بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت

بی ام و سری 4 گرن کوپه فیس لیفت رونمایی شد؛ طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر از قبل

بی ام و سری 4 گرن کوپه مدل 2025 فیس لیفت رسماً معرفی شد. این سدان لوکس BMW با طراحی به‌روزشده و پیشرانه هیبرید پرتوان‌تر به بازار می‌آید.

مونیخی‌ها که به‌تازگی با نمایش بی ام و ایکس کانسپت خبرساز شدند، از چند ماه قبل شروع به به‌روزرسانی سری 4 برای سال 2024 کرده و بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، نسخه فیس لیفت سری 4 گرن کوپه را به‌همراه i4 به نمایش گذاشته‌اند. سری 4 گرن کوپه حالا دستخوش تغییراتی در نمای بیرونی و فضای داخلی شده و حتی علاوه بر این، ارتقایی را در زمینه مشخصات فنی تجربه کرده است.

طراحی نمای بیرونی سری 4 گرن کوپه فیس لیفت

سری 4 گرن کوپه و همچنین نمونه الکتریکی آن یعنی i4 هر دو از المان‌های ظاهری جدید برخوردار شده‌اند. مثلاً در نمای جلو چراغ‌های جدید جای چراغ‌های قبلی با طراحی Angel Eye را گرفته‌اند. به‌طور دقیق‌تر، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی تطبیق‌پذیر و چراغ‌های لیزری عقب با نام Laserlight برای برخی از تیپ‌ها به‌صورت استاندارد و برای برخی دیگر در قالب آپشن ارائه می‌شوند.

علاوه بر چراغ‌ها جدید، بی ام و برای نسخه فیس لیفت سری 4 گرن کوپه تریم تازه جلوپنجره و رینگ‌های جدید با طراحی متفاوت در نظر گرفته است. در مجموع مونیخی‌ها تصمیم گرفته‌اند پس از گذشت 4 سال از جدیدترین نسل این سدان لوکس، به تغییراتی جزئی بسنده کنند و به همین خاطر شاید در نگاه اول این خودرو متفات از مدل قبل از خود به نظر نرسد.

کابین سری 4 گرن کوپه جدید

در فضای داخلی این خودرو BMW نمایشگر منحنی عریض با جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی بی ام و پیش رو راننده قرار می‌گیرد. همچنین دو نوع غربیلک فرمان قابل سفارش هستند: یک نمونه 2 پر استاندارد و یک نمونه سه پر دی‌کات برای تیپ‌های M Sport. دریچه‌های سیستم تهویه هم اصلاح شده است، اما به‌جز موارد مذکور تغییر محسوس دیگری در کابین به چشم نمی‌خورد.

مشخصات فنی بی ام و سری 4 گرن کوپه مدل 2025

بی ام و 430i گرن کوپه زیر کاپوت خود یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر دارد که یک سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی هم به آن اضافه شده است. این پیشرانه با بهره‌گیری از چرخه میلر بازدهی را افزایش می‌دهد و حتی با اصلاحات صورت گرفته توسط بی ام و، تنفس هم بهبود پیدا می‌کند.

جلوپنجره بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت

تیپ M440i گرن کوپه به‌لطف سیستم هیبرید خفیف با افزایش خروجی نسبت به گذشته حالا توانایی تولید قدرت 386 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتن متر را دارد. این تیپ پیش‌تر 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و اکنون در تولید گشتاور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. هر دو پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت از یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته استفاده می‌کنند.

تاریخ عرضه و قیمت سری 4 نسخه Gran Coupe

بی ام و سری 4 گرن کوپه در کنار بی ام و i4 مدل 2025 فیس لیفت از ماه ژوئیه (اوایل تیر تا اوایل مرداد) وارد خط تولید می‌شود. در حال حاضر قیمت رسمی این سدان لوکس آلمانی مشخص نیست، ولی پیش‌بینی می‌شود با قیمت پایه حدود 50 هزار دلار روانه بازار شود.

از دست ندهید:
۷ قابلیت شگفت انگیز خودروهای لوکس که در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند جنسیس GV70 فیس لیفت در نمایشگاه پکن؛ شاسی بلند لوکس کره‌ای، زیباتر و پیشرفته‌تر از قبل جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی پورشه کاین GTS جدید، شاسی بلند با ابهت آلمانی رسماً معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*