپ‌های عملکردمحور یا اسپرت بود؛ اتفاقی که شاید پیش از این حتی جزو پیش‌بینی‌ها هم نبود. در نتیجه همین، پیکاپ‌هایی مثل فورد F-150 رپتور یا رم TRX پا به میدان گذاشتند و جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که نسخه ویژه جدید شورلت سیلورادو مدل 2024 می‌تواند یکی دیگر از همین پیکاپ‌ها باشد. «فاکس فکتوری» (Fox Factory)، شرکت فعال در حوزه آفرود، اخیراً از نسخه ویژه 700 اسب بخاری شورلت سیلورادو رونمایی کرد.

مشخصات نسخه ویژه آفرود پیکاپ شورلت سیلورادو

شورلت سیلورادو فاکس فکتوری نیرو محرکه خود را از یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ می‌گیرد که توان تولید قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 867 نیوتن متر را دارد. انتقال نیرو محرکه این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته سپرده شده است و سیستم اگزوز شرکت آمریکایی «بورلا» (Borla) هم صدای پیشرانه را هرچه هیجان‌انگیزتر می‌کند.

البته ویژگی جذاب این پیکاپ شورلت صرفاً خروجی پیشرانه ارتقا یافته آن نیست. فاکس فکتوری که به تخصص خود در آفرود شناخته می‌شود به‌جای سیستم تعلیق فنر شمشی در ناحیه عقب، یک سیستم چند اتصالی یا مولتی‌لینک در این خودرو پیاده‌سازی کرده است. آنچه این شرکت انجام داده، افزایش محدوده حرکت شورلت سیلورادو و در نتیجه افزایش توانایی آن در عبور از زمین‌های ناهموار است. محدود حرکت عمودی این پیکاپ هم در جلو و هم در عقب حدود 381 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

یک سیستم نیمه‌فعال با قابلیت کنترل الکترونیکی در این پیکاپ آمریکایی به کار رفته که از داخل کابین امکان تنظیم آن وجود دارد. فاکس فکتوری با پیاده‌سازی این سیستم و سایر اصلاحات تلاش کرده است پایداری در کنار شتاب بالا پشت فرمان این پیکاپ را حفظ کند. سیلورادو فاکس فکتوری همچنین سوار بر رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای همه‌جارو بی‌اف گودریچ شده و حدود 153 میلی‌متر به فاصله بین چرخ‌های آن افزوده شده است.

نسخه آفرودی پیکاپ شورلت سیلورادو

این پیکاپ آمریکایی از المان‌های ظاهری جدید هم بی‌بهره نماند. در کاپوت، گلگیرهای جلو و اتاق بار فیبر کربن رفته و سپرهای جدید در هر دو ناحیه جلو و عقب زاویه ورود و خروج را بهبود می‌بخشند. تعداد زیاد چراغ‌ها هم در نمای بیرونی این نسخه ویژه توجه را به خود جلب می‌کند و در ضمن، روکش آلکانتارا و تریم فیبر کربن در فضای داخلی دیده می‌شود.

کابین نسخه آفرودی پیکاپ شورلت سیلورادو

زمان عرضه پیکاپ شورلت سیلورادو فاکس فکتوری مشخص نیست، ولی تولید 500 دستگاه از آن با قیمت حدود 210 هزار دلار تایید شده است.

از دست ندهید:
این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر جدید آفرودبازها را شیفته خود می‌کند منگشی هانتر ؛ باگی ۱۰۰۰ اسب بخاری از چین و رقیب مرسدس برابوس هیوندای سانتاکروز جدید مدل ۲۰۲۵ با طراحی هیجان‌انگیز معرفی شد بررسی کی ام سی تی 8 (KMC T8)؛ پرحاشیه ترین پیکاپ ایران + ویدیو