آلرژی بهاری

اگر آلرژی بهاری دارید، با این خوراکی‌ها حساسیت را کاهش دهید

اگر از جمله افرادی هستید که در فصل بهار با آلرژی فصلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، باید با مواد غذایی ضد آلرژی آشنا باشید تا بتوانید به خوبی با آلرژی بهاری مقابله کنید.

معمولا در فصل بهار، افراد زیادی به آلرژی فصلی دچار می‌شوند و با مشکلاتی مانند عطسه‌های متوالی یا احتقان مجاری تنفسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این شرایط بهتر است افراد با مواد غذایی ضدآلرژی آشنا باشند تا با استفاده از آن‌ها، از شدت التهابات تنفسی بکاهند.

در همین راستا و در این مطلب از بخش پزشکی و سلامت سایت گجت نیوز قصد داریم به معرفی انواع مواد غذایی ضد‌آلرژی بپردازیم تا بتوانید به خوبی حساسیت‌های فصلی را مدیریت کنید.

آلرژی بهاری را با این مواد غذایی مهار کنید

انواع آلرژی فصلی معمولا در فصول بهار و تابستان بیشتر ظاهر شده و منجر به حساسیت افراد به مواردی از جمله گردوغبار یا گرده گیاهان می‌شوند. محققان معتقدند استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند در کاهش التهابات دستگاه تنفسی موثر باشد. این مواد با خواصی که دارند می‌توانند در کاهش آب‌ریزش از چشم و بینی موثر باشند و در نتیجه در مهار آلرژی فصلی به شما کمک کنند.

برای مثال، زنجبیل از جمله مواد غذایی موثر در کاهش علائم آلرژی از جمله تورم و تحریک در مجاری تنفسی و چشم است و می‌توانید آن را با نوشیدنی‌هایی مانند چای مخلوط کرده و مصرف کنید. انواع مرکبات از جمله پرتقال، لیمو ترش و گریپ فروت نیز از جمله بهترین گزینه‌ها برای مقابله با آلرژی فصلی محسوب می‌شوند. توصیه می‌شود استفاده از آب لیموترش را در قالب نوشیدنی شربت لیمو یا انواع غذا و سالاد در اولویت قرار دهید.

آلرژی بهاری

زردچوبه نیز به‌دلیل وجود ماده کورکومین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی داشته باشد. همچنین اگرچه عموم افراد، مرکبات را به‌عنوان منبع اصلی ویتامین سی می‌شناسند، اما باید بدانید که گوجه فرنگی نیز می‌تواند به خودی خود حدود 26 درصد از نیاز روزانه بدن فرد به این ویتامین را تامین کند.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و می‌تواند در کاهش انواع التهابات تنفسی نقش به‌سزایی ایفا کند. همچنین این ماده در حالتی که گوجه پخته شده باشد بهتر در بدن جذب می‌شود؛ پس بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر آلرژی فصلی، از گوجه پخته استفاده کنید.

دیگر ماده موثر در کاهش شدت آلرژی فصلی، امگا 3 موجود در گوشت ماهی است که مانع از باریک شدن راه‌های هوایی می‌شود. کورستین موجود در پیاز نیز یک آنتی‌هیستامین طبیعی و قدرتمند به‌شمار می‌رود و در کاهش شدت علائم آلرژی فصلی موثر است.

پیاز قرمز دارای بیشترین غلظت کورستین است و بعد از آن پیاز سفید و پیازچه در اولویت قرار دارند. گفتنی است که پختن پیاز از غلظت کورستین آن می‌کاهد و به همین دلیل برای بهترین نتیجه، باید پیاز را به‌شکل خام مصرف کنید.

حتما بخوانید:
چگونه با رژیم غذایی از خود در برابر سرطان محافظت کنیم؟ این مواد غذایی را هرگز با معده خالی نخورید ویتامین D همان اکسیر جوانی است! اگر مشکل ترک خوردن لب دارید، درمان اینجاست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*