ناتینگ فون 2

نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی ناتینگ فون 2 بدانید

امروز می‌خواهیم به بررسی گوشی فوق‌العاده خاص و متفاوت ناتینگ فون 2 بپردازیم. چه نکاتی را باید پیش از خرید این گوشی بدانید؛ مهم‌تر از همه اینکه آیا Nothing Phone 2 ارزش خرید دارد؟شرکت ناتینگ با رونمایی از گوشی فون 1 جان تازه‌ای به بازار گوشی‌های هوشمند بخشید و از یک طراحی فوق‌العاده متفاوت رونمایی کرد. البته برخی پیش‌بینی می‌کردند که کاربران رابط کاربری گلیف را جدی نگیرند و شرکت ناتینگ نیز شکست بخورد. هرچند اینگونه نشد و حالا شاهد حضور ناتینگ فون 2 در بازار هستیم.

ناتینگ فون 2 با تغییرات جذابی نسبت به نسل قبل همراه شده است. سخت‌افزار دستگاه حالا در حد کلاس گوشی‌های پرچمدار است، دوربین‌ها بهبود یافته‌اند و سرعت شارژ نیز بیشتر شده است. همچنین شاهد به‌کارگیری صفحه‌نمایش بهتری هستیم. البته رابط‌ کاربری گلیف نیز حالا از گزینه‌های بیشتری بهره می‌برد. بررسی مشخصات ناتینگ فون 2 هم نشان می‌دهد که با یک گوشی کاملا متعادل طرف هستیم.

هرآنچه باید پیش از خرید ناتینگ فون 2 بدانید

گوشی Nothing Phone

ناتینگ فون 2 در دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی وارد بازار ایران شده است. در صورتی که بخواهید مدل با حافظه کمتر را خریداری کنید، باید ۳۲ میلیون تومان بپردازید. برای خرید مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز بیش از ۳۹ میلیون تومان نیاز است. خیلی از کاربران شاید ناتینگ فون 2 را به‌عنوان جایگزینی برای ناتینگ فون 1 ببینند و از اختلاف قیمت دو دستگاه تعجب کنند. اما ابدا اینگونه نیست. ناتینگ فون 1 در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گرفت؛ ولی ویژگی‌های جذاب و سخت‌افزار قوی‌تر سبب شده که ناتینگ فون 2 به گوشی‌های پرچمدار نزدیک باشد.

در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف ناتینگ فون 2 می‌پردازیم تا به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا محصول جدید Nothing ارزش خرید دارد یا خیر. همچنین آیا در این بازه قیمتی گزینه‌های جذاب‌تری در بازار وجود ندارد؟

مشخصات فنی ناتینگ فون 2

گوشیNothing Phone 2
ابعاد و وزن162.1 در 76.4 در 8.6 میلی‌متر، 201 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه (گوریلا گلس)، فریم میانی آلومینیومی، چراغ‌های LED در بدنه پشتی، تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایشنمایشگر 6.7 اینچی LTPO OLED، رفرش‌ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل، نسبت تصویر 20 به ۹، تراکم 394 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8+ نسل 1، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی آدرنو 730
حافظه 8 گیگ رم در کنار 128 گیگ حافظه ذخیره‌سازی، 12 گیگ رم در کنار 256 یا ۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 13، Nothing OS 2.0
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9
  • دوربین فوق‌عریض 50 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
دوربین جلودوربین 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5
باتری4700 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 45 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

ناتینگ گوشی فون 2 را با یک جعبه فوق‌العاده نازک عرضه کرده است. درون جعبه نیز گلس محافظ نمایشگر، کابل USB-C و یک سوزن سیم‌کارت جالب را خواهید دید. متاسفانه خبری از آداپتور شارژر نیست و باید حداقل یک میلیون‌ تومان را برای خرید شارژر کنار بگذارید.

گوشی Nothing Phone

شرکت‌های دیگر نیز گاهی اوقات گلس نمایشگر را در جعبه قرار می‌دهند؛ اما کیفیت چندانی ندارد. هرچند ناتینگ در این زمینه کاملا متفاوت عمل کرده است. بررسی گلس ناتینگ فون 2 از کیفیت بالای آن حکایت دارد و جاذب اثر انگشت هم نیست.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت ناتینگ فون 2

گوشی ناتینگ فون 2 کیفیت ساخت بالایی دارد و به‌خوبی در دست می‌نشیند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر گوشی تفاوتی با آيفون 15 ندارد و یک حفره کوچک نیز میزبان دوربین سلفی شده است.

گوشی Nothing Phone

به‌طورکلی دستگاه شباهت بسیار زیادی به ناتینگ فون 1 دارد؛ اما با تغییرات اندکی همراه شده است. به‌عنوان مثال نمایشگر اندکی حالت خمیده دارد. در بدنه پشتی نیز طراحی گلیف کمی تغییر کرده است. حالا در حرف C دور دوربین و حرف G وسط دستگاه بریدگی‌هایی دیده می‌شود.

طبیعتا بخش زیادی از جذابیت Nothing Phone 2 به چراغ‌های LED گلیف بر می‌گردد، که کمی جلوتر آنها را بررسی خواهیم کرد. ناتینگ یک چراغ LED قرمز رنگ را نیز به بدنه پشتی دستگاه اضافه کرده است که هنگام فیلم‌برداری روشن می‌شود.

گوشی Nothing Phone

زیر نمایشگر یک حسگر اپتیکال اثر انگشت قرار گرفته است تا همچون سایر گوشی‌های بالارده بازار باشد. خوشبختانه عملکرد این حسگر چه‌ از نظر سرعت و چه‌ از نظر دقت در میان بهترین‌ها قرار دارد.

صفحه‌نمایش

ناتینگ فون 2 از یک پنل اولد باکیفیت بهره می‌برد. این پنل از رفرش‌ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد. پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیت نیز در لیست مشخصات دیده می‌شود. بررسی صفحه‌نمایش ناتینگ فون 2 از کیفیت فوق‌العاده بالای آن خبر می‌دهد. نمایشگر رنگ‌ها را با دقت بسیار بالایی نشان می‌دهد و در تمامی سناریوهای مختلف عملکرد کم‌نظیری دارد.

ناتینگ فون 2

رفرش‌ریت نمایشگر نیز بستگی به موقعیت بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند که می‌تواند عملکرد خوبی روی عمر باتری داشته باشد. روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۵۰۰ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز می‌توانید حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را دریافت کنید. حداقل روشنایی نیز برابر با ۳ نیت است. به‌طورکلی پس از خرید ناتینگ فون 2 و بررسی بخش‌های مختلف آن قطعا از نمایشگر رضایت کامل را خواهید داشت.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ ناتینگ فون 2

ظرفیت باتری گوشی نسبت به نسل گذشته اندکی بهبود یافته است. این مورد در کنار استفاده از چیپست و نمایشگر بهینه‌تر سبب می‌شود که انتظار بیشتری از عمر باتری داشته باشیم. خوشبختانه بررسی ناتینگ فون 2 نیز این موضوع را نشان می‌دهد. گوشی جدید ناتینگ عمر باتری بسیار بیشتری نسبت به هم‌رده‌های خود دارد و فقط گلکسی اس 23 پلاس می‌تواند به آن نزدیک شود.

ناتینگ فون 2

با یک بار شارژ شما می‌توانید تا ۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه وبگردی کنید و یا ۱۸ ساعت و ۲۶ دقیقه به تماشای ویدیو بپردازید. همچنین باتری Nothing Phone 2 انرژی کافی برای ۹ ساعت و ۲۹ دقیقه بازی را خواهد داشت. پس از آن نیز شارژر ۴۵ وات در خدمت شما خواهد بود. پس از ۳۰ دقیقه ۵۸ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد و شارژ کامل نیز ۶۴ دقیقه طول می‌کشد. جالب اینجاست که گلکسی A54 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۲۵ وات ۱ دقیقه زودتر شارژ می‌شود.

عملکرد و قدرت پردازشی

ناتینگ فون 2 از رابط کاربری Nothing OS 2.0 بهره می‌برد که شباهت زیادی به اندروید 13 خام دارد. شرکت سازنده وعده ارائه ۳ سال آپدیت‌های اصلی اندروید و ۴ سال آپدیت‌های امنیتی را داده است. به‌طورکلی کار با گوشی کمی شما را یاد گوشی‌های پیکسل می‌اندازد؛ هرچند برخی آيکون‌ها و ویجت‌ها سبب می‌شود که ناتینگ فون 2 متفاوت جلوه کند.

ناتینگ فون 2

حالا بیایید به بررسی جذاب‌ترین بخش ناتینگ فون 2 یعنی چراغ‌های گلیف بپردازیم. اول از همه بگوییم که این گزینه کاملا دلبخواهی است. یعنی اینکه شما می‌توانید آنها را به‌صورت کاملا غیرفعال کنید. همچنین امکان تنظیم میزان روشنایی چراغ‌ها وجود دارد. ناتینگ فون 2 با ده آهنگ زنگ و ده صدای هشدار اختصاصی همراه شده است. در هنگام پخش هرکدام از آنها نیز الگوی منحصر‌به‌فردی از چراغ‌ها روشن می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید الگوی مشخصی را طراحی کنید تا هنگام دریافت تماس فعال شود. امکان اختصاص الگوهای خاص برای مخاطبین مختلف هم وجود دارد. چراغ‌های LED پشت گوشی در هنگام شارژ نیز به‌تدریج روشن می‌شوند تا میزان شارژ را نشان دهند. این اتفاق هنگام افزایش یا کاهش صدای گوشی هم رخ می‌دهد.

ناتینگ فون 2حالا بیایید قدرت سخت‌افزاری ناتینگ فون 2 را بررسی کنیم. ناتینگ از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 در این گوشی استفاده کرده؛ اما سرعت کلاک هر سه کلاستر آن را کاهش داده است. با وجود این مورد، هنگام کار با گوشی کاملا متوجه سرعت بالای آن خواهید شد. همچنین هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف حتی برای لحظه‌ای کوتاه کوچکترین مشکلی پیش نمی‌آید. البته از یک تراشه پرچمدار انتظار دیگری هم نداشتیم.

متاسفانه شرکت سازنده اعلام کرده است که ناتینگ فون 2 از بازی با فریم‌ریت بالا پشتیبانی نمی‌کند و دلیل آن نیز مشخص نیست. امیدواریم که در آینده شرایط تغییر کند. بررسی تست استرس نیز از عملکرد خوب ناتینگ فون 2 حکایت دارد. پردازنده تحت فشار بالا می‌تواند ۷۰ درصد از عملکرد خود را حفظ کند و GPU نیز رکورد ۵۵ درصد را ثبت می‌کند. این اعداد برای یک تراشه پرچمدار با سیستم خنک‌کننده پسیو کاملا عادی هستند.

ناتینگ فون 2همچنین اگر برای یک ساعت با ناتینگ فون جدید بازی کنید، گوشی به‌شکل محسوسی گرم می‌شود؛ اما داغ نخواهد شد. به‌طورکلی در بخش قدرت پردازشی هیچ مشکلی با این گوشی نخواهید داشت.

بررسی دوربین ناتینگ فون 2

دوربین اصلی

کیفیت دوربین اصلی گوشی فوق‌العاده است. جزئیات در سطح بالایی قرار دارند و نویز بسیار کمی را می‌توان مشاهده کرد. همچنین میزان وضوح دقیقا مناسب است. چیزی که این روزها کمتر در گوشی‌های مختلف می‌بینیم. کنتراست در تمامی عکس‌ها بالا است و گستره داینامیک هم در سطح خوبی قرار دارد. رنگ‌ها تا حدی زیادی دقیق هستند؛ اما گاهی اوقات اندکی اغراق‌شده به‌نظر می‌رسند. به‌طورکلی می‌توان گفت که فرآیند پردازش تصویر ناتینگ بسیار بهتر شده است.

ناتینگ فون 2

بررسی تصاویر دوربین اصلی ناتینگ فون 2 در شب شما را شگفت‌زده خواهد کرد. وضوح تصاویر بالا است و جزئیات زیادی را می‌توانید در آنها مشاهده کنید. همچنین نوردهی و بازتولید رنگ‌ها عالی هستند. سیستم کاهش نویز نیز عملکرد خوبی از خود به‌نمایش می‌گذارد.

دوربین فوق‌عریض

دوربین فوق عریض می‌تواند تصاویری با جزئیات بالا، نویز پایین و کنتراست مناسب را ثبت کند. گستره داینامیک نیز در سطح مناسبی قرار دارد؛ اما فوق‌العاده نیست. خوشبختانه بازتولید رنگ‌ها همچون دوربین اصلی است که یعنی کاربر رضایت کامل خواهد داشت. هرچند بررسی دوربین فوق عریض ناتینگ فون 2 برخی نکات منفی را نیز آشکار می‌کند. به‌عنوان مثال گاهی اوقات بافت گیاهان آسیب می‌بیند و با جزئیات ثبت نمی‌شود. این مشکل به‌خاطر ابعاد نسبتا کوچک حسگر است.

گوشی Nothing Phone

با وجود اینکه اکثر دوربین‌های فوق‌عریض موجود روی گوشی‌های هوشمند عملکرد نه‌چندان مناسبی در نور ضعیف دارند، اما ماجرا برای Nothing Phone 2 فرق می‌کند. شما می‌توانید با خیال راحت در شب عکاسی کرده و از کیفیت بالای دوربین لذت ببرید. همچنین دوربین فوق‌ عریض با فوکوس خودکار نیز همراه شده است که یعنی می‌تواند در نقش دوربین ماکرو ظاهر شود.

دوربین سلفی

ناتینگ فون 2

در هنگام بررسی تصاویر دوربین سلفی ناتینگ فون 2 متوجه هیچ نویزی نخواهید شد. کنتراست و گسترده داینامیک هم در سطح خوبی قرار دارند. رنگ‌ها نیز همچون دیگر دوربین ها دقیق و شاداب به‌نظر می‌رسند. هرچند متاسفانه جزئیات و وضوح کلی تصاویر جای پیشرفت دارد و می‌توانست بهتر باشد.

جمع‌بندی

بازار گوشی‌های هوشمند مملو از مدل‌های تکراری است و واقعا اشباع‌شده به‌نظر می‌رسد. به‌همین‌خاطر ناتینگ فون 2 تا این حد مورد توجه کاربران قرار گرفته است. رابط کاربری گلیف سبب می‌شود که کاملا خاص و متفاوت به‌نظر بیایید. مخصوصا اینکه در نسل جدید ناتینگ کارایی آن را گسترش نیز داده است.

علاوه بر این، بررسی ناتینگ فون 2 نشان داد که این گوشی از یک نمایشگر بسیار باکیفیت بهره می‌برد و در زمینه عمر باتری نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد. هرچند که سرعت شارژ گوشی چندان رقابتی محسوب نمی‌شود.

گوشی Nothing Phoneقدرت پردازشی بالا و دوربین‌های توانمند نیز سبب می‌شوند که پس از خرید گوشی ابدا احساس پشیمانی نکنید. البته این گوشی معایبی نیز دارد که از میان آنها می‌توان به محدودیت بازی با فریم‌ریت بالا و عدم دریافت تاییدیه IP67 برای مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب اشاره کرد. اگر به‌دنبال یک گوشی کاملا متفاوت و باکیفیت هستید، ناتینگ فون 2 بهترین گزینه برای شماست. اما اگر خاص بودن در اولویت‌های شما نیست، می‌توانید با این بودجه به شیائومی 13T Pro نیز نگاهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A55 بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A35 بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*