هواپیمای مسافربری سالم

روزنامه اعتماد: فقط ۷ تا ۸ هواپیمای مسافربری سالم در ایران داریم!

بنا بر گزارشی از روزنامه اعتماد، در حالی که برخی کشورهای همسایه بیش از هزار فروند هواپیمای آماده به خدمت و مجهز دارند، تنها 7 یا 8 فروند هواپیمای مسافربری سالم در ایران وجود دارد.

در جدیدترین اخبار داخلی، روزنامه اعتماد در گزارشی به وضعیت نگران‌کننده ناوگان هواپیمایی کشور پرداخته و آمارهای اسفناکی از انگشت‌شمار هواپیماهای سالم فعال در کشور ارائه کرده است.

در ایران تنها 7 یا 8 هواپیمای مسافربری سالم وجود دارد!

در بخشی از گزارش اعتماد آمده، به‌گفته کارشناسان به‌جز 3 فروند هواپیمای ایرباس برجامی، 13 فروند ای‌تی‌آر و چندین فروند ایرباس 340 ماهان، مابقی ناوگان هوایی کشور بایستی بازیافت شود.

بازیافت هواپیما به این معنا است که بدنه آلومینیومی هواپیما باید به قطعات کوچک تقسیم شده و بعد از ذوب در کارخانه‌های ذوب آلومینیوم، به آلومینیوم نو بدل شود. از سویی، در فرآیند بازیافت هواپیما، دیگر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و غیره نیز تا حد ممکن باید بازسازی شوند.

ناوگان هواپیمایی کشور

به‌گفته کارشناسان فعال در حوزه هوانوردی، در حال حاضر 20 فروند هواپیماهای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند و از این تعداد، 13 فروند نیز توربوپراپ با ظرفیت 70 نفری هستند که به‌دلیل فقدان قطعات لازم زمین‌گیر شده‌اند. با این اوصاف تنها 7 یا 8 فروند هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی باقی می‌ماند که تازه این چند هواپیمای مسافربری سالم نیز با کمبود قطعه مواجه هستند.

گفتنی است، وضعیتی که شرح آن گذشت، در حالی است که برخی کشورهای همسایه از جمله امارات، هواپیما و قطر در حال حاضر بیش از 1000 فروند هواپیمای آماده به خدمت و سرحال دارند.

از دست ندهید:
هواپیمای جدید آمریکا برای آخرالزمان ساخته می‌شود قیمت هواپیمای شخصی در ایران چقدر است؟ ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند پرواز فرست کلاس هواپیمایی امارات در این سوئیت مجلل و پیشرفته انجام می‌شود