افتتاح خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور

خط تولید گیربکس کرمان موتور راه اندازی شد

شرکت کرمان موتور  از احداث خط تولید گیربکس CVT در منطقه ارگ بم خبر داد. در ادامه با خودروهایی که میزبان گیربکس سی وی تی کرمان موتور هستند آشنا می‌شویم.

برند کرمان موتور که در سال‌های اخیر با نام کی ام سی، حسابی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و محصولات جذابی را راهی بازار می‌کند، اکنون از احداث خط تولید اختصاصی گیربکس های CVT اتوماتیک و دستی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم خبر می‌دهد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز  به سراغ خط تولید جدید گیربکس سی وی تی اتوماتیک و دستی کرمان موتور در ارگ بم می‌رویم و جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.

خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ بم

ساخت گیربکس سی وی تی کرمان موتور در بم

کرمان موتور در راستای افزایش عمق ساخت داخل قطعات، اقدام به راه اندازی کارخانه تولید گیربکس CVT با همکاری یک شرکت معتبر اروپایی در مجموعه قوای محرکه کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نموده است. شرکت قوای محرکه کرمان خودرو که در سال 1387 به منظور مونتاژ و ساخت انواع موتور، گیربکس و اکسل خودروهای سواری تاسیس شده بود، سابقه تولید و تامین مجموعه گیربکس خودروی پراید را در کارنامه خود دارد.

کدام خودروهای کرمان موتور به گیربکس CVT خط تولید بم مجهز هستند؟

افتتاح خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور

حال کرمان موتور با سرمایه‌گذاری جدید در این مجموعه، خط تولید دو مدل گیربکس CVT برای خودروهای J4 و S3 راه‌اندازی کرده است. گیربکس‌های تولیدی این کارخانه علاوه بر استفاده در سدان متوسط اختصاصی کرمان موتور، کی ام سی ایگل (که با بومی‌سازی پلتفرم خودروی J4 توسعه یافته است)، نیاز سایر خودروسازان را نیز تامین خواهد کرد. برای راه‌اندازی این خط تولید، در کارخانه‌ای به مساحت 2100 متر مربع، بالغ بر 7 میلیون دلار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و همچنین باید اشاره کنیم که این مجموعه تولیدی در فاز اول ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه گیربکس را دارد.

محصولات این خط تولید از فناوری VT2i، به روزترین تکنولوژی مورد استفاده در گیربکس های سی وی تی، بهره می‌برند و از تکنیک پوکایوکه (خطا ناپذیری و بررسی وضعیت کیفی کلیه قطعات در سیستم تولید) در آنها استفاده شده است.

افتتاح خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور

از جمله مهمترین دستاوردهای این پروژه، کاهش چشمگیر ارزبری و خودکفایی در تامین جعبه دنده های CVT است که در تولید خودروهای اقتصادی و میان رده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه باید بدانید که داخلی سازی قطعات و تولید این گیربکس در داخل کشور منجر به کاهش ارزبری به میزان سالیانه 60 میلیون دلار خواهد شد. آیین افتتاحیه این مجموعه با حضور مقامات عالیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقامات محلی استان کرمان و شهرستان بم در هفته جاری یعنی در خرداد ماه 1403 برگزار خواهد شد.