هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید

هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید ادغام شد

شرکت گوگل رسماً از ادغام هوش مصنوعی Gemini خود در سیستم عامل اندروید خبر داد که آینده گوشی‌های موبایل را دگرگون می‌کند.

گوگل در رویداد I/O 2024، از چندین پیشرفت جالب برای چت‌بات هوش مصنوعی جمینای (Gemini) در دستگاه‌های اندرویدی رونمایی کرد. خبر مهم این است که جمینای اکنون بخشی از سیستم عامل اندروید است و به همین خاطر هم می‌تواند به‌طور عمیق‌تری با سیستم ادغام شده و امکانات بیشتری را ارائه دهد.

یکی از جذاب‌ترین خبرهای رویداد امشب گوگل، ادغام هوش مصنوعی Gemini با سیستم عامل اندروید بود. این ادغام باعث شده است که هوش مصنوعی گوگل درک بهتری از متن و مفهوم کارهایی که با برنامه‌های مختلف در گوشی هوشمند انجام می‌دهید، داشته باشد.

تجربه اندروید با هوش مصنوعی Gemini لذت‌بخش‌تر می‌کند

هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید

به‌عنوان مثال، زمانی که این ابزار به‌طور رسمی به‌عنوان بخشی از اندروید 15 عرضه شود، شما می‌توانید یک پنجره شناور جمینای را روی برنامه‌ای که در حال استفاده هستید، نمایش دهید. این پنجره به شما امکان می‌دهد تا کارها و پرسش‌های مرتبط با محتوای برنامه در حال استفاده را انجام دهید.

گوگل به عنوان نمونه، امکان انداختن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به جیمیل و پیام‌های گوگل را ذکر می‌کند. البته فعلا بهتر است از تصاویر تاریخی استفاده نکنید!

این شرکت همچنین از قابلیتی به نام «از این ویدیو بپرس» (Ask This Video) رونمایی کرده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید در مورد یک ویدیوی خاص یوتیوب سؤال بپرسید و چت‌بات جمینی باید بتواند به آن پاسخ دهد. گوگل می‌گوید این قابلیت باید با میلیارده» ویدیو کار کند. همچنین، ابزاری مشابه برای فایل‌های PDF در راه است.

هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید

با توجه به این پیشرفت‌ها، به‌راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده چه امکانات جدیدی برای هوش مصنوعی Gemini ارائه خواهد شد. هنگامی که جمینای به بخش اعظم کتابخانه برنامه‌های شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به وعده‌های بزرگی که توسط شرکت‌های رقیب هوش مصنوعی مانند هیومن (Humane) و رابت (Rabbit) داده شده است، جامه عمل بپوشاند.

گوگل می‌گوید: «ما تازه کار خود را با چگونگی تغییر عملکرد گوشی شما توسط هوش مصنوعی درون-دستگاهی آغاز کرده‌ایم».

علاوه بر این، قابلیت «جستجوی دایره‌ای» (Circle to Search) نیز به لطف هوش مصنوعی داخلی، پیشرفت خوبی داشته است. کاربران می‌توانند تقریباً هر چیزی را در گوشی خود دایره بکشند و اطلاعات مرتبطی را دریافت کنند. گوگل می‌گوید این کار بدون نیاز به جابه‌جایی بین برنامه‌ها قابل انجام است. این قابلیت حتی به مسائل ریاضی و فیزیک نیز گسترش می‌یابد – فقط برای دریافت پاسخ، دور مسئله را دایره بکشید!

این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده تعهد گوگل به ارتقای هوش مصنوعی جمینای و ارائه امکانات جدید و کاربردی برای کاربران است.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۴ روش برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل جمنای هوش مصنوعی قدرتمند گوگل به گوشی های سامسونگ و دیگر اندرویدی‌ها می‌آید شاهکار جدید گوگل: جستجو با ویدیو گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*