سیستم پرداخت موبایلی هواوی در چین شروع به کار کرد

هواوی در حال حاضر سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند جهان است؛ با این وجود، دور از انتظار نبود که این شرکت نیز خدمات پرداخت موبایلی مشابه با اپل پی، سامسونگ پی و حتی گوگل والت ارائه کند. برای آشنایی بیش‌تر با سیستم پرداخت هواوی، در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

درست چند هفته پیش بود که اپل، سرویس پرداخت خود را در چین ( به عنوان یکی از بازارهای خارج ایالات متحده ) راه اندازی کرد. حال هواوی با ترس از دست دادن بازار وطنی، سرویس مشابهی را ارائه کرده که البته در مقابل اپل، جلوه‌ی چندانی ندارد. هواوی امروز دست به کار شد و با امضای توافق نامه‌ای به جهت همکاری همراه بانک مرکزی چین، رسما سرویس پرداخت خود را راه اندازی نمود.

احتمالا شما هم مثل ما از این خبر هیجان‌زده نشدید چرا که این سرویس پس از راه اندازی سیستم پرداخت اپل در چین، معرفی شده و به همین دلیل، چندان جلب توجه نمی‌کند. اما به نظر می‌رسد هواوی تنها ارائه کننده چینی این خدمات در کشور خود نخواهد بود، چرا که در حال حاضر گزارشاتی بر مبنای ورود شیائومی، زدتی‌ای و غیره، به این سرویس منتشر شده است. بنابراین، هواوی را باید اولین تولیدکننده چینی دانست که به این بازار پا گذاشته است.

در واقع، انتشار چنین سرویسی توسط کمپانی نظیر هواوی جای تامل بسیار دارد؛ این شرکت در سال گذشته میلادی توانست بیش از ۱۰۹ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. حتی هواوی برای سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای در جهت افزایش فروش دارد و تمرکز عمده‌ی آنها بر روی بازار خارج از چین است. به رغم افزایش تمرکز ها به بازار بین المللی، هواوی موفق به تصرف ۵۸ درصد در بازار عظیم چین شده است. همچنین، با توجه به تعداد فزاینده‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند این شرکت در چین، مشخصا بخش عمده‌ای از کاربران چینی با آسان شدن پرداخت‌هایشان مواجه خواهند شد.

با این حال، هواوی از انتشار هر گونه اطلاعات خاص در مورد خدمات پرداخت خود امتناع  کرده است. در هر صورت، باید بانک مرکزی چین را تنها شریک هواوی دانست که قرار است در ادامه روابط آنها گسترش یابد.

منبع: gizmochina

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*