صدای ایرپاد

افزایش صدای ایرپاد، چرا صدای ایرپاد کم می شود؟

مشکل صدای ایرپاد بسیار ساده است، اما در عین حال می تواند آزاردهنده باشد. ممکن است برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که حتی در صورت بالا بردن درجه صدای آیفون و افزایش صدای ایرپاد، باز هم صدای ایرپاد کمتر از حد معمول است و عملکرد مناسب را ندارد. دلایل مختلفی می‌تواند بر میزان صدای ایرپادها تاثیر بگذارد که می‌تواند مشکل از طرف ایرپاد باشد و یا ممکن است تنظیمات آیفون و یا آیپد باعث ایجاد چنین مشکلی شود.

صرف نظر از اینکه علت کم بودن صدای ایرپاد چیست، بیایید به دلایل احتمالی که باعث ایجاد این مشکل می شود بپردازیم. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه بفهمید دلیل کم بودن صدای ایرپاد چیست و برای بالا بردن صدای ایرپاد چکار کنیم.

کم بودن صدای گوشی

شاید برای شما عجیب باشد اما در بیشتر مواقع مشکلات ساده می‌تواند کار ما را مختل کند. کم بودن صدای گوشی و ایرپادها رایج‌ترین علت کم بودن صدای ایرپادها است و قبل از هر چیزی باید این مورد را بررسی کنیم.

فعال بودن حالت کم مصرف

فعال بودن حالت کم مصرف در گوشی موبایل نیز یکی دیگر از دلایل صدای کم ایرپادها است. ممکن است آیفون شما در حالت کم مصرف باشد که در این صورت باعث ایجاد محدودیت در عملکرد برخی سخت افزارها می‌شود و از این رو ممکن است روی صدای ایرپاد نیز تاثیر بگذارد. اگر حالت کم مصرف در گوشی شما فعال باشد حتی با بالا بردن صدای ایرپاد نیز، صدای ضعیفی دریافت خواهید کرد.

آیفون های قدیمی باتری ضعیفی دارند اما در سری جدید گوشی های اپل مشکل شارژدهی تا حدودی برطرف شده و اگر آیفون شما زود شارژ خالی می‌کند بهتر است آن را با سری جدید جایگزین کنید. آیفون 15 پرو مکس شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارد اما قیمت گوشی اپل 15 پرومکس گران است و اگر بودجه کافی ندارید می‌توانید مدل‌های معمولی و یا قدیمی‌تر را انتخاب کنید.

صدای ایرپاد

مشکل در باتری ایرپاد

در بیشتر مواقع مشکل کم بودن صدای ایرپادها به میزان شارژ آن مربوط می‌شود. اگر باتری ایرپاد شما ضعیف باشد و به اندازه کافی شارژ نداشته باشد، عملکرد آن کاهش پیدا می کند و در نتیجه صدای گوشی‌های ایرپاک کم می‌شود. ضعیف بودن باتری روی میکروفون ایرپاد نیز تاثیر منفی دارد و امکان افزایش صدای میکروفون ایرپاد نیز وجود نخواهد داشت.

تنظیمات نادرست بلوتوث

تنظیمات بلوتوث گوشی یا دستگاه شما ممکن است به درستی برای ایرپاد پیکربندی نشده باشد. همچنین اگر در دور و بر شما دستگاه‌های بلوتوثی دیگری نیز وجود داشته باشد ممکن است باعث ایجاد اختلال در اتصال شما شود. ممکن است ایرپادهای شما به دیوایس دیگری در کنار شما متصل شوند که در نتیجه آن صدای ایرپاد شما کم و یا قطع می‌شود.

مشکل در نرم افزار ایرپاد

ممکن است مشکل افت صدای ایرپاد شما به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد. به این منظور که ایجاد نقص در نرم افزار ایرپاد یا گوشی آیفون و یا اپدیت نبودن آن ممکن است باعث افت کیفیت صدای ایرپاد شود. اگر به جای خرید آیفون نو و یا سری جدید آن به‌دلیل به‌صرفه بودن قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس دست دوم، این گوشی را انتخاب کرده‌اید ممکن است با مشکل اتصال و صدای ایرپاد روبه‌رو شوید.

جرم گرفتن یا کثیف شدن ایرپاد

اگر ورودی میکروفون و یا خروجی صدای ایرپاد کثیف باشد حتی اگر ایرپاد شارژ کافی داشته باشد و با افزایش صدای ایرپاد و گوشی نیز مشکل صدای ایرپاد حل نمی‌شود. از آنجا که شما زمان زیادی از ایرپادها استفاده می‌کنید، ایرپاد همیشه در معرض جرم گوش شما قرار دارد که با تجمع جرم و یا گرد و غبار در قسمت حفره‌های میکروفون و بلندگوی ایرپادها باعث افت صدای آن می‌شود.

جرم و کثیفی همچنین باعث ایجاد مشکل در ورودی صدای میکروفون نیز می‌شود و امکان افزایش صدای میکروفون ایرپاد نیز نخواهید داشت. جرم و کثیفی در گوشی آیفون نیز مخصوصا در قسمت پورت شارژ، باعث ایجاد اختلال در شارژ می‌شود و اگر در آیفون ۱۵ پرو و یا هر مدل دیگری که دارید با مشکل شارژ مواجه شدید این مورد را نیز بررسی کنید.

صدای ایرپاد

آسیب دیدن ایرپاد

ممکن است مشکل صدای ایرپاد به این سادگی نباشد و در واقع به دلیل سخت افزاری باشد. برای مثال اگر قسمت سخت افزاری ایرپاد شما به دلیل افتادن و یا ضربه خوردن آسیب ببیند باعث افت صدای آن می‌شود.

راه‌حل‌هایی برای افزایش صدای ایرپاد

افزایش صدای ایرپاد در اندروید و IOS از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران زیادی با آن روبه‌رو هستند. در اینجا دلایلی که باعث افت صدای ایرپاد می‌شود را بررسی کردیم و حالا نوبت آن است که راه‌حل هایی برای رفع این مشکل را نیز توضیح دهیم. در ادامه راه‌حل‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش صدای میکروفون ایرپاد و تقویت صدای ایرپاد در اندروید و آیفون را توضیح می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید مشکل صدای ایرپادهای خود را برطرف کنید.

  • صدای گوشی را زیاد کنید.
  • حالت کم مصرف در آیفون خود را غیر فعال کنید.
  • اگر باتری ایرپاد ضعیف بود آن را شارژ کنید.
  • اگر در کنار شما دیوایس های بلوتوثی و یا وای فای روشن وجود داشت از آن فاصله بگیرید.
  • تنظیمات بلوتوث گوشی خود را بازنشانی کنید و دوباره ایرپاد را به آن متصل کنید.
  • نرم افزار دیوایس را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  • جرم و کثیفی موجود در حفره‌های میکروفون و خروجی صدای ایرپاد را پاک کنید. برای تمیز کردن ایرپاد، یک پارچه نرم و کمی مرطوب را به آرامی روی سوراخ‌های صوتی و سطوح آن بکشید.
  • ویژگی Reduce Loud Sounds را خاموش کنید، در قسمت تنظیمات گوشی به مسیر Sounds & Haptics > Headphone Safety > Reduce Loud Sounds بروید و این ویژگی را غیر فعال کنید.
  • AirPods را دوباره با آیفون جفت کنید.
  • اگر ایرپادز پرو دارید تنظیمات مربوط به اکولایزر (EQ) را خاموش کنید.
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*