اکوسیستم SmartThings سامسونگ

اکوسیستم SmartThings سامسونگ چه تاثیری در کاهش مصرف انرژی دارد؟

اکوسیستم SmartThings سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده تا با استفاده هوشمندانه و بهینه از منابع انرژی باعث کاهش مصرف برق و نجات زمین شود. در ادامه با ویژگی‌های این اکوسیستم آشنا می‌شویم.

سامسونگ همواره در زمان طراحی محصولات، راهکارها و سرویس‌های خود به‌دنبال استفاده هوشمندانه و بهینه از منابع انرژی است. سامسونگ طی سال‌های گذشته با توسعه پلتفرم SmartThings به‌عنوان یکی از سرویس‌های کاربردی خود توانسته آن را به اکوسیستمی بزرگ برای کاربران خانه‌های هوشمند تبدیل کند.

پلتفرم SmartThings می‌تواند اطلاعات دقیقی از کارکرد دستگاه‌های متصل در سراسر اکوسیستم را به کاربران ارائه دهد تا آنها بتوانند از راه دور نیز فرایند نظارت و مدیریت مصرف انرژی را انجام دهند. لوازم خانگی سامسونگ با توسعه این پلتفرم و استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی توانستند امکان زندگی آگاهانه‌تر را برای کاربران خود فراهم کنند. این پلتفرم باعث صرفه‌جویی بین 15 تا 70 درصدی در مصرف برق و انرژی خانواده‌ها خواهد شد؛ برای مثال، ماشین های لباسشویی هوشمند سامسونگ، کارکردی 30 درصد فراتر از حداقل الزامات انرژی برای رتبه‌بندی A را به‌همراه دارند.

آشنایی با کارکردهای اکوسیستم SmartThings سامسونگ

اکوسیستم SmartThings سامسونگ

دستگاه‌های متصل در اکوسیستم SmartThings می‌توانند تجربه‌ای متناسب با سبک زندگی شخصی کاربران را به‌همراه داشته باشند. این دستگاه‌ها طبق الگوی کارکرد افرد می‌توانند مصرف انرژی را به‌شکل هوشمندانه مدیریت کنند. در ادامه با تاثیراتی که اکوسیستم SmartThings سامسونگ در کاهش مصرف برق و انرژی دارد، آشنا خواهیم شد.

مدیریت هوشمند لوازم خانگی

محصولاتی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند و در خانه‌های هوشمند امروزی حضور دارند، می‌توانند به‌شکل خودکار روی مصرف انرژی مدیریت کنند که پلتفرم SmartThings نیز به‌عنوان ابزار نوآورانه سامسونگ برای این کار طراحی شده است. کاربران با این اپلیکیشن می‌توانند فرایند نظارت بر کارکرد و میزان مصرف انرژی لوازم خانگی خود را انجام دهند و مصرف لحظه‌ای هر دستگاه را به‌شکل جداگانه بررسی کنند. همچنین کاربران می‌توانند از راه دور، تمام لوازم خانگی متصل در این اکوسیستم را کنترل کرده و زمان روشن و خاموش شدن آنها را تنظیم کنند.

اکوسیستم SmartThings سامسونگ

ویژگی کنترل از راه دور پلتفرم SmartThings باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند هنگامی که در خانه نیستند، دستگاهی که بی‌دلیل روشن مانده را خاموش کنند. به‌طور کلی استفاده از این روش باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی در تمام دستگاه‌ها خواهد شد.

آگاهی کامل از میزان مصرف

آگاهی در ایجاد رفتار مسئولانه و رسیدن به اهدافی چون حفظ سلامت محیط زیست، دارای نقش بسیار مهمی است. در همین راستا پلتفرم SmartThings می‌تواند گزارش کارکرد روزانه و دقیق از مصرف انرژی هر دستگاه را به‌شکل جداگانه در اختیار کاربران خود قرار دهد. کاربران با این قابلیت می‌توانند به‌خوبی الگوی مصرف خود را درک کرده و با شناسایی بخش‌های پرمصرف، اقداماتی را برای بهینه‌سازی مصرف انرژی خود انجام دهند. به‌طور کلی گزارشاتی که SmartThings تهیه می‌کند، در بلندمدت با ایجاد آگاهی بیشتر باعث می‌شود تا کاربران به‌سمت پایداری و حفظ سیاره زمین قدم بردارند.

صرفه‌جویی در انرژی با کمک هوش مصنوعی

اکوسیستم SmartThings سامسونگ

سامسونگ با کمک هوش مصنوعی توانسته عملکرد بهینه دستگاه‌ها و لوازم خانگی خود برای حفظ سلامت محیط زیست را تضمین کند. حالت‌های مختلف صرفه‌جویی در مصرف انرژی SmartThings Energy باعث می‌شود تا کارکرد هر دستگاه این اکوسیستم به‌شکل خودکار تنظیم شود. ضمن این‌که Smart Plugs نیز امکان ردیابی و نظارت بر مصرف انرژی لوازم خانگی هوشمند و حتی غیرهوشمند را به‌همراه دارد. از این رو کاربران در زمان شب یا هنگامی که در خانه حضور ندارند نیز می‌توانند بر میزان انرژی مدیریت داشته باشند.

تغییر کوچک؛ تاثیر چشمگیر

سامسونگ از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند AI OptiWash و Auto Dispense برای بهینه‌سازی فرآیند شست‌وشو در لباسشویی‌ها و خشک‌کن‌های خود بهره برده است که باعث می‌شود مدت زمان شستشو کاهش پیدا کند و در نتیجه تا 40 درصد در مصرف آب و تا 23 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. همچنین سامسونگ یخچال‌های کم‌مصرف خود را نیز هم‌سو با کاهش رد پای کربن طراحی کرده است و این محصولات 10 درصد بیشتر از بالاترین استاندارد رتبه‌بندی فعلی، بهینه هستند.

حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) در SmartThings Energy توانسته به‌میزان چشم‌گیری مصرف انرژی را کاهش دهد و میزان کارکرد هر دستگاه را بر اساس هدفی که تعیین شده، مدیریت کند. اگر این حالت در اپلیکیشن SmartThings فعال باشد، مصرف انرژی یخچال های هوشمند سامسونگ بین 15 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

لباسشویی‌هایی که در چرخه‌های شست‌وشوی به AI Energy Mode مجهز شدند باعث می‌شوند تا مصرف آنها تا 70 درصد کاهش یابد. این محصولات جدید به آخرین نسل کمپرسورهای اینورتر دیجیتال سامسونگ مجهز شدند که نسبت به سایر مدل‌ها حدود 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

اپلیکیشن SmartThings فقط یکی از اقدامات متعدد سامسونگ محسوب می‌شود که این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و تعهدات خود انجام داده است. این سرویس چند منظوره در ارتقای سطح آگاهی و تشویق کاربران به مصرف بهینه منابع، نقش مهمی را بر عهده دارد تا زندگی کاربران مسئولانه‌تر و آسوده‌تر باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*