رویداد Let Loose اپل

هرآنچه اپل در رویداد Let Loose خود رونمایی کرد

شب گذشته رویداد Let Loose اپل برگزار شد و این شرکت از آیپد پرو OLED رونمایی کرد. اما این تنها محصول جدید اپل در کنفرانس شب گذشته نبود.

رویداد دیگری از اپل برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت، کنفرانس Let Loose کاملاً روی آیپد متمرکز بود. ما اکنون اولین دستگاه اپل با تراشه M4 را در اختیار داریم. درحالی که انتظار داشتیم اپل ابتدا یک کامپیوتر مک را با این تراشه معرفی کند، اما برخلاف انتظارها این دستگاه، نسل جدید تبلت iPad Pro است. همچنین یک iPad Air ارتقا یافته نیز در اینجا وجود دارد که در دو اندازه 11 و 13 اینچی عرضه می‌شود.

تمام محصولات جدید رویداد Let Loose

اپل برخی از لوازم جانبی آیپد را هم بروز کرده است. بنابراین، بدون مقدمه اضافی در اینجا خلاصه‌ای از همه چیزهایی که اپل در رویداد کوتاه و دلنشین Let Loose خود رونمایی کرده را گردآوری کرده‌ایم.

آیپد پرو جدید

مدت‌ها بود که انتظار می‌رفت اپل از یک آیپد پرو جدید و به‌روز شده با تراشه M3 رونمایی کند، اما اپل با قرار دادن چیپست M4 در زیر قاب تبلت رده بالای خود، تصمیم گرفت انتظارات بسیاری را برآورده کند. اپل می‌گوید این دستگاه جدید 50 درصد عملکرد سریع‌تری را نسبت به آیپد پرو M2 ارائه می‌دهد.

رویداد Let Loose اپل - آیپد پرو اولد

همچنین گفته می‌شود عملکرد رندرینگ آن چهار برابر سریعتر از M2 Pro است. برای اولین بار در یک iPad، اپل با M4 از کش پویا، ردیابی پرتو تسریع شده توسط سخت افزار و سایه زنی مش سخت افزاری پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر عملکرد فنی، در مصرف انرژی هم بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است. اپل می‌گوید M4 می‌تواند با نصف توان مشابه M2 عملکرد مشابهی را ارائه دهد. بنابراین، اگر از تبلت برای کارهایی که خیلی طاقت‌فرسا نیستند استفاده می‌کنید، منطقی است که باتری برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

به‌روزرسانی بزرگ دیگر تبلت اپل، فناوری نمایشگر جدیدی به نام Tandem OLED است. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری از دو پنل OLED روی هم استفاده می‌کند. این بدان معناست که تبلت اپل باید رنگ‌های غنی‌تر و مشکی عمیق‌تری را روی صفحه‌نمایشی که اپل آن را Ultra Retina XDR می‌نامد داشته باشد. اپل می‌گوید سطوح روشنایی این پنل نیز تا 1000 نیت در شرایط استاندارد و 1600 نیت در حالت HDR است.

رویداد Let Loose اپل - آیپد پرو اولد

با وجود لایه دوگانه، پنل‌های OLED همچنان نازک‌تر از صفحات نمایش LCD هستند. به همین منظور، اپل می‌گوید iPad Pro حتی از iPod nano هم ضخامت کمتری داشته که آن را به نازک‌ترین محصول تاریخ این شرکت تبدیل می‌کند. برای اولین بار در آیپد، قاب پشتی شیشه‌ای با بافت نانو نیز وجود دارد، اما این حافظه فقط منحصر به نسخه ۱ ترابایتی تبلت اپل است

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این است که دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی در حال حاضر در لبه فریم روی حالت لنداسکیپ (افقی) قرار دارد. بیشتر از همه کاربرانی که کیبورد Magic Keyboard را به تبلت خود متصل می‌کنند، از این تغییر وضعیت خوشحال هستند. چرا که در نسل قبلی، جای دوربین مناسب استفاده در این حالت نبود و وقتی در حالت افقی تبلت به دوربین آن نگاه می‌کردید، انگار به دوردست‌ها خیره شده‌اید!

قیمت پایه iPad Pro جدید برای مدل 11 اینچی 999 دلار و برای مدل 13 اینچی 1299 دلار است که هر کدام 256 گیگابایت حافظه دارند. اگر به اتصال 5G را از طریق eSIM احتیاج داشتید، 200 دلار به هر کدام اضافه کنید.

تراشه M4

بگذارید کمی در مورد موتور محرک iPad Pro صحبت کنیم: چیپست کاملاً جدید M4 اپل که بازیگر جدید آن‌ها در رقابت هوش مصنوعی نیز هست. آیپد پرو نخستین محصول اپل است که از M4 استفاده می کند.

تراشه M4 دارای یک CPU جدید با حداکثر چهار هسته قدرتمند و شش هسته کارآمد است. یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای نیز این مجموعه را همراهی می‌کند. موتور عصبی این چیپست به‌طور قابل توجهی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود. اپل می‌گوید، موتور عصبی آن قادر است 38 تریلیون عملیات در ثانیه را انجام دهد – این 60 برابر سریعتر از اولین موتور عصبی است که در تراشه A11 اپل معرفی شد.

رویداد Let Loose اپل - تراشه M4

ویژگی‌های هوش مصنوعی که M4 روی iPad Pro اجرا می‌کند شامل زیرنویس زنده، امکان جدا کردن سوژه‌ها و حذف پس زمینه در ویدیوها در اپلیکیشن Final Cut Pro و نت‌نویسی موسیقی خودکار در اپلیکیشن StaffPad خواهد بود.

احتمالاً امسال مک‌‌هایی را هم با پردازنده M4 خواهیم دید. و این یعنی ممکن است مردم از خرید MacBook Air M3 که اپل چند ماه پیش شروع به فروش آن کرد، منصرف شوند (هرچند اپل مدعی شده که مک بوک ایر اکنون پرفروش‌ترین لپ‌تاپ 13 و 15 اینچی در جهان است و هیچ نگرانی بابت فروش آن ندارد).

دلیل اصلی اپل برای صرف نظر از یک نسل سیلیکونی با iPad Pro به احتمال زیاد برای شروع مهاجرت به سخت افزار هوش مصنوعی خود قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC است. رویدادی که ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه پیش رو برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود اپل ماه آینده بیشتر در مورد برنامه‌های خود برای هوش مصنوعی در سراسر محصولاتش صحبت کند.

آیپد ایر ۶

آیپد ایر هم پس از سرانجام پردازنده M1 که دو سال بود از آن استفاده می‌کرد را کنار گذاشت. آخرین مدل آن که آیپد ایر ۶ است، از چیپست M2 بهره می‌برد. این تراشه هنوز هم به اندازه کافی جدید است که آن را به یک ارتقا قابل توجه از Air قبلی تبدیل کند و در عین حال iPad Pro قدرتمندتر را نسبت به آن متمایز نگه دارد.

رویداد Let Loose اپل - آیپد ایر ۶

همانطور که اشاره کردم، iPad Air اکنون در دو اندازه عرضه می‌شود. مانند گذشته، یک مدل ۱۱ اینچی در اینجا وجود دارد و حالا یک مدل ۱۳ اینچی نیز به آن اضافه شده است. این باعث می‌شود که Air در حال حاضر مقرون‌به‌صرفه‌ترین آیپدی باشد که به چنین نمایشگر بزرگی مجهز می‌شود. خوشبختانه دوربین جلویی نیز در جای درستی قرار گرفته تا مثل آیپد پرو، خیالمان بابت مکالمات تصویری در حالت افقی راحت باشد.

رویداد Let Loose اپل - آیپد ایر ۶

این شرکت فضای ذخیره‌سازی پایه را نسبت به نسل قبلی به دو برابر یعنی 128 گیگابایت افزایش داده است. قیمت مدل 11 اینچی از 599 دلار شروع می‌شود و ایر 13 اینچی جدید 799 دلار قیمت دارد. برای اتصال 5G، باید 150 دلار اضافی بپردازید. با تقریباً هر چیز دیگری که اپل شب گذشته در در رویداد Let Loose به نمایش گذاشت، iPad Air جدید نیز چهارشنبه آینده عرضه خواهد شد.

اپل پنسل و مجیک کیبورد

یک Apple Pencil جدید در این رویداد معرفی شد که ترفندهای جالبی از جمله بازخورد لمسی را در آستین خود پنهان کرده است. اپل پنسل پرو نیز از یک ژست فشاری جدید پشتیبانی می‌کند. اگر بدنه را بچرخانید، می‌توانید جهت ابزارهای قلم مو و خودکار را تغییر دهید، درست مانند زمانی که با خودکار و کاغذ کار می‌کنید.

رویداد Let Loose اپل - اپل پنسل پرو

پشتیبانی از Find My برای اولین بار در قلم اپلت تعبیه شده تا به‌راحتی آن را گم نکنید. اپل پنسل پرو 129 دلار قیمت دارد.

در همین حال، یک Magic Keyboard جدید نیز رونمایی شده که فقط با iPad Pro OLED سازگار است. این یکی از آلومینیوم ساخته شده تا حس ممتازتری به آن بدهد و شاید به کاربران کمک کند باور کنند که آیپد پرو جایگزین لپ‌تاپی است که اپل مدت‌هاست تصور می‌کرد تبلت‌هایش باشند.

رویداد Let Loose اپل - اپل مجیک کیبورد

آخرین نسخه مجیک کیبورد دارای یک ترک‌پد بزرگ‌تر با بازخورد لمسی است، در حالی که یک ردیف کلید فانکشن شبیه یک صفحه‌کلید سنتی‌تر روی آن تعبیه شده است.

مجیک کیبورد جدید نیز هفته آینده عرضه می‌شود. قیمت مدل مخصوص آیپد پرو ۱۱ اینچی 300 دلار و برای نسخه بزرگتر آن 350 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*