اپل پنسل پرو

اپل پنسل پرو با انبوهی از قابلیت‌های کاربردی جدید معرفی شد

اپل پنسل پرو با پشتیبانی از قابلیت‌های کاربردی جدید می‌تواند تجربه کار با آیپد را کاملا متحول کند. اکسسوری جدید آیپد می‌تواند برای کاربرهای حرفه‌ای نیز گزینه‌ای جذاب قلمداد شود.

اپل در حال برگزاری رویداد اختصاصی آیپد با نام Let Loose است. در این رویداد علاوه بر آیپد ایر و آیپد پرو جدید شاهد رونمایی از اپل پنسل پرو نیز بوده‌ایم. قلمی که با قابلیت‌های جذابی همراه شده است تا بیشتر مناسب انجام کارهای خلاقانه باشد. با نگاهی به ویژگی‌های Apple Pencil Pro می‌توان فهمید که اپل سعی داشته نسل سوم قلم هوشمند خود را به قلم‌های اختصاصی طراحی نزدیک کند.

اپل پنسل پرو با قابلیت‌های جذاب خود کاربران حرفه‌ای را هدف گرفته است

اپل پنسل پرو

در نسل جدید اپل پنسل شاهد اضافه شدن قابلیت Find My هستیم تا کاربران نگران گم کردن قلم خود نباشند. بدین‌ترتیب فرد می‌تواند در هر لحظه موقعیت قلم را روی نقشه مشاهده کند. همچنین برای اولین‌بار پشتیبانی از ژیروسکوپ ۳۶۰ درجه و ژست‌های حرکتی فشاری به اپل پنسل اضافه شده است تا کاربر بتواند بین حالت‌های مختلف نرم‌افزاری جابه‌جا شود. هرچند این ویژگی‌ها چندان ارزان تمام نمی‌شوند و برای داشتن آنها باید ۱۲۹ دلار هزینه کنید.

اپل پنسل پرو را می‌توان اولین آپدیت واقعی اپل از زمان معرفی اپل پنسل 2 در سال ۲۰۱۸ دانست. البته سال گذشته نیز اپل قلم اقتصادی اپل پنسل USB-C را معرفی کرده بود. این قلم از آیپدهای بیشتری نسبت به اپل پنسل 2 پشتیبانی می‌کرد؛ اما با قابلیت‌های مهمی همچون Double tap و حساسیت به فشار همراه نشده بود. به‌همین‌خاطر بسیاری آن را مناسب کارهایی همچون طراحی گرافیک و مجسمه‌سازی سه‌بعدی نمی‌دانستند.

اپل پنسل پرو

حالا اپل پنسل پرو نه‌تنها از تمامی ویژگی‌های جذاب نسل پیشین خود بهره می‌برد، بلکه حرفه‌ای‌تر نیز شده است. به‌عنوان مثال شاهد اضافه شدن ژست حرکتی فشردن هستیم که مشابه آنها را پیشتر در اپل ایرپادز پرو 2 دیده بودیم. با اینکار پالت جدیدی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید بین ابزارها، رنگ‌ها و خطوط متفاوت گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین بازخورد لرزشی به نسخه پرو Apple Pencil اضافه شده است که هنگام فشردن یا دوبار ضربه به قلم احساس می‌شود.

اپل اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند قلم جدید این شرکت را با توجه به برنامه‌های خود شخصی‌سازی کنند. به‌عنوان مثال در برنامه Procreate می‌توان با فشردن اپل پنسل میانبرها را فعال کرد. همچنین ژیروسکوپ ۳۶۰ درجه سبب می‌شود که استفاده از ابزارها به‌گونه‌ای فوق‌العاده بهتر انجام شود.

اپل پنسل پرو

هرچند خبرهای بدی هم برای شما داریم. اپل پنسل پرو تنها با آيپدهای جدید اپل یعنی آیپد ایر M2 و آیپد پرو M4 OLED با آی او اس 17 سازگار است. بنابراین کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آیپد نمی‌توانند از ویژگی‌های جذاب آن بهره ببرند. همچنین اگرچه اپل توانسته قلم استایلوس خود را بیش از گذشته حرفه‌ای کند، اما هنوز اپل پنسل پرو توانایی رقابت با مدل‌های اختصاصی طراحی را ندارد.

مطالب مرتبط:
پردازنده M4 اپل معرفی شد؛ اولین چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی اپل تبلت آیپد ایر ۶ با طراحی متفاوت در دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچ رونمایی شد آیپد پرو جدید معرفی شد؛ نمایشگر اولد، چیپ M4 و طراحی نازک‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*