شاسی بلند برقی هونگچی EHS7

هونگچی EHS7، شاسی بلند لوکس جدید چینی‌ها با قوای محرکه تمام برقی است

شاسی بلند الکتریکی EHS7 بخشی از تدارکات هونگچی برای نمایشگاه خودرو پکن است. در ادامه بیشتر با مشخصات خودرو برقی چینی ای اچ اس 7 آشنا شوید.

هونگچی، خودروساز لوکس چینی، مثل خیلی از شرکت‌های چینی دیگر برای نمایشگاه خودرو پکن تدارکات ویژه دیده است. هونگچی L1 که می‌توان آن را رولز رویس چینی توصیف کرد یکی از محصولاتی است که این شرکت به نمایشگاه مذکور می‌آورد. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که شاسی بلند تمام برقی هونگچی EHS7 هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرد، اما پیش از این تصاویر و جزئیاتی از آن افشا شده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی هونگچی EHS7

کانسپت هونگچی E202

کانسپت هونگچی E202

هونگچی سال گذشته طی نمایشگاه خودرو شانگهای از کانسپت شاسی بلند هونگچی E202 پرده‌برداری کرد و حالا پس از گذشت یک سال نسخه تولیدی آن با نام EHS7 را به بازار معرفی می‌کند. این خودرو به‌زودی طی نمایشگاه خودرو پکن که از ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) برگزار می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد. هونچگی EHS7 بعد از EH7 دومین خودرو در مجموعه محصولات الکتریکی‌شده این خودروساز چینی به شمار می‌رود و به نوعی می‌توان آن را نسخه شاسی بلند EH7 در نظر گرفت.

طراحی نمای بیرونی و ابعاد ای اچ اس 7

شاسی بلند برقی هونگچی EHS7

بنا به اطلاعات منتشر شده، هونگی ای اچ اس 7 دارای 4925 میلی‌متر طول، 1950 میلی‌متر عرض و 1680 میلی‌متر ارتفاع است. همچنین درست مثل ای اچ 7 دو محور آن در فاصله 3000 میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. البته در تصاویری که تا به اینجا منتشر شده است نمی‌توان به خوبی متوجه اندازه این اس یو وی شد، ولی بدون شک با نمایش کامل آن در نمایشگاه خودرو پکن به دیدی کامل از آن دست پیدا خواهیم کرد.

شاسی بلند برقی هونگچی EHS7

طراحی نمای بیرونی این شاسی بلند عمدتاً شبیه به کانسپتی است که در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2023 به نمایش گذاشته شد. البته تغییراتی در نمای جلو و عقب صورت گرفته است. در نمای بیرونی المان‌هایی نظیر چراغ‌های جلو به شکل حرف L، دستگیره‌های درب مسطح، سقف شناور، چراغ‌های عقب به هم پیوسته با حفظ المان L و سپر عقب مشکی توجه را به خود جلب می‌کنند.

طراحی و امکانات کابین EHS7

فضای داخلی هم مشابه نمای بیرونی کم و بیش در مقایسه با نسخه کانسپت دست‌نخورده مانده است. داشبورد را یک صفحه آمپر دیجیتال ال‌سی‌دی 6 اینچی و یک نمایشگر مرکزی 15.5 اینچی به خود اختصاص داده‌اند. یک نمایشگر هدآپ (HUD) هم جهت نمایش اطلاعات اضافی در اختیار راننده قرار دارد. احتمال داده می‌شود توان پردازشی نمایشگر مرکزی و به‌صورت کلی سیستم اطلاعات و سرگرمی را چیپ اسنپدراگون 8155 کوالکام تامین کند.

این شاسی بلند تمام برقی Hongqi همچنین با برخورداری از سنسور لیدار و سایر تجهیزات مربوطه، سیستم کمک‌راننده پیشرفته‌ای را به راننده ارائه خواهد داد. به‌زودی جزئیات بیشتری درباره امکانات ایمنی و کمک‌راننده این خودرو مشخص خواهد شد.

مشخصات فنی هونگچی EHS7 برقی

هونگچی EHS7 در نسخه‌های تک موتور و دو موتور عرضه می‌شود و از پیشرانه‌ای یکسان با سدان EH7 مذکور بهره می‌برد. در نتیجه، نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 340 اسب بخار مجهز خواهد بود و نسخه دو دیفرانسیل/چهار چرخ محرک آن با یک موتور اضافی در محور جلو 270 اسب بیشتر قدرت تولید می‌کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو چینی به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شاسی بلند برقی چینی ای اچ اس 7

این اس یو وی تمام الکتریکی انرژی مورد نیاز خود را از طری باتری پک‌های ساخته CATL تامین می‌کند. به‌صورت قطعی مشخص نیست که باتری‌های هر نسخه چقدر ظرفیت دارند، ولی پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به ترتیب از باتری پک 75.85 کیلووات ساعتی و 111 کیلووات ساعتی برخوردار باشند.

از دست ندهید:
رکورد قیمت ماشین چینی در بازار ایران شکسته شد؛ هونگچی H5 ده میلیارد تومان! تست مقاومت متفاوت خودرو هونگچی HS5 را در این ویدیوی جذاب ببینید سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ معرفی شد؛ ساخته چینی‌ها برای رقابت با شاهکارهای اروپایی هایپر SSR، سوپرکار چینی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه از راه رسید