ویزا تایلند

قیمت ویزا تایلند در تابستان

کشور پادشاهی تایلند سرزمینی زیبا و مقصدی عالی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی است. یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری شرق آسیا، که مسافران بسیاری را همه ساله از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌نماید. علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، دانشگاه‌های معتبری نیز در این کشور تاسیس شده‌اند که بستری مناسب برای دانشجویان از سراسر دنیا فراهم کرده‌اند و هزینه تحصیلی ارزانی نیز دارند.

اما برای سفر به این کشور، باید ویزای تایلند داشته باشید. ویزای تایلند در انواع مختلفی صادر می‌شود و هر یک برای هدف خاصی طراحی و ارایه شده‌اند و قیمت هر کدام متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع ویزای تایلند و هزینه آن بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویزا تایلند

انواع ویزای تایلند

ویزای تایلند برای اهداف مختلفی صادر می‌شود و انواع متفاوتی دارد. اگر قصد گردش، کار، تحصیل و یا مهاجرت به این کشور را دارید، باید ویزای مخصوص آن را اخذ نمایید. برخی از انواع ویزای تایلند به شرح زیر هستند.

ویزای توریستی تایلند

ویزای توریستی یا ویزای گردشگری تایلند، برای افرادی که قصد سفر و گشت‌ و گذار در این کشور را دارند صادر می‌شود. یکی از انواع ویزای تایلند که برای سپری کردن تعطیلات و گردش در این کشور ارائه می‌شود. ویزای گردشگری تایلند برای مدت 60 روز اقامت در خاک این کشور در نظر گرفته می‌شود و برای مدت 90 روز اعتبار دارد.

ویزای تجاری و کاری تایلند

این ویزای تایلند برای اهداف تجاری و مراودات کاری با این کشور صادر می‌شود. اگر قصد کار و یا قرار بیزنسی با شرکت‌های این کشور دارید، باید ویزای کاری تایلند اخذ کنید. در مدارک این نوع از ویزا، نیاز به دعوتنامه، مجوز کار و یا پیشنهاد شغلی است و خود ویزا نیز به مدت محدودی با قابلیت تمدید صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی تایلند / ویزای دانشجویی تایلند

موسسات آموزشی این کشور از کیفیت خوب و گرید مناسبی در قیاس با موسسات آموزشی دنیا برخوردار هستند. هر ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل به تایلند سفر می‌کنند و هزینه‌های کمی هم در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا پرداخت می‌کنند. برای این منظور باید ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی تایلند برای شما صادر شود، که لازمه آن دعوتنامه از دانشگاه است. این ویزا برای مدت یک سال اعتبار دارد و هر 90 روز یکبار، باید تمدید شود.

ویزای ترانزیت تایلند

ان نوع از ویزا برای توقف کوتاه مدت در خاک تایلند و یا در پروازهای به مقصد دیگر کشورها و توقف در تایلند آماده و ارایه شده است. این ویزا اعتبار کوتاهی دارد و با نام ویزای فرودگاهی نیز شناخته می‌شود.

اما ویزای کشور تایلند به دو دسته طبقه بندی می‌شود:

ویزای یک بار ورود

این مجوز تنها برای یک بار ورود به خاک کشور و خارج شدن از آن طراحی شده و پس از اتمام اعتبار یا سفر به این کشور، باید مجددا نسبت به اخذ و صدور ویزای تایلند جدید اقدام کنید. بنابراین اگر قصد چند بار سفر در سال به تایلند دارید، بهتر است ویزای مولتی دریافت کنید.

ویزای چند بار ورود (ویزای مولتی تایلند)

این ویزا برای چند بار ورود و خروج به خاک این کشور در نظر گرفته شده و تنها هزینه، مدت اعتبار و اجازه ورود آن با ویزای قبلی متفاوت است. مدارک مورد نیاز مشابه هستند، تنها مدت اعتبار این ویزا بلندتر است و برای چند بار تا مدت 60 روز می‌توانید در تایلند اقامت و حضور داشته باشید.

ویزا تایلند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند

قبل از اقدام برای اخذ انواع ویزای تایلند، باید ابتدا مدارک مورد نیاز آن را آماده کرده باشید. مدارک هریک از انواع ویزای تایلند بسته به هدف شما برای سفر به این کشور متفاوت خواهد بود. اما برای صدور ویزای توریستی تایلند، ابتدا مدارک زیر را جمع‌آوری کنید:

  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزای تایلند
  • اصل پاسپورت و کپی آن با اعتبار حداقل 7 ماه
  • اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات
  • کارت ملی و کپی از هر دو طرف
  • 2 قطعه عکس رنگی 6*4 جدید با زمینه سفید
  • گواهی تمکن مالی به ارزش 10 هزار یورو برای هر شخص
  • بیمه مسافرتی
  • واچر بلیط رفت و برگشت و هتل

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای غیر توریستی نیاز به مدارک تکمیلی دارید که به‌عنوان مثال برای ویزای کاری تایلند، نامه درخواست نیروی کارفرما یا دعوتنامه برای همکاری لازم است. یا برای تحصیل در تایلند و صدور ویزای تحصیلی نامه دانشگاه الزامی است.

مراحل اخذ ویزای تایلند

برای صدور و اخذ ویزای تایلند باید به یکی از موسسات صدور ویزا و یا به سفارت و کنسولگری تایلند در کشور مراجعه نموده و مدارک درخواستی که پیشتر توضیح داده شد، ارائه کنید. برای پرداخت هزینه نیز امکان پرداخت آنلاین و یا ارز خارجی نیز خواهید داشت.

  • تکمیل و ارسال فرم درخواست ویزای تایلند
  • ارایه مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزا
  • پرداخت هزینه از طریق انتقال وجه و یا اسکناس
  • پردازش ویزا توسط سفارت و یا کنسولگری
  • ارسال ویزا به آدرس درج شده

قیمت ویزای تایلند

قیمت ویزای تایلند به نوع آن و میزان تردد بستگی دارد. هزینه ویزای تایلند که توسط مقامات کنسولگری دریافت می‌شود در لیست زیر برای شما آورده شده است. برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه روز تماس بگیرید.

ویزای ترانزیت35$
ویزای توریستی یک بار ورود40$
ویزای غیر مهاجرتی80$
ویزای غیر مهاجرتی اعتبار 1 ساله و چند بار ورود200$

دریافت فوری ویزای تایلند در فلای‌تودی

اگر قصد دریافت ویزای تایلند را دارید، فلای‌فلای‌تودی بهترین مرجع برای دریافت ویزای تایلند و رزرو تور و بلیط هواپیما است.

شما می‌توانید از خدمات دیگر این شرکت از جمله رزرو هتل، تهیه بلیط قطار و هواپیما، صدور ویزا، تهیه بیمه مسافرتی و تهیه تور و بلیط چارتر استفاده کرده و کل سفر خود را تنها با چند کلیک رزرو نمایید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته این شرکت در تمامی مراحل سفر در دسترس شما خواهند بود تا سفری امن و ایده‌آل را تجربه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*