گک آیون V

دومین نسل گک آیون V معرفی شد؛ شاسی بلندی که ادعا می‌کند دایناسور است

شرکت خودروسازی گک (GAC) در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2024 از نسل دوم خودرو شاسی بلند گک آیون V رونمایی کرد.

شرکت خودروسازی نام‌آشنای گک یا جی ای سی که تعدادی از محصولات آن نیز توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در کشورمان عرضه شده است، همزمان با رونمایی از گک امپو کانورتیبل در جریان رویداد خودرویی پکن ۲۰۲۴، از شاسی بلند گک آیون V نیز رونمایی کرده است؛ خودرویی تمام برقی با امکانات پیشرفته که از ماه دیگر وارد بازار جهانی خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو خارجی سایت گجت نیوز با معرفی این شاسی بلند برقی همراه ما باشید.

گک آیون V؛ دایناسور تی رکس چینی

دومین نسل گک آیون V به‌عنوان محصولی جهانی طراحی شده و نشان‌دهنده برنامه‌های گک برای حضور در بازارهای بین‌المللی خواهد بود. چینی‌ها در طراحی نسل جدید شاسی بلند آیون V از دایناسورهای مختلف الهام گرفته‌اند و حتی در تبلیغات آن نیز یک دایناسور تی رکس مکانیکی حضور دارد. زبان طراحی جدید این خودرو نشان‌دهنده استحکام، تکنولوژی و احساس است.

نسل دوم آیون V نسبت به نسل اول آن که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد از نظر طولی رشد کرده و به ۴۶۰۵ میلی‌متر رسیده است. همچنین فاصله بین دو محور نسل دوم آیون وی به ۲۷۷۵ میلی‌متر می‌رسد. گک آیون V جدید از پلتفرم جدید AEP این برند بهره می‌برد و چینی‌ها سروصدای زیادی درباره ارائه کابینی جادار به راه انداخته و حتی ادعا کرده‌اند فضای بخش عقب کابین آیون V جدید جادارتر از بی ام و X5 خواهد بود. یکی از دلایل دستیابی به چنین فضای کابین جاداری استفاده از قوای محرکه یکپارچه‌ای است که برای اولین بار در صنعت خودرو به‌صورت کامل با مایع خنک می‌شود.

مشخصات فنی و امکانات GAC Aion V

نمای جلو گک آیون V

پلتفرم این خودرو از معماری ۴۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند، اما برای اولین بار از سیلیکون کاربید در آن استفاده شده است. این تکنولوژی جدید زمان شارژ باتری را تا ۶۰ درصد کاهش داده و بنابراین با ۱۵ دقیقه شارژ باتری می‌شود به شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتری دست یافت. همچنین چینی‌ها ادعا دارند با این خودرو امکان یافتن شارژرها در محدوده ۵ کیلومتری شهرها و ۱۰ کیلومتری جاده‌های اصلی چین وجود خواهد داشت. گک خاطرنشان می‌سازد امکان رانندگی با آیون V از چین به جنوب شرق آسیا بدون داشتن مشکل شارژ باتری میسر است. این شرکت مدعی است راندمان موتور برقی این محصول به ۹۰.۵ درصد می‌رسد و بالاترین سرعت دوران ۲۰ هزار دور در دقیقه را دارد.

نمای عقب گک آیون V

در قسمت داخل کابین شاهد صندلی‌هایی هستیم که با فشار یک دکمه به‌صورت تخت خواب ۲ متری درمی‌آیند. همچنین یک یخچال کوچک و سیستم صوتی پریمیوم با ۹ بلندگو نیز وجود دارد.

گک آیون V جدید همچنین از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد؛ به‌گونه‌ای که تمامی سرنشینان می‌توانند نیازهای خود را با آن در میان بگذارند. همچنین سیستم آموزش داخل خودرو و امکان انتقال برق باتری به سایر تجهیزات برقی هم در این شاسی‌بلند تازه‌نفس به‌چشم می‌خورند. گک می‌گوید دومین نسل آیون V به ۲۳ تکنولوژی مدرن و ۸ ارزش کلیدی کاربران مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به شعاع حرکتی ۷۵۰ کیلومتری، قابلیت استفاده در دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۵۵ درجه سانتی‌گراد، کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع و… اشاره کرد. یکی دیگر از تجهیزات جدید آیون V سیستم رانندگی هوشمند خواهد بود که به لیدار، رادارهای مختلف و ۱۱ دوربین مجهز است. این سیستم بدون نیاز به نقشه‌برداری با دقت می‌تواند در محیط‌های شهری و بزرگراهی به کمک ‌راننده بیاید.

لازم به ذکر است برند آیون سال قبل با فروش ۴۸۴ هزار دستگاه خودرو به یکی از زیربرندهای موفق گک تبدیل شد. چینی‌ها همچنین در برخی بازارهای جنوب شرق آسیا و هنگ‌کنگ حضور دارند و می‌خواهند وارد سایر کشورها نیز شوند. به همین خاطر کارخانه‌هایی در کشورهای تایلند و اندونزی در حال احداث هستند. طبق شنیده‌ها احتمالا نسخه‌ای از گک آیون V با نام AY5-T و با برند تویوتا در کشور چین عرضه خواهد شد.

سایر اخبار مرتبط با نمایشگاه خودرو پکن 2024:
چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی نسل جدید وارداتی سایپا چینی ها رقیب سایبرتراک را ساختند + عکس جک ایکس ۸ پلاگین هیبریدی ؛ محصول جدید کرمان موتور؟ هونگچی EH7 کانورتیبل؛ برقی، چینی و بدون سقف!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*