چک-لیست-لوازم-مورد-نیاز-کمپینگ-و-طبیعت_گردی

بهترین زمان برای سفر به شمال برای کمپینگ

کمپینگ در شمال کشور، فرصتی بی‌نظیر برای غرق‌شدن در طبیعت و رهایی از هیاهوی زندگی روزمره است. انتخاب مکان مناسب برای کمپینگ، اولین و مهم‌ترین گام است. از برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها، مناطق باتلاقی و یا هر جایی که خطر سیل یا حمله حیوانات وحشی وجود دارد، خودداری کنید؛ همچنین فصل سفر را با دقت انتخاب کنید. پس از انتخاب زمان و مکان مناسب، نوبت به تهیه تجهیزات لازم می‌رسد. اگر قصد دارید با خرید اینترنتی بلیط قطار به شمال کشور سفر کرده، چادر خود را در دل طبیعت شمال برپا کنید و شب را زیر نور ستارگان سپری کنید، نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید. برای اطلاع از این نکات مهم، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی در شمال کمپ کنیم؟

شمال ایران با طبیعت بکر و مناظر چشم‌نوازش، هر سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی است. در میان فصل‌های مختلف، بهار و تابستان به‌عنوان فصل‌های ایده‌آل برای سفر به شمال و کمپینگ شناخته می‌شوند. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. در بهار و تابستان، شاهد آب‌و‌هوایی معتدل و دلپذیر در شمال کشور هستیم. هوا نه آن‌قدر گرم است که طاقت‌فرسا باشد و نه آن‌قدر سرد که آزاردهنده باشد. این شرایط بستر مناسبی را برای لذت‌بردن از طبیعت و فعالیت‌های مختلف در فضای باز فراهم می‌کند. در این فصل‌ها، جنگل‌ها و مراتع شمال به سرسبزی کامل می‌رسند و مناظر بدیعی را خلق می‌کنند. تماشای گل‌ها و گیاهان رنگارنگ، تنفس هوای پاک کوهستان و پیاده‌روی در دل طبیعت، از‌جمله تجربیات لذت‌بخشی هستند که در بهار و تابستان در شمال می‌توان از آن‌ها لذت برد.

در بهار و تابستان، شاهد وفور میوه‌های خوشمزه و فصلی در شمال هستیم. توت‌فرنگی، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل و … از‌جمله میوه‌هایی هستند که در این فصل‌ها به‌وفور یافت می‌شوند و می‌توان از طعم لذیذ آن‌ها در طبیعت لذت برد؛ علاوه‌بر‌این، در دو فصل بهار و تابستان شاهد بارش‌های شدید و سیل‌آسا در شمال نیستیم. این موضوع، امنیت سفر و کمپینگ را در این فصل‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. با‌توجه‌به این دلایل، می‌توان با قاطعیت گفت که بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به شمال و کمپینگ در این منطقه هستند و با خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید مهیای یک سفر به‌یادماندنی به سرسبزترین نقاط ایران شوید.

در زمستان، به‌دلیل بارش برف و باران و سرمای هوا، کمپینگ در شمال نه‌تنها دشوار است، بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد؛ اما اگر به هر دلیلی قصد دارید در زمستان به شمال سفر کنید و کمپینگ انجام دهید، باید به نکات ایمنی زیر توجه داشته باشید:

  • لباس گرم و ضد‌آب به‌همراه داشته باشید.
  • از چادر و کیسه‌خواب مناسب برای فصل سرما استفاده کنید.
  • در مکانی امن و به دور از خطر بهمن و سقوط سنگ کمپ کنید.
  • از روشن‌کردن آتش در مکان‌های نامناسب خودداری کنید.
  • به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشید و در‌صورت لزوم، برنامه سفر خود را تغییر دهید.

کمپ در شمال ایران ✓ معایب، نکات ایمنی | دستی بر ایران

بهترین مناطق شمال برای کمپ‌کردن

شمال ایران با جنگل‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع، دریاچه‌های زیبا و سواحل خزر، مقصدی ایده‌آل برای کمپینگ و طبیعت‌گردی است. در این منطقه، می‌توانید با کمترین هزینه از طبیعت بکر و مناظر چشم‌نواز لذت ببرید و خاطرات فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید. در ادامه این مقاله، به معرفی برخی از بهترین مناطق شمال ایران برای کمپینگ می‌پردازیم.

سد لفور در سوادکوه

سد لفور که در منطقه لفور سوادکوه واقع شده است، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در شمال ایران است. این سد خاکی با چشم‌اندازهای دل‌انگیز و طبیعت بکر، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ، طبیعت‌گردی و تفریحات آبی است. سد لفور در دل جنگل‌های انبوه لفور واقع شده و از هر سو با مناظر چشم‌نواز احاطه شده است. دریاچه سد، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه، تصویری بدیع و آرامش‌بخش را به‌نمایش می‌گذارند. برای سفر با قطار به این شهر، شما باید از مراکز خرید اینترنتی بلیط قطار، بلیط قائم‌شهر را تهیه کرده و سپس با یک تاکسی یا اتوبوس با طی‌کردن مسافت ۳۰کیلومتری به سوادکوه برسید.

کجاها کمپ کنیم؟ 8 منطقه جذاب در ایران - گروه تولیدی مجیکمپ

جنگل الیمستان در آمل

جنگل الیمستان، یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال ایران است که در استان مازندران و در نزدیکی شهر آمل واقع شده است. این جنگل با انبوه درختان هیرکانی، رودخانه‌های خروشان، دشت‌های سرسبز و مناظر چشم‌نواز، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ و طبیعت‌گردی است. جنگل الیمستان به‌دلیل موقعیت کوهستانی خود، از آب‌و‌هوایی خنک و مطبوع در تمام فصل‌های سال برخوردار است و گزینه بسیار خوبی برای کمپینگ محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید از تفریحات دیگری مثل کوهنوردی، شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری نیز لذت ببرید.

جنگل‌های دو‌هزار و سه‌هزار در تنکابن

جنگل‌های دو‌هزار و سه‌هزار، مشهور به نگین سبز مازندران، در دل البرز مرکزی و در نزدیکی شهر تنکابن قرار گرفته‌اند. این جنگل‌ها با انبوه درختان هیرکانی، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای متعدد و ییلاقات بکر، بهشت طبیعت‌گردان و عاشقان کمپینگ هستند. در تمام فصل‌های سال، نسیم خنکی در این جنگل‌ها می‌وزد و از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و سرمای زمستان می‌کاهد.

پارک جنگلی سی‌سنگان در نوشهر

پارک جنگلی سی‌سنگان به‌دلیل موقعیت منحصربه‌فردش بین کوه و دریا، از‌جمله مناطق گردشگری محبوب شمال ایران است. این پارک با داشتن طبیعت بکر و امکانات رفاهی مناسب، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در کنار خانواده و دوستان است. اگر به‌دنبال مکانی آرام و زیبا برای لذت‌بردن از طبیعت و کمپینگ هستید، با خرید اینترنتی بلیط قطار، مهیای سفر به شمال کشور و کمپ‌کردن در پارک جنگلی سی‌سنگان شوید.

خرید ارزان‌ترین بلیط قطار از فلای تودی

فلای تودی به‌عنوان یک سامانه جامع فروش بلیط قطار رشت و سایر شهرها، به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور غیرحضوری و با چند کلیک ساده، ارزان‌ترین بلیط قطار را برای سفر خود تهیه کنید. در این سامانه، می‌توانید قیمت‌ها و امکانات قطارهای مختلف را به‌طور کامل مقایسه کرده و مناسب‌ترین گزینه را با‌توجه‌به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. یکی دیگر از خدماتی که فلای تودی در اختیار مسافران قرار می‌دهد، خدمات پیش فروش قطار است. پیش فروش بلیط قطار به شما اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز زودتر از تاریخ سفر، بلیط خود را تهیه کرده و از تکمیل ظرفیت قطار و گران‌شدن قیمت بلیط در امان بمانید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*