فراخوان ایرانسل

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی منتشر شد

ایرانسل در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انتشار فراخوانی اعلام کرد از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات و اینترنت اشیا حمایت می‌کند.

در سال 1402 معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و اپراتور ایرانسل یک توافق‌نامه سه جانبه با موضوع توسعه زیست‌بوم نوآوری و بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و گلوگاهی حوزه ارتباطات و هوشمندسازی صنایع را به امضا رساندند. در همین راستا ایرانسل لبز که به‌عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل شناخته می‌شود، برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌مندی از ظرفیت استادان دانشگاه‌های برتر قصد دارد از طرح‌های پژوهشی و متناسب با نیازمندی‌های خود حمایت کند.

جزئیات مشارکت در فراخوان ایرانسل

استادان و دانشگاه‌ها برای این‌که در این فراخوان مشارکت داشته باشند، تا 26 اردیبهشت 1403 فرصت دارند تا از طریق ایمیل به آدرس ilabs@mtnirancell.ir طرح‌های پژوهشی خود در زمینه‌های مرتبط با سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (Reconfigurable Intelligence Surface (RIS))، اینترنت اشیا ماهواره محور (Satellite based IOT)، شکل‌دهی پرتو با استفاده از مواد پلاسما، سیستم‌های Cell-free massive MIMO، مکان‌یابی بی‌سیم (Wireless Location Tracking)، مخابرات V2X، شبکه مبتنی بر ORAN (NFV, SDN,…) را ارسال کنند.

پس از این‌که مهلت ثبت نام به پایان رسید و استادان و دانشگاه‌ها در این فراخوان مشارکت کردند، ایرانسل مراحل اولیه ارزیابی را آغاز خواهد کرد و طرح‌های برگزیده نیز به جلسه‌ای با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت خواهند شد. در مرحله پایانی هم قرارداد تولیدی یا توافقنامه تحقیقاتی در قالب طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و ایرانسل منعقد خواهد شد.

از اهداف ایرانسل در حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور می‌توان به توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اشاره کرد که اپراتور ایرانسل با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی به‌دنبال تحقق این اهداف است.

همچنین بخوانید:
فعال سازی سیم کارت ایرانسل در یک دقیقه بسته مکالمه رایگان و ارزان ایرانسل {تنها روش واقعی}

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*